Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: از چهاردهم تا بیست و چهارم آذر ماه تماشاخانه‌های سیار در مناطق مختلف هرمزگان به اجرای برنامه خواهند پرداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، یکی از نیازهای ضروری و غیر قابل اجتناب کودکان نیاز آنها به تفریحات سالم است؛ اما توسعه شهرها و روستاها دیگر آن امکان زمان‌های قدیم را بچه‌ها از بین برده است چرا که در دهه‌های گذشته با توسعه ساخت و سازها زمین‌های بازی کودکان هم عصر ما چه در شهرها و چه در روستاها تبدیل به ساختمان و مناطق مسکونی شده است و دایره تفریحات سالم کودکان و نوجوانان بسیار محدودتر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از این رو شاهدیم که این قشر که آینده ساز میهن هستند به اجبار رو به فضای مجازی و گوشی‌های موبایل آورده‌اند و از طرف دیگر نیز کرونا و تعطیلی درس‌های مجازی در یکی دو سال اخیر عمق حضور کودکان در فضای مجازی را افزایش داده است.

دیگر وجه تمایزی که بین مناطق مختلف کشور و همچنین مراکز استان ها با سایر مناطق استانها وجود دارد اختلاف طبقاتی در امکانات تفریحی، آموزشی، پرورشی و تربیتی است به عنوان مثال بسیاری از مراکز شهرستان های استان هرمزگان سینما ندارد چه برسد که سینما یا تئاتر مخصوص کودک و نوجوان داشته باشند؛ برنامه های فرهنگی و تفریحی در قالب هنر نیاز مبرم هر کودکی است چرا که در این قالب می توان بسیاری از مفاهیم ارزشمند مورد نیاز جامعه را به خوبی به کودکان و نوجوانان آموزش داد به همین منظور لازم است سازمان ها و نهاد های فرهنگی به این منظور برنامه هایی داشته باشند.

یکی از امکان‌هایی که در کشور وجود دارد تماشاخانه‌های سیار است این نوع تماشاخانه از سال 97 به ظرفیت فرهنگی کشور اضافه شده است این تماشاخانه در واقع سینما، تئاتر و کتابخانه سیار است که می‌توان آن را به هر منطقه‌ای از یک استان اعزام و کودکان مناطق محروم را نیز از خدمات فرهنگی و تفریح آنها بهره مند کرد.

با شروع اپیدمی کرونا سفر تماشاخانه‌های سیار به نقاط روستایی و مناطق محروم متوقف شده بود اما هم اکنون که کشور در وضعیت کرونایی به یک پایداریِ مثبت رسیده است و مدارس نیز در حال عادی سازی وضعیت هستند لازم است که چرخ تماشاخانه‌ها نیز بچرخد و لبخند بر لبان کودکان رنج دیده مناطق محروم بنشاند.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: از اهداف اصلی اعزام تماشاخانه های سیار به مناطق مختلف تحقق عدالت فرهنگی و تلاش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا امکان استفاده از این ظرفیت وجود نداشت اما با توجه به برون رفت از شرایط بحرانی کرونا در فصل زمستان که شرایط آب و هوایی استان مناسب است جهت اجرای برنامه به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.

وی افزود: از تاریخ چهاردهم الی بیست و سوم آذر ماه امکان اعزام تماشاخانه‌های سیار کانون به جزایر جنوبی و مناطق استان هرمزگان ایجاد شده است.

آغاز به کار تماشاخانه ایرانشهر با نمایش‌های برگزیده جشنواره تئاتر مقاومت و دانشگاهی«هار» به تماشاخانه ایرانشهر رسید/ اجرا از 17 فروردینمدیر تماشاخانه شهرزاد: عدم صیانت جدی از تماشاخانه‌های خصوصی از سوی وزارت ارشاد/ اتفاقی جز وعده و وعید رخ نداده است

پشتکوهی بیان کرد: 26 برنامه و نمایش با حضور تماشاخانه‌های سیار کانون در استان برنامه ریزی شده است و کاروان فرهنگی کانون قرار است در محله‌های شهرستان حاجی آباد، مناطق زلزله زده فین، دشت مارم، ایسین، قلعه قاضی، بندرپل، بندر خمیر، بستک، جناج، بندرلنگه، گزیر، کنگ، قشم، سیریک، میناب و ابوموسی حضور پیدا کرده و برنامه اجرا کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان تصریح کرد: در شهر بندرعباس نیز تماشاخانه سیار در پالایشگاه، شهرک گاز، محله شمیلی‌ها، سورو، اسلام آباد و دو هزار حاضر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از تئاترهای معروفی که قرار است در تماشاخانه سیار کانون اجرا شود نمایش رینارد روباهه اثر آرتور فاکویز است‌.

انتهای پیام/864/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تماشاخانه های سیار کودکان و نوجوانان استان هرمزگان تماشاخانه ها مناطق مختلف مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان

مسئول دبیرخانه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه نمایش در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه‌ی اجرای (عروسکی و زنده_عروسکی) با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که با انتخاب هیئت داوران متشکل از «امیر شیخ جبلی»، «منصورقربانی» و «منیر السادات سجادیان»، ۳ گروه به عنوان نماینده استان اصفهان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مریم حسینی افزود: این جشنواره امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش تالار هنر شهرداری اصفهان کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

آیین پایانی این جشنواره سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالارهنر شهرداری اصفهان از ساعت ۹ الی ۱۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز