Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «اگزیت» آلبانی گزارش داد، اعضای گروهک تروریستی منافقین که از سال 2013 میلادی به آلبانی پناهنده شده‌اند بر اساس یک سند رسمی که توسط این رزنامه مشاهده شده است، به دلیل قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی دستگیر شده‌اند.

این گزارش افزود: این سند خطاب به یک گیرنده دیپلماتیک خارجی که دارای امضا و مهر مدیر اداره پلیس جنایی در پلیس ایالتی است، جزئیات یک برگه محرمانه از جرایم را ارائه می‌دهد که بنا بر گزارش‌ها شامل اعضای این گروهک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است که دو عضو منافقین به همراه همدستان آلبانیایی و یونانی به دلیل مشارکت مستقیم در قاچاق انسان دستگیر شدند. در 11 جولای 2021 میلادی، پلیس یک خودرو حامل شهروندان سوری، عراقی و کرد را متوقف کرد. تحقیقات بیشتر منجر به دستگیری اعضای اصلی باند شد.
بر اساس این سند، مشخص شد که بین سال‌های 2019 تا 2021 میلادی، همین باند قاچاق تلاش کرده است حدود 400 عضو گروهک منافقین را از آلبانی به فرانسه منتقل کند.
اما این همه ماجرا نیست. در 18 جولای 2021، یک محموله مواد مخدر توسط پلیس کشف و ضبط شد و دو مقام ارشد گروهک منافقین یعنی «نرگس ابریشمچی» و «حسن نایب‌آقا» دستگیر شدند. در سند رسمی گزارش شده است که آنها به ایفای نقش محوری در سازماندهی و حمل محموله مواد مخدر به ایتالیا اعتراف کرده‌اند. این دو نفر با دستور مستقیم سفیر امریکا در آلبانی آزاد شده‌اند.
به گفته یک منبع رسمی که خواست نامش فاش نشود، این رویکرد جنایتکارانه به سال 2015 بازمی‌گردد. اسناد و منبع ادعا می‌کنند که اطلاعات مربوط به این جنایات نیز به سفارت آمریکا در تیرانا تحویل داده شده است.
اگزیت میگوید، برای ارزیابی درستی سند با سفارت آمریکا تماس گرفته اما هیچ پاسخ رسمی داده نشده است.
این رسانه در ادامه نوشته است: MEK که با نام «مجاهدین خلق ایران» شناخته می‌شود، یک گروه اپوزیسیون سیاسی ستیزه‌جوی ایرانی است که از سرنگونی حکومت فعلی حمایت می‌کند. اگرچه این نام‌گذاری از آن زمان لغو شده اما قبلاً توسط اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا و ژاپن به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شد. آنها اکنون از حمایت و حتی حمایت گسترده اتحادیه اروپا و آمریکا برخوردار هستند.
در سال 2013، دولت آمریکا از این گروهک در تبعید درخواست کرد که در آلبانی مستقر شوند، اما آنها در ابتدا این پیشنهاد را رد کردند. آنها در نهایت موافقت کردند که 3000 عضو را به کشور منتقل کنند و آمریکا 20 میلیون دلار به آژانس پناهندگان سازمان ملل برای این هدف کمک کرد. در سال 2016، 280 عضو دیگر به آلبانی به یک اردوگاه تحت حفاظت شدید در Manze، شهر دورس نقل مکان کردند.
تعداد کمی از روزنامه‌نگاران اجازه ورود به این  محوطه را پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: منافقین آلبانی قاچاق انسان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام