Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پیگیری‌ها از طریق بورس کالا ادامه دارد تا یک‌سری از خودرو‌ها که لاکچری محسوب می‌شوند به‌تدریج وارد بورس شوند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجید عشقی در حاشیه نشست با تشکل‌های بخش خصوصی بازار سرمایه در جمع خبرنگاران افزود: در این مرحله خودرو‌های لاکچری که عمدتاً داخلی و مونتاژی هستند و حساسیت قیمتی روی آن‌ها وجود ندارد به‌تدریج وارد بورس می‌شوند، اما برای بقیه خودرو‌ها برنامه‌ای نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه اصلاح زیرساخت‌های بورس همزمان با اقبال عمومی مردم به این بازار آغاز شد گفت: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های بازار سرمایه اصلاح شد و امسال بیش از 200 شرکت بورسی سود خود را از طریق سامانه سجام و به‌صورت متمرکز پرداخت کردند و 70 شرکت هم در صف پرداخت هستند و بقیه هم به همین نحو عمل خواهند کرد.

عشقی ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این است که هم زیرساخت‌های معاملاتی و هم زیرساخت‌های پشتیبانی شامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و همچنین بحث‌های نظارتی را به‌نحوی اصلاح کنیم که نظارت‌ها به‌جای سلیقه‌ای به‌صورت هوشمند باشد اگرچه ما معتقدیم نظارت‌های سلیقه‌ای نبوده است، اما شائبه‌هایی در بازار مطرح است که در نظارت‌ها به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌شده است از این رو نظارت‌ها را به‌نحوی پیش می‌بریم که چالش‌ها از بین برود.

وی با یادآوری اینکه "در فصل بودجه هستیم"، گفت: مهم‌ترین مؤلفه تأثیرگذار در بازار سرمایه، شفافیت است ازاین‌رو در فصل بودجه درخواست ما از دولت این است که تصمیمات در حوزه بودجه و خارج از بودجه شفاف باشد تا به‌صورت گسترده به اطلاع سهامداران و ناشران برسانیم تا آن‌ها بتوانند براساس اطلاعات شفاف تصمیم بگیرند، زیرا شفافیت مهم‌ترین عاملی است که ابهامات را برطرف می‌کند و اگر شفافیت را در شرکت‌ها و معاملات داشته باشیم روند معاملات نیز منطقی خواهد شد.

عشقی افزود: چالش بازار سرمایه بحث فروش نیست بلکه به‌علت ابهام، سمت تقاضا تضعیف شده است که امیدواریم با تصمیماتی شفاف بتوانیم تقاضا را به‌تدریج وارد بورس کنیم.

وی ادامه داد: در حال پیگیری تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بورس هستیم و دراین‌باره مجوز‌ها را هم به‌سرعت صادر می‌کنیم، اما به‌علت فرآیند‌های طولانی موجود، کار تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بورس، سخت شده است.

رئیس سازمان بورس گفت: بنا داریم با کاهش این فرآیند‌ها ترتیبی اتخاذ کنیم تا شرکت‌ها بتوانند اوراق را راحت‌تر منتشر کنند هرچند باید ریسک این اوراق را هم ببینیم، زیرا مردم اوراق را به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم خرید می‌کنند که ریسک این اوراق به بازار سرمایه منتقل می‌شود بنابراین در عین حالی که ریسک‌ها را کنترل می‌کنیم باید فرآیند‌ها را ساده‌تر کنیم تا شرکت‌ها راحت‌تر بتوانند اوراق خود را پذیرش کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خودرو های لاکچری بورس بازار سرمایه بازار سرمایه وارد بورس نظارت ها خودرو ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قرارداد‌ها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودرو‌های برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودرو‌ها قابل رقابت با خودرو‌های بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودرو‌ها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

دیگر خبرها

  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم