Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شش نمایش در مرحله پایانی سی و سومین جشنواره تئاتر استانی حضور دارند، اظهار کرد: «روایت آنکه صبور بود» به کارگردانی «نیما جهان بین»، «رازها و دروغ‌های رام نشده» به کارگردانی «وحید درویشی»، «واحد ۲۲ چه خبره» به کارگردانی «رضا جوشعار»، «خلیج خوک‌ها» به کارگردانی «رضا جوینده»، «سیا ریحون» به کارگردانی «رضا عباسی» و «چهاردیواری» به کارگردانی «عبدالله بهادری» آثار راه یافته به این مرحله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصباح با بیان اینکه در روز نخست سه گروه نمایش خود را اجرا کردند، گفت: استقبال تماشاگران بعد از حدود دو سال تعطیلی اجراهای صحنه‌ای بسیار خوب بود.

وی با اشاره به اینکه تماشاگران می‌تواند طی دو روز اجرای نمایش‌ها به صورت رایگان از تئاترها دیدن کنند، افزود: عوامل ستاد برگزاری جشنواره به دقت بر اجرای دستور العمل های بهداشتی نظارت و از همه تماشاگران می‌خواهند هنگام اجراها از ماسک استفاده کنند.

مصباح ادامه داد: از صبح امروز در دومین روز اجراها، سه نمایش «خلیج خوک‌ها» به کارگردانی «رضا جوینده»، «روایت آنکه صبور بود» به کارگردانی «نیما جهان بین» و «چهاردیواری» به کارگردانی «عبدالله بهادری» اجرا شده و می‌شوند.

شرافت در کنار تخصص و افتخارات هنری ملاک انتخاب داوران جشنواره استانی تئاتر

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همچنین به صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی نیز اشاره و تأکید کرد: تمام برنامه‌های هنری امسال معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان به ویژه جشنواره سی و سوم تئاتر استانی به این روحانی مبارز تقدیم می‌شود.

مصباح در ادامه اضافه کرد: امسال اجراهای این مرحله توسط سه تن از اساتید برجسته حوزه تئاتر و نمایش کشور و استان آقایان «پیام دهکردی»، «فرامرز طالبی» و «مهرداد هنرمند» داوری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از نکاتی که برای ستاد برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان برای انتخاب داوران بسیار اهمیت داشت استقلال و شرافتمندی داوران بود، گفت: شرافت داوران برای ما در کنار تخصص و افتخارات هنری آنها نوید یک جشنواره خوب را می‌دهد.

مصباح با بیان اینکه شرافت داوران یقیناً در روند داوری جشنواره به همگان ثابت می‌شود، ادامه داد: یکی از مواردی که از داوران خواسته ایم این است که ضمن داوری کارها به جوانان هنرمند گیلانی مشاوره درست و مناسب برای داشتن اجراهای بهتر در سال‌های آینده بدهند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همچنین به اجراهای امسال اشاره و با بیان اینکه سطح اجراها بالا است، اضافه کرد: این موضوع در اجراهای روز اول قابل لمس بوده و جوانان هنرمند گیلانی نشان دادند که می‌توان افق روشنی بعد از حدود دو سال تعطیلی برای تئاتر گیلان ترسیم کرد.

کد خبر 5367500

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره تئاتر استانی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امیر مصباح دوران پساکرونا ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها گرگان معلولان واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا ایلام گناوه بارش باران تئاتر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسام منظور بازیگر با سابقه تئاتر که پیش از این و در سال ۱۳۹۸ نمایش «الیزابت باتوری» را کارگردانی کرد که با استقبال قابل توجه مخاطبان و منتقدان تئاتر روی صحنه رفت، بعد از ۵ سال و در جدیدترین تجربه کارگردانی خود به سراغ رمان مطرح برام استوکر رفته است.

منظور قصد دارد در سال جاری اقتباسی نمایشی از رمان «دراکولا» را که از شاخص‌ترین آثار کلاسیک ادبیات ژانر وحشت است، روی صحنه ببرد.

تا کنون در سینما و تئاتر جهان اقتباس‌های مختلفی از رمان «دراکولا» شده است که از جمله مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم «دراکولا» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و بازی گری اولد من و آنتونی هاپکینز اشاره کرد.

حسام منظور در حال حاضر فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی را روی پرده سینماهای کشور دارد.

متعاقبا اخبار مربوط به عوامل، مکان و زمان اجرای عمومی این اثر نمایشی منتشر می‌شود.

کد خبر 6091907 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد