Web Analytics Made Easy - Statcounter

والری پکرس وزیر بودجه پیشین فرانسه به عنوان نامزد حزب راستگرای جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور انتخاب شد.

به گزارش برنا، به گزارش شبکه خبری یورونیوز، پکرس در دور دوم انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواهان با کسب بیش از ۶۰ درصد آرا و شکست اریک سیوتی نماینده جناح تندروی حزب به اولین زنی تبدیل شد که از سوی راستگرایان سنتی فرانسه به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاستمدار ۵۴ ساله وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اصلاحات اقتصادی مورد نظرش را بدون توجه به مخالفت‌ها و اعتصاب‌های احتمالی اجرا خواهد کرد. او اولویت خود را اصلاح قانون ۳۵ ساعت کار در هفته عنوان کرده است تا به گفته وی کارگران و کارمندان بتوانند با کار بیشتر درآمد بیشتری داشته باشند.

رئیس منطقه «ایل دو فرانس» که مواضع سختگیرانه‌ای در قبال مهاجران اتخاذ کرده، تاکید دارد در صورت راهیابی به کاخ الیزه مهاجرانی را که به طور غیرقانونی وارد فرانسه شده‌اند از کشور اخراج خواهد کرد.

پکرس تجربه فعالیت در سه مقام وزیر بودجه، وزیر آموزش عالی و سخنگوی دولت را در دوران ریاست جمهوری نیکولا سارکوزی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ دارد.

او در حالی در دور دوم انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان توانست اریک سیوتی را شکست دهد که این نماینده تندروی حزب در پارلمان فرانسه از ایده برپایی «گوانتاناموی فرنسوی» برای مقابله با تروریسم دفاع می‌کرد.

کارزار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با ورود یک نویسنده و روزنامه‌نگار اسلام‌ستیز به نام اریک زمور به عرصه رقابت‌ها تحت تاثیر موضوعاتی مانند «هویت فرانسوی» و «مهاجرت» قرار گرفته است. موضوعاتی که اغلب دغدغه‌های رای‌دهندگان راست افراطی محسوب می‌شوند.

طبق نظرسنجی‌ها اریک زمور و مارین لوپن رهبر حزب راست افراطی «اتحاد ملی» رقبای اصلی نامزد حزب جمهوریخواهان برای رقابت با امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهوری کنونی فرانسه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خواهند بود. امانوئل ماکرون که کمتر از یک ماه دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری فعلی فرانسه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده خواهد گرفت تاکنون تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات پیش‌رو را اعلام نکرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کاخ الیزه انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخ: حاضرم اولین نفر در رودخانه سن شنا کنم

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک آلودگی آب رودخانه سن را رد و عنوان کرد حاضر است به عنوان اولین نفر در آب این رودخانه شنا کند.

به گزارش ایسنا، توماس باخ به سؤال خبرنگارانی که از او پرسیدند آیا حاضر است در رودخانه سن شنا کند، پاسخ داد و گفت:‌ هنوز دعوتنامه‌ای برای حضور در بازی‌های المپیک دریافت نکرده‌ام اما به محض اینکه دعوت شوم، خوشحال خواهم شد که در رود سن شنا کنم. فقط امیدوارم هوا خیلی سرد نباشد!

رودخانه سن محل اصلی برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک و همچنین مسابقات سه‌گانه و شنای آب‌های آزاد خواهد بود. پیش از این، گروه‌های محیط زیستی اعلام کرده بودند آب رودخانه سن مطابق با استانداردهای بهداشتی نیست و توصیه کرده بودند هیچ گونه فعالیتی در آن انجام نشود. بنیاد Surfrider وجود باکتری‌های بیماری‌زا را در آب این رودخانه نشان داد.

شنا در رود سن از سال ۱۹۲۳ به طور رسمی توسط دولت فرانسه ممنوع شده است اما مقامات محلی اخیرا اعلام کردند که از سال ۲۰۲۵ به شهروندان فرانسه اجازه داده می‌شود دوباره در آن شنا کنند. به گفته آن هیدالگو، شهردار پاریس، این رودخانه باید یکی از میراث‌های اصلی المپیک باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری ولادیمرپوتین
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • باخ: حاضرم اولین نفر در رودخانه سن شنا کنم