Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جمالی نژاد که صبح شنبه ۱۳ آذر ماه در «سومین رویداد ملی استارت آپی در حوزه فناوری‌های توانبخشی افراد داری معلولیت، سالمندان و جانبازان» در دانشگاه علوم توان بخشی و سلامت اجتماعی سخن می‌گفت، افزود: تاکنون بیست جلسه ستاد ملی هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور هر ماهه و بصورت مستمر بر پاست معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و دبیری رئیس سازمان بهزیستی و همچنین ۶۹ جلسه کمیته‌های تخصصی ذیل این ستاد با حضور نمایندگان دستگاه‌ها تشکیل شده و در کنار آن جلسات ستادهای شهرستانی هرماهه و جلسات استانی بصورت فصلی بر پاست استانداران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمک‌های مالی وزارت کشور از پروژه‌های مناسب سازی در چندین شهر زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، با بیان اینکه برنامه ریزی و همکاری برای فراهم آوردن فرصت‌های برابر و افرایش مشارکت اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی معلولان عزیز در اولویت برنامه‌های وزارت کشور قرار دارد، گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها از جمله در جشنواره شهید رجایی، برگزاری مستمر جلسات استانی و شهرستانی ستادهای مناسب سازی است و ضوابط مختلف این حوزه هم بصورت مستمر اصلاح و به روز آوری و به شوراها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ می‌شود و نظارت‌های میدانی هم صورت می‌گیرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به تشکیل جلسات ستاد ملی با حضور تنی چند از وزرا و رؤسای سازمان‌ها با هدف بررسی میزان پیشرفت فعالیت‌های مناسب سازی در دستگاه‌های مختلف و تحقق مصوبات ستادملی، ادامه داد: در اجرای مصوبات ستاد ملی، شهرهای پایلوت برنامه زمانبندی سه ساله‌ای را نسبت به مناسب سازی محیط معابر، فضاهای شهری و اماکن با کاربری عمومی اعم از دولتی و غیر دولتی، مراکز خرید و تفریحی و وسایل حمل و نقل عمومی تهیه نموده اند.

جمالی نژاد همچنین به تدوین چک لیست و ضوابط نشان (لوگو) دسترسی پذیری اماکن برای معلولان جسمی و حرکتی، پیگیری و تصویب ویرایش جدید ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و ابلاغ به استان‌ها و شهرها اشاره نمود و با بیان اینکه این امر موجب دسترس پذیر شدن ساختمان‌های احداثی می‌شود، گفت: حدود ۶۰ درصد شهرداری‌ها این چک لیست را بصورت مکانیزه و حدود ۳۶ درصد بصورت دستی کنترل می‌نمایند و در چهار درصد شهرداری‌ها، که عمدتاً شهرهای تازه تأسیس هستند، این چک لیست به نحو دقیقی اعمال نمی‌شود و پیگیری‌های لازم برای رعایت این امر صورت گرفته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین با بیان اینکه "شهرهای دانش پایه" یکی از مفاهیم جدید در حوزه مدیریت شهری در مجامع و نهادهای بین المللی است، گفت: در این شهرها که اساس آن اداره شهر بر مبنای دانش بومی است، استارت آپ ها جایگاه ویژه ای دارند و ما در مجموعه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آماده فراهم نمودن زمینه حمایت‌های مدیریت شهری و روستایی از استارت آپ های معلولان و تشکل‌های خاص معلولان با هدف افزایش حضور معلولان، سالمندان و جانبازان عزیز در فعالیت‌های اجتماعی و ورود آنها به فضاهای جدید کار و تلاش هستیم تا فضا و بستر لازم برای پویایی و نشاط آنها فراهم گردد.

کد خبر 5367406 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد معلولان معاون وزیر کشور روز جهانی معلولان شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا مواد مخدر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گردشگری سازمان جهانی گردشگری یونسکو مترو نیروی انتظامی مناسب سازی معابر شرکت مترو تهران ترافیک قوه قضاییه مناسب سازی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد