Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که «ائتلاف امیدوار بود انتخابات پارلمانی در فضایی سالم و شفاف و به دور از هرگونه دستکاری و تقلب برگزار شود».

به گزارش ایسنا، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص نتایج انتخابات پارلمانی گفت: ما معتقد بودیم که انتخابات زودهنگام یکی از محورهای اصلی است که می‌تواند اعتماد را به روند سیاسی بازگرداند و متأسفانه این انتخابات در فضایی که ما آرزو داشتیم برگزار نشد و بروز تقلب در انتخابات اتفاقی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العامری تصریح کرد: کمیسیون قبل از انحلال پارلمان، هیچ گزارشی در خصوص سلامت دستگاه‌های مسؤول برگزاری انتخابات، به پارلمان ارائه نکرده است که این خود اولین  تخلف در انتخابات محسوب می‌شود، لذا ما از ابتدا نسبت به این دستگاه‌ها، تردید داشتیم.

وی تأکید کرد: ما در تمام جلساتی که با کمیسیون داشتیم، ترس خود را از دستکاری در نتایج رای گیری‌های الکترونیکی ابراز کرده بودیم. ما اسناد و ادله مربوط به دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را ارائه خواهیم کرد.

رئیس ائتلاف الفتح افزود: ما فکر می کردیم که این انتخابات می‌تواند یک قدم رو به جلو باشد و مجلسی را رقم بزند که از اعتماد مردم برخوردار باشد.

وی ادامه داد: ما بسیار مشتاق برگزاری انتخابات زودهنگام بودیم و بر لزوم تسریع آن تاکید داشتیم و امیدوار بودیم که انتخابات در فضایی شفاف و عادلانه و به دور از هرگونه تقلب برگزار شود.

رهبر «ائتلاف الفتح» عراق همچنین گفت که روند به چالش کشیدن نتیجه انتخابات پارلمانی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق هادی العامری انتخابات پارلمانی ائتلاف الفتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات

اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در 21 اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش نمود تا با لحاظ نمودن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم شریف اقدام نماید.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افزود: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

متقی‌فر در پایان اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به این شرح اعلام کرد:

1- علیرضا سلیمی

2- غلامحسین رضوانی

3- محمد سراج

4- زهره سادات لاجوردی

5- زهره طبیب‌زاده

6- فاطمه قاسم پور

7- مجتبی زارعی

8- حسین صمصامی

9- حسین نجابت

10- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

11- علی اصغر پورمحمدی

12- حسن خجسته باقرزاده

13- مهدی شریفیان

14- مهدی عسگری

15- عبدالحسین روح الامینی

16- سعید آجرلو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم