Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال انتقال مرد جوانی به بیمارستان آتیه آغاز شد .وی که  پس از مصرف الکل بیهوش شده بود به کما رفت و اقدامات پزشکی روی وی انجام شد. آرش ۳۷ ساله پس از چند روز از کما خارج شد اما گفت  چشمانش به خوبی نمی بیند .

به گزارش رکنا، این مرد چند روز بعد بینایی اش را به طور کامل از دست داد و به بیمارستان لبافی نژاد منتقل شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پزشکان اعلام کردند عصب هر 2 چشم وی به شدت آسیب دیده و امکان بازگشت بینایی او ممکن نیست .

آرش پس از ترخیص از بیمارستان از زن جوانی که الکل را از وی خرید‌ بود شکایت کرد .

وی گفت: چند روز قبل از این ماجرا از زن جوانی که مدیر فروش شرکت تولید الکل بود یک بطری الکل طبی خریدم  و آن را خوردم .اما یکباره حالم بد شد و از هوش رفتم .من پس از چند روز از کما خارج شدم .تازه به هوش آمده بودم که متوجه شدم بینایی دو چشمم را از دست داده ام .

با این شکایت پرونده در دادسرای جرایم پزشکی تحت رسیدگی قرار گرفت و وزارت بهداشت از  سازمان غذا و دارو خواست تا  الکلی را که آرش خریده بود بررسی کند.

 در بررسی‌ها مشخص زن جوان الکل طبی ۷۸ درصد را به جای الکل صنعتی به وی فروخته بود .

با افشای این ماجرا زن جوان که مدیر فروش یک شرکت تهیه و توزیع الکل بود بازداشت شد .اما ادعا کرد از محتویات الکلی که به این مرد فروخته اطلاعی نداشته است .

برای تکمیل تحقیقات درخواست شد تا گزارش بیمارستان لبافی نژاد به پلیس ارائه شود .

در گزارش بیمارستان اعلام شده بود  وقتی آرش از بیمارستان آتیه به آنجا منتقل شد،بینایی  هر دو چشمش را  به طور کامل از دست داده بود  و  چند روز نیز در بیمارستان آتیه در کما بوده  و معجزه آسا زنده مانده است.

 وقتی پزشکی قانونی نابینایی مطلق هر دو چشم مردجوان بر اثر مصرف الکل صنعتی را تایید کرد پرونده  وی برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به آن رسیدگی شود.وی برای زن جوان درخواست اشد مجازات را مطرح کرده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا الکل الکل الکل صنعتی اخبار حوادث الکل کما نابینایی الکل صنعتی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت ریحانه پارسا اینستاگرام بازار آزاد ریحانه پارسا ریحانه پارسا برهنه قیمت دلار دنیا جهانبخت بورس اتحادیه طلا و جواهر تهران چند روز زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟

این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

راشا تودی در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این موضوع در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • چاقو خوردن جوان کاشمری بخاطر دفاع از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • ۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر