Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیر کلینیک کسب‌وکار استان اردبیل گفت: راه‌اندازی کلینیک‌های کسب‌وکار یکی از ابزارها و مدل‌های شناخته شده توسعه می‌باشد که به‌منظور نوسازی و بازسازی بنگاه‌های کسب‌وکار کشور به کار می‌رود و یکی از راهکارهای مهم برای عارضه‌یابی و مشاوره به واحدهای صنعتی است که توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی فضل الهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این کلینیک متشکل از مدیریت و تیم‌های توانمندسازی می‌باشد که از بین مشاوران حقیقی و حقوقی برتر استان در حوزه‌های ارزیابی، مدیریت، توسعه فناوری، توسعه بازار، توسعه منابع انسانی و مدیریت مالی، کمک به بهره‌برداری از واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد را انجام داده و در جهت نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی مشاوره می‌دهد.

وی ادامه داد: باهدف تشویق و ترغیب و نهادینه کردن فرهنگ مراجعه صاحبان کسب‌وکار استان به کلینیک جهت حل مشکلات واحدهای خود، مشاوران حرفه‌ای خدمات متعددی ارائه می‌دهند.

فضل الهی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این خدمات به چه کسانی و چگونه ارائه می‌شود، تصریح کرد: دامنه کاربرد کلینیک‌های کسب‌وکار شامل تمامی بنگاه‌های کشور اعم از صنفی، صنعتی، خدماتی، توزیعی و فنی است و همچنین کلینیک کسب‌وکار استان اردبیل در بحث حمایت‌های مالی به ارائه خدمات به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به‌صورت یارانه انجام عارضه‌یابی و ارائه خدمات توسعه کسب‌وکار و ارتقای رقابت‌پذیری تا ۸۰ درصد حمایت مالی در قراردادها و همچنین یارانه انجام پروژه بهبود یارانه، انجام خدمات مشاوره‌ای دانش‌بنیان شدن و کمک‌هزینه‌های مشاوران در تشکیل کلینیک‌های ثابت و سیار نقش بسزایی داشته است.

مدیر کلینیک کسب‌وکار استان اردبیل ادامه داد: بنده با ۲۰ سال سابقه فعالیت در بخش‌های دولتی و خصوصی صنعت کشور و تدریس ۱۴ ساله در دانشگاه‌ها، شکاف بین صنعت و دانشگاه را به‌خوبی لمس می‌کنم در واقع کلینیک‌های کسب‌وکار حلقه گمشده ارتباط صنعت و دانشگاه هستند و یکی از اهداف راه‌اندازی کلینیک‌ها در کشور، کنار هم قراردادن عرصه دانشگاه و صنعت است و متأسفانه فارغ‌التحصیلان ما آمادگی لازم برای حضور در واحدهای تولیدی و بازار کار را ندارند.

هر بنگاهی نیازمند تغییر رویکرد است

به گفته فضل الهی، این امر موجب عدم اطمینان لازم صاحبان صنایع به قشر تحصیل‌کرده شده است که با راه‌اندازی کلینیک‌های کسب‌وکار در کشور و آموزش و تشکیل تیم‌های توانمندساز و استفاده از مشاوران و متخصصان باتجربه و برتر و همچنین انجام پروژه‌های بهبود می‌توان این ارتباط را روزبه‌روز تقویت کرد و آینده خوبی را برای صنعت کشور و صنعت استان متصور شد.

این مسئول در پاسخ به پرسش چه واحدهایی عموماً از کلینیک‌های کسب‌وکار مشاوره می‌گیرند و چه واحدهایی از این کار سر باز می‌زنند، تشریح کرد: محیط کار و تولید از گذشته تاکنون تغییرات زیادی داشته و مدیران با رویکرد سنتی به‌اجبار باید روش مدیریت و رهبری خود را تغییر داده و رو به مدیریت مدرن بیاورند و در استان ما هم صاحبان صنایعی که روش مدیریت سنتی را در پیش گرفته‌اند و اعتقاد چندانی به مشاوره ندارند و از خدمات تخصصی کلینیک و برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی نیز آشنایی چندانی ندارند با کلینیک کسب‌وکار استان ارتباط لازم را برقرار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم اطلاع‌رسانی و مراجعه حضوری مشاوران به واحدها و انجام مشاوره بدون هیچ هزینه‌ای حتی اجازه ورود به واحد را هم نمی‌دهند، اضافه کرد: ازآنجایی‌که هر بنگاه کسب‌وکار بی شک نیازمند تغییر رویکردها در راستای افزایش بهره‌وری و نوآوری است که لازمه بقای واحدها در این اقتصاد چالشی کشور نیز است به‌مرور زمان این نیاز را بیشتر لمس کرده و ارتباط برقرار خواهند کرد.

به گفته فضل الهی، در مقابل واحدهایی در استان هستند که مدیریتی با رویکرد مدرن دارند و اعتقاد به استفاده از مشاوران متخصص و مجرب دارند و نسبت به خدمات ارائه شده شناخت پیدا کرده‌اند و به‌صورت عملی در مرحله اول توسط مشاوران برای واحدهایشان عارضه‌یابی صورت‌گرفته و مشکلات شناسایی شده و در ادامه خود خواستار انجام پروژه‌های بهبود بودند و هم اکنون ارتباط بسیار مناسب با مشاوران کلینیک‌های کسب‌وکار دارند .

مدیر کلینیک کسب‌وکار استان اردبیل ادامه داد: کلینیک‌های کسب‌وکار استان اردبیل جزو اولین و فعال‌ترین کلینیک‌های راه‌اندازی شده در سطح کشور است که با حمایت‌های همه‌جانبه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل و معاونت صنایع کوچک این شرکت توانسته خدمات مفیدی را برای صنعت استان ارائه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرك صنعتي كسب و كار کلینیک های کسب وکار واحدهای صنعتی راه اندازی فضل الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال

به گزارش قدس آنلاین،  حسن زاده روز یکشنیه در بازدید از شهرک صنعتی زرند بیان کرد: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحدهای صنعتی صادر نشد.

وی افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

معاون اقتصادی استانداری کرمان ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

حسین میجانی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحدهای مختلف تولیدی است.

بازدید از گلخانه هیدرو پونیک از دیگر برنامه سفر یکروزه معاون اقتصادی استانداری کرمان بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • بهترین کلینیک‌ های لیزر موهای زائد آقایان در تهران
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال