Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت خبری راشاتودی با انتشار اسناد محرمانه سازمان اطلاعاتی آمریکا «سیا» پرده از جنایات جنسی کارکنان این سازمان علیه کودکانی از 2 تا 10 ساله برداشت که دولت آمریکا سعی در سرپوش گذاشتن بر آن داشت.

به گزارش ایران آنلاین، راشاتودی پرده از اسناد محرمانه سازمان سیا برداشته است که نشان می دهد، دفتر بازرسی کل سازمان جرائم اطفال، تخلفات 10 کارمند این سازمان را گزارش کرده است ولی فقط 2 نفر از میان آنها از سوی دادگاه متهم شناخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  سایت خبری بازفید BuzzFeed افشاگری کرده است که بر اساس اطلاعات دریافتی و دسترسی به اسنادی معتبر، کارکنان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) متهم به جنایات جنسی علیه کودکان شده اند ولی تحت پیگرد قانونی دولت آمریکا قرار نگرفته اند.

این اسناد متعدد از طبقه بندی محرمانه خارج شده و طبق قانون آزادی اطلاع رسانی (FOIA) منتشر شده اند، قانونی که آژانس های فدرال را موظف می کند تا برخی اسناد خود را در دسترس عموم قرار بدهند. این درخواست ها که قدیمی ترین آن به سال 2012 بازمی گردد، با تحقیقات از سوی دفتر بازرسی کل سیا (OIG) مرتبط است؛ سازمانی مستقل از سازمان اطلاعات آمریکا که به بررسی انواع جرم و بزهکاری کنارکنان یا پیمانکاران خود می پردازد.

سند تجاوز جنسی به دو دختر حدود 2 ساله و 6 ساله

در این معدن اطلاعات و اسناد بیش از 3600 صفحه ای که اکثرا دستکاری و تقطیع شده است، امکان شناسایی اسامی متهمان و برخی عناصر وجود دارد. گزارش های سازمان بازرسی کل آمریکا نشان می دهد که در طول 14 سال گذشته، سازمان سیا به طور مخفیانه مدارک معتبری جمع آوری کرده است که نشان می دهد ده نفر از کارکنان و پیمانکاران فرعی این سازمان مرتکب جنایت جنسی علیه کودکان شده اند.

2 اتهام جنایت جنسی و ده پرونده

به گزارش بازفید، اگر چه اکثر این پرونده ها برای پیگرد قانونی به دادستان های ایالات متحده ارجاع شده اند، اما در نهایت فقط دو نفر متهم شده اند. آن هم تصافی، به خاطر سوءمدیریت اسناد طبقه بندی شده، این کارکنان مورد بازجویی قرار گرفته اند. بنابر تحقیقات بازفید یکی از آنها مهندس جاشوا شولته یا همان افشاگر بزرگ اطلاعات محرمانه سازمان سیا است . این اسناد انتشار یافته، ابزارهای محرمانه ای را فاش کرده اند که سیا در زمینه نظارت الکترونیکی و جنگ سایبری از آنها استفاده می کرده است.

این مرد مجرم بنا بر قانون جاسوسی آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت اما در نهایت در سال 2020 به دلیل اهانت به دادگاه و اظهارات نادرست علیه اف.بی.آی مجرم شناخته شد. جاشوا شولت همیشه اتهامات پدوفیلی (آزار جنسی کودکان) علیه خودش را رد کرده است. ولی یک محاکمه جداگانه درخصوص این اتهامات علیه او در حال برگزاری است.

---

درباره دیگر مجرمان جنسی


گفته می شود که پرونده بقیه متهمان توسط دادستان ها به خود سازمان سیا ارجاع شده است تا در داخل این سازمان به آنها رسیدگی  شود. این بدان معناست که تعداد کمی از این مردان متحمل عواقب و مجازات های جدی شده اند و درنهایت اخراج شده اند.

