Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت::درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان ۸۵/۶درصد و درصد پوشش کامل واکسیناسیون در استان ۷۰/۷درصد و موجودی واکسن در گردش در استان نیز۱۲۴ هزار و ۲۴ دوز بوده است.

دکتر "محمد کریمیان" در  صدمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر نگرانی‌ها در خصوص شیوع سویه جدید کرونا به نام امیکرون با منشا کشور آفریقای جنوبی در سطح دنیا وجود دارد و این سویه جدید در برخی از نقاط جهان به ویژه در قاره اروپا در حال گردش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه خوشبختانه با اینکه برخی از کشورهای دنیا شیوع این سویه جدید را تجربه کرده‌اند، در حال حاضر در کشورمان این سویه جدید مشاهده نشده است، تصریح کرد: در هفته‌های اخیر کشورمان به لحاظ میزان مبتلایان جدید و متوفیان بیماری کرونا در ردیف ۱۰ کشور اول جهان بوده اما با واکسیناسیون عمومی در حال حاضر از این رتبه‌بندی خارج شده‌ایم و در رتبه‌های پایین‌تری قرار گرفته‌ایم.

 رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام ادامه داد: آمارهای مربوط به مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های بیماری کرونا در سطح کشور در حال کاهش است و استان ایلام نیز از این قاعده مستثنی نیست و  در حال حاضر شهرستان‌های آبدانان، ایوان، چرداول، دره‌شهر، سیروان، ملکشاهی و مهران دارای وضعیت زرد و شهرستانهای ایلام، بدره، دهلران و هلیلان در وضعیت آبی قرار دارند. 

کریمیان گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۶۶۴۰۱نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۱۱۶۶نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۵۳بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۶۵۹۲۰مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.
 
وی ادامه داد: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان آبان ماه تعداد ۱۵۴۴۸مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۲۹۶۵مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۹۲۷نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد ۳۵نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و  از ابتدای آذرماه تاکنون نیز تعداد ۳۹۶۸مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۵۱۰مورد مثبت کرونا و تعداد ۲۲۶نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و ۱۱مورد فوتی در مدت ذکر شده داشته‌ایم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در مقایسه  ۲۸ آبان لغایت ۴آذرماه نسبت به مورخه ۵ لغایت ۱۱ آذرماه؛ تعداد نمونه گیری ۲۷/۵درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۳۹/۵درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۲۸/۱درصد کاهش، تعداد بستری‌ موقت ۱۸درصد کاهش و تعداد فوتی‌ها نیز ۴۴/۴درصد کاهش داشته است.
 
وی در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کووید۱۹ در سطح استان با بیان اینکه  تعداد واکسن دریافتی ۸۶۹۰۷۷دوز و کل واکسیناسیون انجام شده تعداد ۷۴۵۰۵۳دوز است، گفت:  واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد ۴۰۵۰۵۱دوز و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده ۳۳۴۷۴۴دوز، واکسیناسیون جمعیت ۱۲-۱۸سال تعداد ۷۹۸۸۹دوز، درصد پوشش واکسیناسیون در استان جمعیت ۱۲-۱۸ میزان ۸۸/۱درصد است و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان ۸۵/۶درصد و درصد پوشش کامل واکسیناسیون در استان ۷۰/۷درصد و موجودی واکسن در گردش در استان نیز ۱۲۴۰۲۴دوز بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام واکسیناسیون در استان واکسیناسیون نوبت بیماری کرونا حال حاضر سویه جدید درصد پوشش انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به ایلام در حوزه راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها است و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام باید تسریع شود.

وی افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که باید در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول رئیس جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته است که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

هژیری از تحقق نیافتن یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه‌نشین شهر ایلام خبر داد و اضافه کرد: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مقرر شد تمام پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از جمله تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مرداد سال جاری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749587

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران