Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص دلیل صدور مجوز مازوت‌سوزی برای نیروگاه رامین اهواز توضیحی ارائه کرد.

محمدجواد اشرفی در خصوص مازوت‌سوزی در نیروگاه رامین اهواز اظهار کرد: قطعا مازوت سوخت مصوب و پاکی نیست و با  توجه به آلودگی آن، در مواقع غیر ضرور استفاده از این سوخت مورد توصیه سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: با این حال با توجه به شرایط خاص کشور و آغاز فصل سرما، تامین گاز مورد نیاز مناطق خانگی ضرورت دارد بنابراین در موارد محدود و تحت کنترل، به نیروگاه رامین اجازه استفاده از سوخت مازوت داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: متاسفانه مازوت مورد استفاده در صنایع، گوگرد بالایی دارد و می‌تواند در آلودگی هوا و تحت تاثیر قرار دادن جوامع مسکونی اطراف، اثرات منفی و مخرب بر جای بگذارد بنابراین از روی ناچار و صرفا به دلیل شرایط موجود، اجازه محدود استفاده از مازوت را داده‌ایم.

اشرفی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: البته نیروگاه‌ها ملزم به نصب فیلترهای لازم در خصوص پایش آلایندگی هوا هستند اما علیرغم تعهد و الزام نیروگاه رامین به نصب فیلترها، این نیروگاه نسبت به این کار اقدام نکرده است. سازمان حفاظت محیط زیست توصیه‌های لازم را به این نیروگاه داده است و امیدواریم در سال آتی در این خصوص اقدام کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست نیروگاه رامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم