Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه اراک نیازمند توجه جدی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم ظهر امروز در مراسم نکوداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه اراک با اشاره به جایگاه دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه اراک در حوزه‌های علوم فنی و تجربی موفقیت‌های خوبی کسب کرده و درواقع حرف‌های خوبی برای گفتن دارد درحالیکه در حوزه علوم انسانی باوجود تلاش‌های بسیار، کمبودهایی وجود دارد و باید پرسید آیا توانستیم در سطح استانی، ملی و بین‌المللی نقش ایفا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید رشد و توسعه همه‌جانبه باشد به طوری که گستره رشد و توسعه اسلامی که جامع همه علوم و فنون و سعادت انسان است، مورد توجه باشد.

ایمانی‌مقدم ادامه داد: یکی از بی‌توجهی‌ها و کم‌رونقی در حوزه علوم انسانی به سبب سیطره روش تجربی در دنیا است البته پس از جنگ جهانی دوم نگاه دنیا به علوم انسانی متفاوت شد اما در کشور ما تحول کافی دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل بی‌رونقی حوزه علوم انسانی سیطره کمیت و بی‌توجهی به همه ابعاد علم است که ضرورت شناخت همه ابعاد علم و انسان باید مورد توجه باشد.

سرفصل‌های دروس علوم انسانی 30 سال است ثابت مانده‌اند/ حتی مصرف کننده دستاوردهای به روز شده غربی هم نیستیمادوار "کنگره علوم انسانی اسلامی" با هزینه‌های پایین برگزار شده‌اند/ شایعات عمدتاً سیاسی است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی عنوان کرد: بعضی اوقات ثمرات تحول در علوم انسانی یک نسل بعد مشخص می‌شود و این موضوع سبب شده تا بی‌اعتمادی در مردم و مسئولان به علوم انسانی باشد، این حوزه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارد که باید بررسی کرد چه میزان مدیران طرح‌های خود را به دانشگاه می‌سپارند و دانشجویان چه میزان در این حوزه علاقمند هستند.

ایمانی‌مقدم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری رابطه علوم انسانی و سایر علوم را رابطه روح و تن می‌دانند، گفت: دانشگاه اراک در علوم فنی و تجربی رشد قابل قبولی از جمله عرصه جهانی داشته که انتظار می‌رود در حوزه علوم انسانی هم پیشرفت کند؛ این مهم زمانی تحقق میابد که بومی و ناظر به رفع مسئله کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: نقش اساتید، مدیران، روسا و مسئولان دانشگاه در موفقیت‌ها و جایگاه دانشگاه اراک در طول 50 سال قابل تقدیر و تشکر است.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه علوم انسانی دانشگاه اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ نماینده سازمان سنجش در استان گفت: آزمون‌های گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح امروز برگزار شد و داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه در نوبت عصر به رقابت می‌پردازند.
فاضلی افزود: داوطلبان در کنکور امسال در ۵ گروه آزمایشی شرکت کرده اند.
نتایج این آزمون نیمه مرداد ماه اعلام خواهد شد.
وی گفت: امروز دانشگاه آزاد میزبان هزار داوطلب و فردا هزار و ۳۰۰ دواطلب خواهد بود.
دوطلبان رشته علوم تجربی و ریاضی در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و رشته‌های علوم انسانی زبان و هنر در حوزه دانشگاه شهرکرد به رقابت می‌پردازند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی