Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا شریفی تهیه‌کننده برنامه «عشقِ کتاب» در رادیوسلامت درباره برنامه‌های روان شناسی در این شبکه به خبرنگار مهر بیان کرد: من در رشته روان‌شناسی درس خواندم و بیشتر همکاری من با رادیوسلامت در دو گروه بهداشت روان و گروه خانواده است. برنامه‌های این دو گروه محتوای روان‌شناسی و بهداشتِ روان دارد.

وی ادامه داد: از سال ۹۴ در رادیوسلامت برنامه‌ای روی آنتن دارم به نام «خونه‌زندگی» که محوریت برنامه استحکام خانواده و سبک زندگی سالم و غالب موضوعات در حوزه روان‌شناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گروه بهداشت روان نیز برنامه‌های «عشق کتاب» و «۹۹ درجه» که درباره مدیریت خشم است و برنامه «داستان‌ها و آدم‌ها» را دارم که در این برنامه، داستان یکی از نویسنده‌های معاصر خوانده می‌شود و بعد تحلیل روان‌شناسی داستان صورت می‌گیرد.

این تهیه کننده درباره اینکه چقدر تلاش دارد برنامه‌هایش مرجع درستی برای مباحث روان شناسی باشد، گفت: ما تلاش کردیم کتاب‌هایی با محتوای غنی در حوزه روان‌شناسی معرفی کنیم. به ویژه با توجه به شیوع کرونا که آدم‌ها با اضطراب و ترس از بیماری مواجه‌اند و از طرفی مبتلا شدن و درگیر بودن با پروسه درمان و ناکارآمدی‌ها و از همه مهم‌تر سوگ عزیزان‌شان روبه‌رو شده‌اند.

شریفی در ادامه اظهار کرد: در شرایط پاندمی حضور علم روان‌شناسی و روان‌پزشکان می‌تواند خیلی موثر باشد، چون مردم اضطراب دارند و نمی‌دانند با اضطراب‌شان چه بکنند. بنابراین ما در رادیو سلامت سعی کردیم آموزش‌های ویژه‌ای را متناسب با این دوران تدارک ببینیم.

وی درباره چالش حضور برخی کارشناسان غیرمرتبط با حوزه روان شناسی در برنامه‌ها عنوان کرد: ما در دعوت از روان‌شناسان به برنامه خیلی دقت می‌کنیم، چون هر فردی صرفاً این رشته را بخواند روانشناس نیست و باید دوره‌های کارورزی را بگذراند و این جزو چالش‌های اساسی است که ما با آن روبه‌روییم. خودم هم سعی کرده‌ام در برنامه‌های مختلفم به این موضوع بپردازم. زمانی مقاله‌هایی می‌نوشتم تا مردم بدانند مرز بین روان‌شناسی علمی و آکادمیک با روان‌شناسی زرد و بازاری کجاست.

وی درباره برنامه «عشق کتاب» نیز توضیح داد: طی ۱۸ سالی که در رادیو برنامه‌سازی کرده‌ام، برنامه «عشق کتاب» جایگاه ویژه‌ای برایم داشته است. محور این برنامه معرفی کتاب‌های حوزه سلامت روان است. البته نه به معنای کتاب‌های خودیاری، ولی اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن کتاب‌ها می‌توانند به عنوان مکمل در کنار درمان حضور داشته باشند و کمک بکنند.

این تهیه کننده درباره بازخوردها از برنامه نیز عنوان کرد: خیلی دوست داشتیم پژوهش‌هایی انجام و آماری در این رابطه به ما داده بشود. این سوال خیلی مهمی است که نیاز دارد سازمان یا رادیو سازوکارهایی ترتیب بدهد تا آماری به دست بیاید اما تلاش ما این است که اگر شنونده‌ای حتی برای لحظه‌ای برنامه را بشنود، برای او چراغی روشن‌گر و کمک‌کننده باشد که بداند چه کتاب‌هایی را بخواند و اصلاً کتاب چه‌قدر می‌تواند بر آرامش ذهنی آدم‌ها موثر باشد.

کد خبر 5367494 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو سلامت روانشناسی رادیو تئاتر ایران فیلم سینمایی فیلم کوتاه حوزه هنری قاسم سلیمانی هنرمندان تئاتر رادیو صبا کارگردان تئاتر عکاسی تماشاخانه ایرانشهر سازمان سینمایی جشنواره آیینی و سنتی حضور هنر ایران در جهان جشنواره فیلم فجر روان شناسی برنامه ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان علما و روحانیون اهل سنت با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف است از مردم گنبد کاووس خواستند در مرحله دوم انتخابات حضوری پر شور دشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • از اعداد «هم‌‌نهشتِ کَرجی» تا دنباله فیبوناچی| شرح آب‌شناس بزرگ ایرانی از قنات
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