Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی پورجم، مسؤول روابط عمومی بنیاد مسکن استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص سوژه فارس من با عنوان «مجوز ساخت مسکن در زمین‌های بایر به روستائیان داده شود» اظهار کرد: اغلب زمین‌های روستایی در مناطق مختلف اردبیل عموما دارای سند رسمی و مالکیت نیستند و معمولا با کاربری کشاورزی و به صورت قولنامه‌ای و تایید شوراها خرید و فروش می‌شوند که صدور مجوز ساخت‌وساز نیز فقط از مرجع بنیاد مسکن انجام نمی‌گیرد بلکه باید در مراجع مختلف پیگیری شده و پروسه‌های قانونی را طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنیاد مسکن استان نیز با نظر مثبت به این درخواست نگاه می‌کند و طبق دستور استاندار اردبیل، جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مرتبط، جهت ارائه راهکار و نحوه مساعدت برای حل این مشکل برگزار خواهد شد.

مسؤول روابط عمومی بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: امیدواریم با نتیجه‌ای که حاصل خواهد شد از مسائل و مشکلات متقاضیان بومی روستاها برای ساخت‌وساز در حریم روستاها کاسته شود.

وی بیان کرد: چشم‌انداز ۱۰ سال آینده روستاهای اردبیل طی مطالعات و پژوهش‌های روستایی و طرح هادی نیز در دستور کار بنیاد مسکن استان اردبیل قرار دارد.

پورجم گفت:  این طرح‌ها، ضمن توسعه و ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی مسکن فارس من هیر بنیاد مسکن استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر

در نشستی با حضور معاونان توسعه مدیریت و عمرانی استاندار کرمان در خصوص مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر کرمان تصمیم‌گیری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس استان و نمایندگان شرکت‌های معدنی در محل دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان برگزار شد.

به گفته علی بیگ‌زاده این همکاری و مساعدت در راستای مصوبه شورای آموزش و پرورش استان و نظر به تفاهم‌نامه اداره کل آموزش و پرورش با بنگاه‌های معدنی صورت می‌گیرد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان عنوان کرد: با تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه آموزش و پرورش، می‌توانیم به آینده توسعه‌یافته خودمان امیدوار باشیم.

بیگ‌زاده بیان کرد: شهر کرمان، پیشانی استان و محل حضور جمع کثیری از زائران و محبان سردار دل‌ها از جمله دانش‌آموزان است و در چند سال گذشته شاهد اردو‌های دانش‌آموزی از اقصی نقاط کشور هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: هر اقدام و تخصیص اعتبار در حوزه آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری است و به ارتقای آینده کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!