Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محسن طرز طلب، مدیرعامل شرکت توزیع برق حرارتی گفت: از امسال در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مصوب شده که صنایع بالای ۲ مگاوات که مصرف کننده عمده هستند بهاء برق را به قیمت خرید تضمینی برق یعنی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه از این طریق ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار به صنعت برق تعلق می‌گیرد گفت: باوجود تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی، رقم اندکی به صنعت برق تعلق خواهد گرفت، زیرا بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس، بخشی از این بودجه به تامین آب شرب، انتقال و مخابرات اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق حرارتی با اشاره به اینکه این بودجه به بخش تولید اختصاص می‌یافت ادامه داد: وزارت نیرو باید با این رقم بخشی از بدهی‌های معوق خود را پرداخت می‌کرد که با تقسیم این بودجه، رقم مناسبی به این بخش تعلق نگرفت.

طرز طلب با تاکید بر اینکه در حال پیگیری برای دریافت کامل این اعتبار در سال آینده هستیم گفت: دولت و نمایندگان مجلس باید برای اینکه این اعتبار در جای دیگری مصرف نشود برنامه ریزی کنند و اگر قرار است تقسیم شود باید از منبع دیگری اعتبار مورد نیاز ما تامین شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای احداث نیروگاه توسط صنایع بزرگ که مصرف کننده عمده هستند گفت: اگر قرار شود ما خرید تضمینی در برق انجام دهیم باید طبق تعهدات قراردادها وصول شود و مبلغ آن را نیز صنایع بزرگ و مصرف کنندگانی که خارج از الگو برق مصرف می‌کنند؛ آن را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق حرارتی با اشاره به ضرورت تغییر شیوه مصرف برق با توجه به محدودیت در منابع و میزان سرمایه گذاری‌های مورد نیاز برای تامین برق گفت: ما سرمایه‌های چندانی نداریم که هر سال اقدام به ساخت چند هزار نیروگاه کنیم باید با آزاد سازی قیمت آب برق و انرژی مصرف کننده را مقید به کنترل مصرف کنیم.

کد خبر 5367397

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه ۱۴۰۰ شرکت تولید نیروی برق حرارتی خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار تجارت ایران و سوریه لایحه بودجه 1401 گمرک ایران نهضت ملی مسکن بانک مرکزی ایران سازمان امور مالیاتی قیمت سکه بهار آزادی قیمت کالاهای اساسی اوپک وزارت راه و شهرسازی قیمت یورو مرکز آمار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار

صاحبعلی اصغری در حاشیه جلسه خرید تضمینی گندم و کلزا در شهرستان بیله‌سوار گفت: ۷۴ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن گندم از اراضی این شهرستان برداشت و ۱۵۰ هزار تن با قیمت تضمینی تحویل مراکز خرید دولتی شود. 

او از راه‌اندازی ۲ مرکز خرید محصولات کلزا در شهر‌های بیله‌سوار و جعفر آباد خبر داد و افزود: میزان تولید و سطح زیر کشت کلزا در شهرستان بیله‌سوار نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

فرماندار بیله‌سوار اضافه کرد: سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار تن کلزا در این اراضی تولید و با نرخ تضمینی ۳۵۰ هزار ریال تحویل مراکز خرید دولتی شود.

اصغری اضافه کرد: امسال سطح زیر کشت گندم بیله‌سوار هم ۷۴ هزار هکتار است و با توجه به شرایط پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن گندم برداشت و ۱۵۰ هزار تن تحویل مراکز خرید دولتی شود.

او به زارعان منطقه توصیه کرد از برداشت زودهنگام محصول خودداری کنند تا هنگام تحویل به مراکز خرید از نظر میزان افت رطوبت مشکلی نداشته باشند.

فرماندار بیله سوار اضافه کرد: گندم تولیدی کشاورزان هم با قیمت تضمینی ۱۷۵ هزار ریال از کشاورزان و زارعان خریداری می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم