Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر مرگ ۲ شهروند در سیرجان به دنبال تزریق آمپولی با نام «سفتریاکسون» آن هم هردو در یک درمانگاه خصوصی با فاصله زمانی چندروزه بازتاب داشته است.

افراد جانباخته در این درمانگاه جوانی حدود ۳۶ ساله و نیز خانمی ۵۵ ساله معرفی شده اند.

خبرنگار ایرنا مستقر در شهرستان سیرجان به دنبال انتشار این اخبار در فضای مجازی با مسئولان متولی تماس گرفت که دکتر سید محمد رضوی رییس نظام پزشکی سیرجان مرگ ۲ تن در درمانگاهی خصوصی را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: پس از تزریق آمپول ویتامی c و آمپول سفتریاکسون این دو بیمار جان خود را از دست داده اند.

رضوی افزود: در پی جان باختن این دو شهروند یکی از خانواده ها شکایت کرده و شکایت این خانواده با حضور کارشناسان در حال بررسی است.

ممنوعیت تزریق سفتریاکسون 

وی گفت: طی بخشنامه ای به مراکز درمانی تا اطلاع بعدی از تزریق داروی سفتریاکسون در تمامی مراکز درمانی به جز بیمارستان ها خودداری می شود و فقط در صورت نیاز این آمپول در بیمارستان ها و با نظر پزشک تزریق خواهد شد.

علت فوتی سوم؟

اما خبرنگار ایرنا در سیرجان کسب اطلاع کرد که پنجشنبه گذشته نیز یکی از شهروندان با هدف ایمپلنت دندان در مطب یکی از دندانپزشکان سیرجان دقایقی پس از تزریق آمپول بی حسی جان خود را از دست می دهد.

در حالی که بعضی منابع غیررسمی در فضای مجازی علت فوت این شهروند را نیز تزریق آمپول گمانه زنی می کردند، پزشکان متولی اعلام کرده اند علت فوت این فرد حدود ۶۵ ساله مربوط به آمپول تزریقی نبوده بلکه این فرد دچار سکته مغزی شده است.

براساس گزارش ها  فرزندان این مرحوم نیز اجازه کالبد شکافی را برای بررسی بیشتر ندادند و با پذیرفتن نظر پزشکان درباره علت مرگ، روز گذشته فرد متوفی را تشییع کردند و به خاک سپردند.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان نظام پزشکی کرمان سیرجان مرگ ناگهانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نظام پزشکی کرمان سیرجان سازمان نظام پزشکی کرمان سیرجان مرگ ناگهانی تزریق آمپول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند

، به مناسبت روز ملی شورا‌ها همایش دوروزه روسای شورا‌های اسلامی وشهرداران سراسر استان با حضورنماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، فرمانده انتظامی استان و روسای شورا‌های اسلامی و شهرداران در محل سالن آمفی‌تئاتر مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان برگزار شد. 

علی شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمان در این همایش گفت: شورا نهاد مقدسی است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد. 

وی ادامه داد: ۴۴۵ نفر عضو شورا‌های شهر‌های استان هستند که از این میزان ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند. 

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان از برگزاری ۶ هزار و ۷۳۹ جلسه شورا‌های شهر‌های استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شورا‌های اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از شورا‌های شهرستان‌ها و همچنین ۸۵ شورای شهر‌های استان از کسب رتبه برتر شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند خبر داد.

در این همایش که ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار شد، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و همچنین پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان بازدید و از روسای شورا‌های اسلامی شهر‌های استان و اعضای شورای استان نیز تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد
  • آخرین خبرها از دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • قرعه‌کشی جام حذفی تا فینال انجام شد
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • خلاصه بازی فجر سپاسی شیراز ۰ - ۳ گل‌گهر سیرجان + ویدئو