Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام اذعان و اعلام کرد واشنگتن بعد از خروج از توافق هسته‌ای تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد.

بورل همچنین با ابراز نگرانی از افزایش غنی‌سازی اورانیوم بدست ایران ادعا کرد اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده است تمام تلاشش را خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آمریکا نخست از توافق هسته‌ای خارج شد و علیه ایران تحریم‌های جدید اعمال کرد. به همین دلیل ایران نخست خواستار برداشته‌شدن این تحریم‌هاست. افزایش غنی‌سازی اورانیوم ایران مایه نگرانی است، ولی ما تلاش‌های خود را برای حفظ توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه تهران بسیج می‌کنیم.

او در خصوص تحولات منطقه و بازگشت سوریه به جایگاه پیشین خود نیز گفت: اتحادیه عرب در حال بررسی بازگرداندن سوریه است و ما هیچ دلیلی برای تغییر موضع خود در قبال این کشور با وجود تداوم ارائه کمک‌های بشردوستانه نمی‌بینیم. ما دولت سوریه را به رسمیت نمی‌شناسیم و نمی‌خواهیم روابط خود را با آن افزایش دهیم.

مسئول سیاست خارجه اروپا درخصوص بحران لیبی نیز اعلام کرد روسیه و ترکیه باید لیبی را به عنوان بخشی از حل بحران در این کشور ترک کنند، در لیبی به دلیل اختلافات شرق و غرب چالش‌های بزرگی وجود دارد و برای رسیدن به راه حلی برای بحران باید انتخابات برگزار شود.

پیش از شروع مذاکرات هسته‌ای ۴+۱ با ایران در وین، جوزپ بورل در تماسی که با «حسین امیرعبداللهیان» وزیرخارجه کشورمان داشت اعلام کرد در حال حاضر بازگشت برجام به مسیر اصلی خود بیش از پیش احساس می‌شود. با این وجود کشور‌های اروپایی علی‌رغم جدیت هیئت ایرانی در مذاکرات خود را جدی نشان نداده و درحال حاضر نیز برای رایزنی‌های بیشتر به پایتخت‌‎های خود بازگشته و هفته آینده به وین برمی‌گردند.

آمریکا نیز که براساس اذعان بورل بعد از خروج از برجام تحریم‌های بسیاری را عیله کشورمان اعمال کرده است، به دنبال وقت‌کشی بوده و تاکنون سخنی از لغو تحریم‌های مغایر با برجام نزده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای مذاکرات وین اتحادیه اروپا توافق هسته ای علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، خواستار اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل و پاسخگویی به جنایات آن علیه فلسطینیان شده است.

آلبانیز دیروز پس از سفر به اردن و مصر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «در این مرحله، اسرائیل از تعهدات بین‌المللی خود تا حدی تخطی کرده است که تحریم‌ها را ضروری می‌کند».

گزارشگر سازمان ملل بار دیگر خواستار آتش بس فوری، پایان دادن به کنترل غیرقانونی اسرائیل بر غزه و اراضی اشغالی فلسطین و حضور حافظی برای تضمین صلح و ثبات در منطقه شد.

وی افزود: سرعت و شدت گسترش این خشونت‌ها به بقیه اراضی اشغالی تأیید می‌کند که هیچ فلسطینی تحت کنترل بی بند و باری اسرائیل در امان نیست.

آلبانیز با اشاره به اینکه وضعیت غزه بدتر از آنچه قبلا ارزیابی شده، است، افزود که اکثر قربانیانی که او ملاقات کرد صدمات فاجعه باری را متحمل شده اند، شاهد کشته شدن اعضای خانواده بوده و اثرات تخریب زیرساخت‌های بهداشتی غزه توسط اسرائیل را تجربه کرده اند. حتی پس از ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴، زمانی که دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) با صدور حکمی به اسرائیل دستور داد از نسل کشی در غزه جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد که اقدامات بشردوستانه اعمال شده تاکنون، از جمله پرتاب هوایی و کریدور‌های دریایی "تن‌ها یک تسکین دهنده است. " او گفت: «این اقدامات برای کاهش فاجعه انسانی که حمله اسرائیل ایجاد کرده است، به شدت ناکافی است. وی خاطرنشان کرد که وحشتی که مردم غزه شاهد آن هستند "ناگفتنی" است.

گزارشگر ویژه با بیان اینکه به دلیل وضعیت فاجعه بار غزه، توجه به وخامت اوضاع در کرانه باختری از جمله قدس شرقی از بین رفته است، خاطرنشان کرد: افزایش محدودیت‌ها و سوء استفاده ها، بازداشت‌های خودسرانه و کشتار غیرقانونی توسط سربازان اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان مسلح به طور گسترده گزارش می‌شود.

او در انتها گفت: دولت‌ها باید بر آتش بس فوری و بدون قید و شرط پافشاری کنند و برای جلوگیری از فاجعه بیشتر، تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است