Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،عملیات گسترده و وسیع رزمندگان انصارالله برای پاکسازی مناطق اشغالی جنوب و جنوب شرق استان الحدیده (نوار ساحلی غرب یمن) علیه عناصر ائتلاف سعودی ادامه دارد.

براساس آخرین اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته، رزمندگان در جریان درگیری‌ها موفق شدند منطقه بندر الحیمه را آزاد و به کنترل دربیاورند و خود را به نزدیکی شهر راهبردی الخوخه برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌این منبع میدانی که تحولات را در سواحل غربی یمن از نزدیک دنبال می‌کند، افزود: درگیری‌ها با مزدوران سعودی در مناطق المضروبه، الحنایا، المغاربه، البغیل جریان دارد و نیرو‌های یمنی در تلاش هستند در این محور‌ها پیشروی کنند.

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان در محور جنوب شرق استان الحدیده قصد دارند عملیاتی را علیه عناصر ائتلاف سعودی ترتیب دهند و شهر حیس و مناطق حومه را از اشغال خارج کنند و به کنترل درآورند.

این منبع میدانی با بیان این که عملیات آزاد سازی شهر حیس از محور المغاربه، البغیل صورت خواهد گرفت، گفت: عناصر سعوی همزمان حملات پیشگیرانه‌ای را از حومه شهر حیس برای جلوگیری از پیشروی نیرو‌های یمنی انجام دادند.

وی با توضیح این مطلب که مزدوران سعودی با این ضد حملات به دنبال تامین امنیت و حفظ شهر حیس هستند، افزود: این حملات از سمت محور‌های سه راه العدین، القلمه، غرب النخله و الشعبه صورت گرفت.

جنگنده‌های ائتلاف نیز همزمان عملیات گسترده‌ای را در این محور‌ها انجام دادند، اما رزمندگان یمنی با وجود بمباران سنگین هوایی در ابتدا پیشروی عناصر سعودی را در منطقه متوقف و در ادامه حملات را دفع کنند.

خبر‌ها حاکیست، اختلاف بین نیرو‌های ائتلاف (طارق صالح و گروه موسوم به العملاقه) تشدید شده تا جایی که نیرو‌های العملاقه در برخی از محور‌ها از جمله شمال شهر حیس عقب نشینی کرده اند و این به سود نیرو‌های یمنی لست.

در مجموع اگر رزمندگان از منطقه البرار در جنوب الحدیده یا مناطق مرزی مشترک با استان تعز بتوانند خود را به جاده غربی بخش حیس (حیس-الخوخه) برسانند مسیر کمک رسانی نیرو‌های ائتلاف از جاده اصلی (الخوخه) به سمت حیس قطع و و این بخش از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می‌شود.

 عملیات رزمندگان یمنی برای پاکسازی بخش حیس از منطقه الجور در شرق بندر الحمیه نیز امکان پذیر است و با آزادسازی این بخش، ائتلاف سعودی دیگر نمی‌تواند به محور جنوبی استان الحدید فشار بیاورد چرا که این منطقه اخرین بخش اشغالی در استان الحدیده به شمار می‌آید.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عملیات نظامی تحولات منطقه منبع میدانی محور ها شهر حیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: در دوره‌ای که در نبرد پنجه با پنجه دشمن و در فشار اقتصادی، تحریم و تنگناهای اقتصادی قرار داریم، کارگران رزمندگان حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان که با محوریت تجلیل و تقدیر از جامعه کارگری و شهدای کارگر برگزار شده بود، اظهار کرد: کارگران اگرچه در مقاطع متفاوت با تلاش و همت در راستای اهداف کشور فعالیت کردند، اما حضور جامعه کارگری در دوران پرافتخار دفاع مقدس فراموش‌شدنی نیست.

وی افزود: در دوره‌ای که در نبرد پنجه با پنجه دشمن و در فشار اقتصادی، تحریم و تنگناهای اقتصادی قرار داریم، کارگران رزمندگان حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) با اشاره به عملیات وعده صادق بیان کرد: برای نخستین مرتبه کشور ما میدان دیپلماسی و عمل را در یک جا قرار داد و آرزوی دیرینه ۷۶ ساله دنیای اسلام و آرزوی مظلومان را محقق کردیم.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: رزمندگان میدان را خالی نکردند و با دستان پرقدرت خود به دشمن نشان دادند که ما پیروز می‌شویم، چرا که با همه ظرفیت‌های موجود پای کار هستیم و این فقط یک عملیات محدود است.

وی خاطرنشان کرد: روزی تمامی دنیا می‌گفتند به ایران سلاح نفروشید، امروز همه دنیا را بسیج کرده‌اند که از ایران سلاح نخرید، این نشان می‌دهد که همگی با تمام قوا و همت خود برای ایستادگی نظام جمهوری اسلامی تلاش کردیم و از این همت همچنان ادامه دارد.

کد خبر 748868

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی