Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» عزت الله اکبری تالارپشتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی کاشمر اظهارداشت: کشور ایران عضو سازمان ملل و جامعه بین المللی است و باید به عنوان یک کشور انقلابی سهم خود را از این بخش به دست آورد در این راستا از سال گذشته یک طرح دوفوریتی از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص استقرار دیپلماسی اقتصادی توسط دولت تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس طرح استقرار دیپلماسی اقتصادی توسط دولت باید چهره سفارتخانه های ایران در دنیا تغییر یابد چرا که هم اینک سفارتخانه های کشورمان هیچ خروجی مفیدی ندارند و از چهره اقتصادی برخوردار نیستند که این بدترین حالت برای کشورمان است در حالی که سفرای دیگر کشورها در ایران هر روز در یکی از مناطق کشورمان حضور می یابند و ظرفیتها و استعدادهای آنها را ارزیابی می کنند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما هم اینک ۱۲۰ سفارتخانه و ۲۰ نمایندگی وزارت امور خارجه  در کشورهای دیگر دارد که هر کدام از این سفارتخانه ها اگر بتوانند یک سرمایه گذار جذب کنند وضعیت اقتصادی کشور بهتر می شود.

اکبری افزود: در طرح استقرار دیپلماسی اقتصادی باید چهره سفیران اقتصادی شود که در صورت تحقق این مهم اقتصاد کشورمان رشد کرده و شاهد حضور محصولات ایرانی در کشورهای دیگر خواهیم بود.

وی ادامه داد:مجلس شورای اسلامی دنبال این است که این طرح را هر چه سریعتر به تثبیت برساند و چهره سفارتخانه های ما را اقتصادی کند که هم به نفع منافع ملی و هم به نفع امنیت ملی ماست و اگر چهره سفارتخانه ها اقتصادی شود و ایران با همه کشورها کار کند آمریکا دیگر قادر نیست ما را تحریم کند.

انتهای پیام/

منبع: نماینده

کلیدواژه: اقتصادی سفارتخانه ها مجلس چهره سفارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل