Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:16:02 GMT

شهرداری در مسیری که صلاحیت ندارد نباید قدم بگذارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۰۳۳۱

شهرداری در مسیری که صلاحیت ندارد نباید قدم بگذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدکاظم زعفرانچیلر در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، در صحن شورای اسلامی شهر تبریز با محوریت موضوع رسیدگی به وضعیت موزه فرش و همچنین بررسی اپلیکیشن بازآفرینی تصویری آثار تاریخی تبریز اظهار داشت: امروز مشکل فقط فرش نیست، متاسفانه رویکرد مدیریت نسبت به تاریخ و فرهنگ در تمام حوزه ها، بسیار ضعیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهمیت عمارت ساعت کمتر از فرش های قدیمی نیست و متاسفانه اما این مجموعه نیز در شرایط مساعدی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: باید طرح هایی جهت حفظ آثار ارائه شود و در کمترین زمان ممکن طرح های اصولی بررسی و جهت اجرا ارایه شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه گفت: بنظر می آید شاید مهمترین قضیه وجود دید کارشناسی به این قضیه است، ما به مجموعه های اداری مثل مجموعه های شخصی نگاه نمی‌کنیم.

غلامرضا احمدی تصریح کرد: ما در شناسایی موزه ها ضعیف برخورد کردیم و خوشبختانه پیگیری کارشناسان در این زمینه موجب شده که به موضوع فرش رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در صورت انتقال از این ساختمان به ساختمانی دیگر زمان بر خواهد بود گفت: در هر صورت نگهداری از این ساختمان و مجموعه های موزه این ساختمان باید در اولویت باشد.

در ادامه موضوع بررسی اپلیکیشن باز آفرینی تصویری آثار تاریخی تبریز در دستور کار قرار گرفت.

شهرداری در مسیری که صلاحیت ندارد نباید قدم بگذارد

روح الله رشیدی دیگر عضو شورای شهر تبریز پس از گزارش در خصوص نحوه اجرای طرح گفت: شهرداری در حقیقت در برخی مواقع، کاری که منحصرا کار میراث فرهنگی است ورود کرده و تخصصی در این حوزه ندارد، شهرداری در مسیری که صلاحیت ندارد نباید قدم بگذارد.

وی افزود: در این خصوص دانشگاه هنر نمونه را مشخص کند و در نهایت شهرداری طرح را خریداری کند.

رشیدی تصریح کرد: ای کاش این طرح در ابتدا به شکل محدود اجرا شود و سپس با تفاهم، این کار بصورت مشارکتی انجام شود.

نمی‌دانیم که سیاست‌های ما در شهرداری اجرا خواهد شد

سید کاظم زعفرانچیلر اظهار داشت: در مقایسه با کشورهای همسایه می‌بینیم کشورهای رقیب کسب درآمدهایی بسیاری در حوزه توریست دارند.

وی افرود: در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری کسی پیدا می‌شود که بگوید طرح اجرا کنم اما مسیر قانونی اجرای طرح بسته است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: ما باید سرمایه گذار را پیدا کنیم و فرصت‌های سرمایه گذاری و همکاری را باز کنیم.

وی با بیان اینکه مسیر اجرایی شدن این کارها برای مجموعه مدیریتی شهرداری مبهم است اظهارداشت: ما نمی‌دانیم که سیاست‌های ما در شهرداری اجرا خواهد شد؟ و باید مسیر گفتگویی ایجاد شود و از دل این گفتگو مشخص شود چه اتفاقی خواهد افتاد.

روح الله دهقان‌نژاد تصریح کرد:  در این بحث در شهرداری چند مجموعه است که هماهنگی بین این مجموعه ها با نهادهای مرتبط دیگر وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در کل کشور این‌ موضوع را که شهرداری تبریز در آثار تاریخی برخی مسائل که تخصصی ندارد نباید که ورود کند.

وی تاکید کرد: نرم افزارها نقش تعیین کننده دارند و برای اجرای این طرح و جلوگیری از برخی موازی‌کاری‌ها و رفع مشکلات نیاز به همخوانی و هماهنگی بین سازمانی داریم.
 
دهقان‌نژاد گفت: در این موارد نیازمند همخوانی هستیم تا طرح را اجرا کنیم و با معرفی آثار در این اپلیکیشن، اقدام مهمی در راستای جذب گردشگر صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در سرمایه گذاری کردشگری نیازمند تغییر نگاه و هم افزایی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری تبریز میراث فرهنگی صلاحیت عضو شورای شهر تبریز فارس تبریز دانشگاه هنر تبریز موزه فرش تبریز شورای شهر تبریز شهرداری تبریز غلامرضا احمدی شورای اسلامی شهر تبریز ندارد نباید مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر یکشنبه در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با تبریک نهم اردیبهشت اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و گستره انتظارات مردم بسیار سخت است اما برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری بر سه مبنای کارهای، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های یاد شده زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب و غیره انجام شده که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما اینها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که استارت آن زده شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته و قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و غیره خواهد بود.

رشیدی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه برنامه ریزی‌های خوبی هم برای ساماندهی دست فروشان صورت گرفته است، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

شهردار سنندج اجرای پارک‌های ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری برشمرد و گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی، تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا می‌شود.

کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی از برنامه‌های امسال شهرداری است که توسط رشیدی در این نشست مطرح شد.

کد خبر 6091391

دیگر خبرها

  • زاکانی و مجموعه‌اش هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد | فیلم
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!