Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- کمپانی شیائومی از برنامه‌های جدید خود برای ساخت کارخانه‌ای با ظرفیت تولید 300 هزار خودروی برقی در سال رونمایی کرد. کمپانی شیائومی از برنامه‌های جدید خود برای ساخت کارخانه‌ای با ظرفیت تولید 300 هزار خودروی برقی در سال رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، شیائومی در ماه مارس سال جاری از برنامه‌های خود برای ساخت خودروهای برقی رونمایی کرد اما هم اکنون به نظر می‌رسد که این کمپانی با رویای بزرگی پا به این عرصه گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
گزارش‌های به دست آمده از رویترز حاکی از آن است که آژانس توسعه اقتصادی Beijing E-Town به تازگی تایید کرده است که شیائومی به زودی در پکن کارخانه‌ای با ظرفیت تولید 300 هزار خودرو در سال ایجاد خواهد کرد. این کارخانه در دو فاز ساخته خواهد شد و تولید انبوه خود را از از سال 2024 آغاز خواهد کرد.
     
همچنین به گفته این آژانس به نظر می‌رسد که کمپانی شیائومی تصمیم دارد که مرکز تحقیقات و فروش خودروهای برقی را نیز در پکن مستقر سازد. کمپانی شیائومی پیش از این اعلام کرده است که به احتمال بسیار زیاد از خرده فروشی‌های خود برای فروش خودروهای برقی بهره خواهد برد.
 
البته هنوز ناشناخته‌های بسیاری درباره استراتژی خودرویی شیائومی وجود دارد. برای مثال هنوز مشخص نیست که مدل‌های اولیه خودروهای این برند با چه امکانات و قیمتی به بازار عرضه خواهند شد و برنامه‌های این شرکت در حوزه بین الملل چیست. کمپانی شیائومی با موفقیتی که در زمینه فناوری به دست آورده است قصد دارد در طی 10 سال حدود 10 میلیارد دلار روی بخش خودروهای برقی سرمایه گذاری کند اما اطلاعات جزئی تری در این رابطه ارائه نکرده است.
 
با این حال ساخت این کارخانه بیش از اظهارات شیائومی برنامه‌های این کمپانی برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی در زمینه خودروهای برقی را روشن می‌کند. این کمپانی نه تنها می‌تواند رقبای داخلی خود از قبیل نیو و اکسپنگ را کنار بزند بلکه قادر است با رقبای بزرگ جهانی نظیر تسلا نیز رقابت کند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: شیائومی کارخانه خودروی برقی کمپانی شیائومی خودروهای برقی تولید 300 هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده

تین نیوز

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: عرضه انواع خودرو وارداتی اعم از خودروهای برقی و بنزینی روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، مهدی ضیغمی درخصوص زمان عرضه جدید خودروهای وارداتی بیان کرد: عرضه انواع خودرو وارداتی اعم از خودروهای برقی و بنزینی روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود.

ضیغمی افزود: خودروهای برقی فعلا در سامانه عمومی عرضه خواهد شد و سپس در سامانه مخصوص خودروهای برقی عرضه خواهد شد.

وی در مورد این که چرا خودروهای برقی در سامانه ای جدا عرضه خواهد شد، گفت: برای این که بتوان تبلیغات بیشتری درباره این خودروها انجام داد و مشخصات و ویژگی این خودروها را بیشتر و بهتر توضیح داد و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت بیان کرد: با شورای رقابت صحبت هایی داشته ایم تا عرضه خودروهای برقی تسهیل شود؛ همچنین درخواست کرده ایم که برای خودروهای برقی بحث بلوکه کردن پول و داشتن پلاک فعال حذف شود که در حال بررسی است؛ تا آن زمان خودروهای برقی در همین سامانه فعلی عرضه می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024