طبق اطلاعات منتشر شده برای مثال کارمندی که خودش به تماس جنسی با دختران 2 ساله و 6 ساله اعتراف کرده بود به سادگی اخراج شد. کارمند دومی که متهم به تهیه فیلم های مستهجن از دختران نوجوان بود، فقط مجبور به استعفا شد. مورد دیگر هم با اتهاماتی مشابه درخصوص کودکان، هنوز مشخص نیست که از سوی سیا مورد مجازات قرار گرفت یا خیر.
بنابر اطلاعاتی که بازفید به دست آورده، دادستان ها توانسته بودند به شواهدی بسیار قدیمی یا ضعیف استناد کنند تا تمایل قربانی جنایت برای تعقیب قضایی و منافع احتمالی او را در نظر بگیرندو شانس متقاعد کردن هیئت منصفه را فراهم کنند.

این سایت ادامه می دهد که جرایم جنسی در مورد کودکان در سایر آژانس های ایالتی آمریکا که اطلاعات حساس را پردازش می کنند نیز کشف شده است. وی خاطرنشان می کند که در نوامبر 2009 وزارت دفاع اعتراف کرده است که ده ها تن از پرسنل یا پیمانکاران پنتاگون تصاویر هرزه نگاری مربوط به کودکان را در اختیار داشته اند. در سال 2014 بازرس کل جامعه اطلاعاتی متوجه شد که دو مقام از اداره ملی شناسایی که بر ماهواره های جاسوسی ایالات متحده نظارت می کنند، اعتراف کرده اند که تصاویر زیادی درخصوص سوء استفاده جنسی از کودکان مشاهده کرده اند. یک مقام ارشد پنتاگون نیز در سال 2016 گزارش داد که با بررسی رایانه های کارکنان شان متوجه شدند که میزان بازدید آنها از پورنوگرافی کودکان باورنکردنی است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان سیا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد

امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در دیدار با سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در بیروت گفت که اگر حزب الله نبود، رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از خاک لبنان را مورد تجاوز قرار می‌داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در سفر به بیروت با سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این دیدار اظهار داشت: اگر حزب الله نبود، رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از خاک لبنان را مورد تجاوز قرار می‌داد و در صورت پیروزی، این اتفاق به قدرت یافتن اسرائیل منتهی می‌شد. در حالی که امروز رسوایی شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه در برابر حزب الله موجب تضعیف جایگاه این رژیم در منطقه و امیدواری نیروهای انتفاضه در فلسطین شده است.

امین انصاری گفت: حزب الله با نیّات الهی و خالصانه و بر اساس مبانی اسلامی و شیعی تشکیل شده و باید توجه داشت که فعالیت‌های آن صرفاً نظامی نیست. امروزه حزب الله فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای در لبنان انجام می‌دهد و هزاران نفر را با تفکر اسلامی و انقلابی پرورش داده و مانعی جدی برای تبلیغ و جذب گروه‌های تکفیری شده است. یکی از شعارهای انقلاب اسلامی نیز حمایت از مستضعفان و آزادی خواهان جهان در برابر مستکبران بوده و این شعارها و آرمان‌ها محدود به مردم ایران نیست.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر افزود اجتماع نیروهای مخلص و فداکار لبنان زیر خیمه حزب الله و تبعیت آنان از سید حسن نصرالله که او هم خود را تابع فرامین ولی فقیه می‌داند، موجب وحدت، انسجام و اقتدار آنان شده است و اگر حزب الله نبود، این ظرفیت‌ها به اندازه کنونی به ثمر نمی‌رسید.

انصاری در ادامه به تبیین حقوق بشر آمریکایی و نام‌گذاری هفته حقوق بشر آمریکایی توسط مقام معظم رهبری پرداخت و گزارشی از اقدامات سازمان جوانان حقوق بشر در حوزه حقوق بشر آمریکایی را ارائه کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان ضمن اشاره به جنایات آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی سخنان راهبردی و ارزشمندی داشتند و ایشان پیشنهاداتی ارائه دادند که مورد توجه و استقبال انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر قرار گرفت.

انصاری پیش از دیدار با رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با دکتر مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و حجت الاسلام و المسلمین سید کمیل باقرزاده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

صفی الدین: عملیات «وعده صادق» ایران اتفاق بزرگی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی بازداشت شد