Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت، از حکم رهبر طالبان افغانستان درباره حقوق زنان در این کشور استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری طلوع، روز جمعه هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان افغانستان حکمی شش بخشی را درباره حقوق زنان در این کشور منتشر کرده و گفت که زنان باید درباره ازدواج رضایت داشته باشند و ازدواج اجباری علیه آنها باید متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حکم همچنین مقرر شد نهادهای مربوطه در اجرای آن گام بردارند.

توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت، از حکم رهبر طالبان افغانستان درباره حقوق زنان در این کشور درباره ازدواج استقبال می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: علاوه بر حقوق زنان در زمینه انتخاب ازدواج، برای اطمینان از مشارکت کامل زنان در زندگی اجتماعی و سیاسی افغانستان، کارهای بیشتری باید صورت گیرد. همچنین کارهای زیادی باید صورت گیرد که اطمینان حاصل شود حقوق زنان در هر زمینه‌ای از جامعه افغانستان شامل مدارس، محل کار، رسانه و سیاست رعایت می‌شود.

این حکم جدید درباره حقوق زنان افغانستان در حالی منتشر شد که جامعه بین‌الملل بارها از طالبان افغانستان خواسته تا دستاوردهای ۲۰ ساله گذشته به ویژه درباره رعایت حقوق زنان و دختران درباره کار و آموزش آنها را حفظ کند.

حقوق زنان و دختران شرط جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت طالبان افغانستان است.

درضمن، تعدادی از فعالان زن افغان از این اقدام طالبان افغانستان استقبال کرده و آن را گامی بزرگ دانستند اما خواستار اقدامات بیشتر در این باره شدند.

محبوبه سراج، فعال حقوق زنان و مدیر اجرایی مرکز توسعه مهارت‌های زنان افغان گفت: این یک گام بزرگ است و نخستین باری است که آنها چنین حکمی صادر می‌کنند.

رویا رحمانی، سفیر سابق افغانستان در آمریکا نیز گفت که این یک گام بزرگ و حیرت انگیز است و افزود: اگر این اقدام، اجرایی شود، حیرت انگیز است.

این فعالان همچنین گفتند که کارهای زیادی باید در زمینه و حوزه حقوق زنان در امور آموزشی و کار صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان افغانستان آمريكا حقوق زنان طالبان افغانستان درباره حقوق زنان حقوق زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد

صفدری، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دادگستری گرمسار در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان، فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، موانع مشارکت فعالان اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر دستگاه های اجرایی رفع می‌کند.

وی افزود: به همین سبب طی سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این شهرستان با آرا محاکم قضایی غیرفعال و توقیف نشده است و این امر در سال جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

رییس دادگستری گرمسار، جامعه کارگران را گروه عظیم زحمت‌کشان که بار تولید را برعهده دارند نامید و خاطرنشان کرد: استیفای حقوق کارگران و برقراری تعادل در حوزه کار را باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عذری برای به تعویق‌انداختن پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد، بیان کرد: در عین‌حال نباید به گونه ای در حمایت از حقوق کارگران عمل شود که سرمایه گذار را از فعالیت اقتصادی منصرف کند و از سوی دیگر دلالان و واسطه‌ها هم بدون آنکه در فعالیت مولد اقتصادی شرکت کنند از تولیدکنندگان با انواع مشکلات، بهره بیشتری ببرند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان