Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به سیر نزولی منحنی کرونا ویروس در استان مرکزی از روند کاهش حداقل ۳۰ درصدی مبتلایان خبر داد.

جمالیان با تاکید بر رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مورد تاکید است و با توجه به سویه جدید که از کشور‌های اروپایی و عربی آمده است باید بیشتر دقت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به روند واکسیناسیون در استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای واکسیناسیون کرونا تاکنون ۷۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان مرکزی دز دوم واکسن را دریافت کرده اند، ۹۰ درصد دز اول و ۲۸ هزارو ۵۸۰ نفر هم دز یادآور را تزریق کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: هنوز اطلاعات کاملی از سویه جدید کرونا نداریم و بر اساس فرضیات هم نمیتوان اطمینان داشت و حرکت کرد، اما باید دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنیم.

دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هم از کاهش ۱۷ درصدی مرگ و میر‌های ناشیاز کرونا و کاهش ۳۸ درصدی بستری‌ها بر اثر این بیماری خبر داد و افزود: وضعیت قابل قبول است، اما نباید عادی انگاری شود.

علیمحمدی افزود: در مقایسه هفته دوم آذر ماه با هفته نخست آذر ماه موارد ابتلا از ۶۹۶ مورد مثبت در هفته نخست به ۵۳۸ مورد در هفته دوم رسیده و کاهش ۲۳ درصدی را شاهد بوده ایم.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونای استان مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه