Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@16:11:16 GMT

آشنایی با نشانه های حملات آسم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۰۹۳۸

آشنایی با نشانه های حملات آسم

به گزارش جام جم آنلاین، هر بیمار مبتلا به آسم تجربه خاص خود را دارد و ممکن است از زمان بروز حمله آسم توصیف جدیدی داشته باشد.

تنها شباهت این است که این عارضه برای همه آنها به یک اندازه آسیب زاست و می تواند احساس یک درد مبهم در قفسه سینه یا سنگینی در قفسه سینه باشد.

برخی این وضعیت را به گونه ای توصیف می‌کنند که گویی هوا در ریه فشرده شده است و به گفته برخی دیگر حمله آسم مانند تنفس از طریق نی باریک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسم بیماری است که بر اثر آن مجرای هوا که از طریق آن هوا به ریه‌ها منتقل می‌شود باریک شده، متورم می‌شود و ممکن است مخاط اضافی در آن تولید شود. تنفس مواد تحریک کننده مانند گرده گل، گرد و غبار باعث می‌شود مجرای هوایی بیشتر متورم شوند و ماهیچه های اطراف آن سفت شوند. این شرایط تنفس را دشوار کرده و منجر به حمله آسم شود. این بیماری غیرقابل برگشت است و تنها از طریق درمان قابل کنترل است.

حمله خفیف آسم را می توان به راحتی در خانه کنترل کرد و تنها افرادی که از حملات شدید آسم رنج می برند نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

برای نشان دادن واکنش سریع به هنگام حمله آسم باید با نشانه های آن آشنا بود. روزنامه تایمزآو ایندیا به شش علامت رایج حمله آسم اشاره کرده است:

تنگی نفس: تنگی نفس یکی از اولین علائم آسم است. این نشانه زمانی ظاهر می‌شود که راه های هوایی ملتهب و باریک شوند. به همین دلیل مقدار مورد نیاز از اکسیژن به ریه‌ها منتقل نشده و باعث می‌شود فرد احساس تنگی نفس کند.

خس خس سینه: التهاب مجرای هوا در حین حمله آسم موجب باریک شدن آن می‌شود و تنفس مقدار کافی از اکسیژن را دشوار می کند. در این شرایط تنفس هوا منجر به صدای خس خس در سینه می‌شود.

سرفه: محرک‌هایی مانند گرد و غبار، دود و گرده باعث حمله آسم می شوند. هنگامی که این ریز ذرات وارد مجاری هوایی می‌شوند مجرای تنفسی ملتهب می شود. این مواد اعصاب را تحریک کرده که به مغز سیگنال ارسال کنند تا ماهیچه‌های قفسه سینه و شکم از طریق سرفه هوا را از ریه‌ها خارج کنند. این یکی دیگر از علائم معمول حمله آسم است.

تنگی قفسه سینه: مشکل در تنفس مقدار کافی از هوا باعث می شود فرد احساس ناراحتی کند و باعث احساس سنگینی در قفسه سینه می شود.

سرفه ای که متوقف نمی‌شود: سرفه‌های مرتبط با آسم در افرادی که از بیماری حاد تنفسی رنج می‌برند به راحتی متوقف نمی‌شود و می تواند به دلیل محرک‌هایی باشد که باعث آسم می‌شوند. علامت سرفه در زمستان بدتر شده و حملات آسم می‌تواند به دلیل ویروس آنفلوآنزا شروع شود.

تنفس سریع: تنگی نفس ناشی از آسم باعث می شود که فرد سریع و پی در پی نفس بکشد. مشکل ناشی از خروج کامل هوا از ریه ها به طور خودکار باعث می‌شود که فرد با سرعت بیشتری نفس بکشد. در هنگام تنفس سریع، صدای خس خس نیز شنیده می شود.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آسم ریه گرده گل باعث می شود قفسه سینه حمله آسم تنگی نفس ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد

در ماه‌های مارس و آوریل، گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم شدید زنان منهتن در نیویورک با انگیزه قتل به پلیس رسید. در این گزارش‌ها ۷ زن از مردی که در خیابان آنها را به شدت کتک زده است، شکایت کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی؛ در ۴ مارس یکی از این زنان، زنی ۳۰ ساله است که به گفت او، حوالی ساعت ۸ بعد از ظهر به وقت محلی در حال رفتن به خانه در نزدیکی خیابان دلنسی و خیابان اسکس بوده است که ناگهان مردی از پشت سر ضربه‌ای به او زده و او را بر زمین پرت کرده و با چاقو چند ضربه به او زده و گریخته است. این زن می‌گوید من نمی‌توانستم نفس بکشم، چند لحظه‌ای بالای سر من ایستاده بود و مطمئن شد کار مرا تمام کرده است. بعد از اطمینان بلافاصله از صحنه گریخت.

در ۲۵ مارس، در ساعت ۱۰:۱۵ صبح به وقت محلی، زن ۳۶ ساله در خیابان کریستی و ریوینگتون مورد ضربو شتم شدیدی قرار گرفت. این حملات ادامه داشت تا ۱۷ آوریل، ساعت ۳۶ صبح به وقت محلی، یک زن ۲۷ ساله در حالی که در میدان واشنگتن شمالی راه می‌رفت، با ضربات چاقو بر سر و پهلو مورد حمله قرار گرفت.

در این این حمله ضارب از سوی شاهدان شناسایی شد. پلیس بعد از اینکه هویت ضارب را به نام داکوان آرمستد ۳۱ ساله، مشخص شد، او را مورد تعقیب قرار داد. چند نفر از این زنان به دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری هستند و به گفته پزشکان امید چندانی به زنده ماندنشان نیست.
این حملات باعث شد که وحشت سراسر شهر را در بر گیرد. با این گزارشات پلیس منهتن، تحقیقاتی را برای پیدا کردن عامل وحشت در بین زنان منهتن را آغاز کرد. بدین ترتیب س‌شنبه ۲۳ آوریل، داکوان به اتهام ضرب و شتم شدید سریالی زنان منهتن در مخفیگاهش در برانکس توسط پلیس دستگیر شد.

به گفته پلیس نیویورک این حملات که با انگیزه قتل انجام می‌شد، به دلیل نفرت او از زنان بوده است. اما تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد