Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@16:10:31 GMT

طلاق صوری و ازدواجِ دوباره برای دریافت وام!

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۷۴۱۹

طلاق صوری و ازدواجِ دوباره برای دریافت وام!

برخی از افراد در سایت دیوار ادعا کرده‌اند، برای زوج‌هایی که چند سالی از عقد آن‌ها گذشته است و هنوز وام ازدواج خود را دریافت نکرده اند تسهیلات ازدواج آن‌ها را از بانک‌ها می‌گیرند. اما شرایط دریافت وام ازدواج بعد از گذشت چند سال از عقد به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، برخی از افراد در سایت دیوار ادعا کرده‌اند، برای زوج‌هایی که چند سالی از عقد آن‌ها گذشته است و هنوز وام ازدواج خود را دریافت نکرده اند تسهیلات ازدواج آن‌ها را از بانک‌ها می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریافت وام ازدواج زوج‌هایی که چند سالی از عقد آن‌ها گذشته است را برخی از محضرخانه‌ها انجام می‌دهند. فرآیند انجام این کار به این صورت است که زوج‌ها با مراجعه به این محضرخانه‌ها طلاق صوری می‌گیرند و بعد از ثبت طلاق دوباره محضرخانه عقد رسمی را برای آن‌ها می‌خواند. تاریخ عقد جدید به بانک اعلام می‌شود و متقاضی می‌تواند وام خود را از بانک دریافت کند.

در حال حاضر هزینه محضرخانه‌ها برای انجام طلاق و عقد بین یک میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است، اما برای آنکه وام ازدواج گرفته شود تا ۲۰ میلیون تومان هم از افراد پول می‌گیرند.

یکی از این محضرخانه‌ها به خبرنگار تجارت‌نیوز گفت: «ما فقط طلاق صوری و عقد رسمی را انجام می‌دیم بعد از آن ثبت‌نام وام ازدواج و انتخاب شعبه بانک برای دریافت وام بر عهده مشتری است. البته تو بانک آشنا داریم و اگه می‌خواید زودتر وام خودتون رو بگیرید و ثبت‌نام رو هم ما انجام میدیم و برای هر نفر ۵ میلیون تومان به جز ۲۰ میلیون طلاق و عقد دریافت می‌کنیم»

با احتساب هزینه طلاق و عقد دوباره برای هر زوج و ثبت‌نام وام ازدواج توسط محضرخانه، هر زوج باید ۳۰ میلیون تومان بپردازند. در صورتی که در حال حاضر وام ازدواج ۷۰ میلیون تومان است.

مبلغی که بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج به مشتریان می‌دهند در حال حاضر ۷۰ میلیون تومان است و در مجموع هر زوج ۱۴۰ میلیون تومان از بانک وام می‌گیرد. اما اگر متقاضی دریافت وام ازدواج زیر ۲۴ سال سن داشته باشد بانک‌ها موظف هستند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضی با رعایت معرفی ضامن رسمی کسر از حقوق پرداخت کند.

این محضرخانه‌ها با انجام یک عقد یک میلیون تومانی، از مشریان ۲۰ میلیون تومان پول می‌گیرند و در حال حاضر هیچ نظارت قانونی بر روی آن‌ها انجام نمی‌گیرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وام ازدواج طلاق عقد صوری میلیون تومان محضرخانه ها حال حاضر دریافت وام وام ازدواج بانک ها زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است

به گزارش خبرنگار مهر، یونس فاتح صبح امروز چهارشنبه نشست تخصصی جوانی جمعیت که در محل فرمانداری تبریز برگزار می‌شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: مسئله ازدواج با دید فرهنگی و با ظرافت های فنی خاص قابل حل است که باید تلاش کرد تا با فرهنگ سازی و برگزاری برنامه های فرهنگ محور به سمت حل مسئله ازدواج جوانان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی همراهی و همکاری برای تحقق ازدواج آسان جوانان گام بردارند، افزود: ظرفیت بزرگ خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در کنار گروه‌های مردمی می تواند به این مسیر پر پیچ و خم کمک شایانی کند.

فرماندار تبریز با اشاره به شعار ازدواج آسان و آسمانی تصریح کرد: فرهنگ سازی مقابله با رسومات نوظهور و تشریفات دست و پاگیر در امر ازدواج جوانان و همچنین معرفی الگوهای ازدواج ساده و موفق و هم افزایی از جمله اقداماتی است که راه را برای ازدواج جوانان تسهیل‌می‌کند.

فاتح همچنین ادامه داد: زمانی منابع دینی ما می گوید که اکمال دین و نصف دین در امر ازدواج اتفاق می افتد پس تردید نکنید اگر جوانی ازدواج کند از بیشتر آسیب‌های اجتماعی جامعه در امان خواهد بود.

وی به نقش کلیدی خیرین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: از مسئولان درخواست می‌شود در راستای شناسایی خیرین و جذب ظرفیت آنان در آسان کردن امر ازدواج برای جوانان، اقدامات لازم را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 6094003

دیگر خبرها

  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد