Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در کنار وام جهش تولید، وام دیگری با نام وام ساخت مسکن خود مالکی پرداخت می‌شود که مبلغ آن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان است. این یعنی وامی که به دارندگان زمین پرداخت می‌شود.

آنگونه که عضو هیئت مدیره بانک مسکن گفته وام ساخت مسکن خود مالکی، مشابه وام طرح جهش تولید مسکن است و متقاضیان می‌توانند این وام ۴۵۰ میلیونی را از بانک مسکن یا سایر بانک‌ها بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرح جهش تولید مسکن، قرار است دولت زمین را در اختیار انبوه سازان بگذارد و آنها برای متقاضیان خانه بگیرند. متقاضیان خرید خانه های طرح جهش مسکن می‌توانند وام ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیونی مسکن بگیرند. اما این وام در حالت عادی به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود و نه خود مردم.

اما اگر فردی زمین داشته باشد، می‌تواند روی سند زمین خود وام ۴۵۰ میلیونی ساخت مسکن بگیرد.

شرط پرداخت وام ۴۵۰ میلیونی مسکن

وام ۴۵۰ میلیونی طرح جهش مسکن، فقط به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود. اما افراد هم می‌توانند مستقیما برای دریافت این وام اقدام کنند. مشروط به اینکه بیشتر از دو واحد مسکونی بسازند.

به عبارتی هر فرد حقیقی می‌تواند وام ساخت مسکن ۴۵۰ میلیون تومانی بگیرد. اما به چند شرط.

اول اینکه متقاضی دریافت وام باید زمین ساخت خانه را داشته باشد. دوم اینکه سند زمین باید به نام متقاضی دریافت وام باشد. شرط سوم این است که متقاضی دریافت وام مسکن، باید بیش از دو واحد مسکونی بسازد تا انبوه‌ساز تلقی شود و بتواند از وام ۴۵۰ میلیونی مسکن استفاده کند.

البته هر فرد برای گرفتن وام ۴۵۰ میلیونی ساخت مسکن باید بیش از دو واحد مسکونی بسازد که انبوه‌ساز تلقی شود اما فقط یک واحد آن را می‌تواند به نام خود ثبت کند.

بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار متقاضیان وام ساخت مسکن، در تهران ۴۵۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت می‌کنند. مبلغ این وام برای متقاضیان در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان، همچنین برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است./تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: وام مسکن وام 450 میلیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری ظهر پنجشنبه در آئین قرعه کشی و واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود اظهار کرد: اگر بتوانیم با اجرای این طرح موضوع مشکل مسکن را حل کنیم برخی از مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد.

فرماندار مشهد با ابراز تأسف از اینکه در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود کمی غفلت شده است گفت: مردم از مسؤولان کلیپ نمی‌خواهند بلکه کار می‌خواهند.

وی با گلایه از مسؤولان در زمینه تأخیر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود خطاب به مردم گفت: شما به عنوان نماینده من پیگیر اجرای این طرح و واگذاری زمین‌ها باشید و این مساله را مطالبه کنید.

داوری با بیان اینکه شرکت عمران بینالود حق ندارد در ابتدای کار پولی از متقاضیان بگیرد افزود: متقاضیان بلافاصله پس از دریافت زمین کار ساخت واحدهای مسکونی و اجرای فونداسیون را انجام دهند و هزینه آماده سازی زمین‌ها را می‌توانند بعد از دریافت اولین مرحله از وام خود پرداخت کنند.

فرماندار مشهد تصریح کرد: با هدف افزایش سرعت ساخت و ساز این واحدهای مسکونی، مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به آنها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود و مالکان امکان خرید و فروش این زمین‌ها را نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ هزار نفر برای دریافت زمین ثبت نام کردند اگر فردی اقدام به واگذاری زمین دریافت شده کند در هر مرحله‌ای از ساخت و ساز زمین از او گرفته و پس از قرعه کشی تحویل سایر متقاضیان ثبت نامی خواهد شد.

داوری به شرکت عمران بینالود تا پایان اردیبهشت ماه برای آماده سازی و واگذاری زمین به متقاضیان مهلت داد.

در این مراسم بخشدار بخش احمدآباد شهرستان مشهد گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است.

مجید بیکی ظهر پنجشنبه در آئین قرعه کشی و واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود اظهار کرد: بیش از ۲۳ سال امکان استفاده از ظرفیت‌های مسکن حمایتی در شهر ملک‌آباد وجود نداشت که با توجه و پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم این امر با الحاق ۲۳ هکتار زمین به اراضی این شهر محقق شد.

بخشدار بخش احمدآباد شهرستان مشهد افزود: تا کنون این زمین‌های برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به ۶۰۰ متقاضی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه اولین مرحله از قرعه کشی و واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود سال ۱۴۰۰ انجام شد اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که از قبل در این شهر شناسایی شده بود اراضی مورد نیاز از همان ابتدای دولت در این شهر آماده بود.

بیکی افزود: بیش از ۲۵۰۰ قطعه زمین در شهر جدید بینالود برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد