Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا پرواز هواپیماهای نظامی چین بر فراز تایوان را چیزی شبیه به یک "مشق نظامی" خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته گفت که پرواز هواپیماهای نظامی چین در نزدیکی تایوان بیشتر شبیه به "مشق نظامی" بود.

البته وی به این موضوع اشاره نکرد که انتظار چنین اقدامی از سوی چین را داشته یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آستین در جریان یک کنفرانس در کالیفرنیا گفت: قصد گمانه زنی ندارم اما ... این اقدام (پرواز هواپیماهای نظامی چین) شبیه به یک مشق بود.

باوجود اظهارات وزیر دفاع آمریکا، وزیر خارجه این کشور روز جمعه در مصاحبه‌ای با رویترز به رهبران چین هشدار داد که باید با دقت درباره اقداماتشان در قبال تایوان فکر کنند. بلینکن هشدار داد که اگر چین باعث تشدید بحران در تنگه تایوان شود، عواقب وحشتناکی به همراه خواهد داشت.

بلینکن در پاسخ به این سوال که درصورت حمله چین به تایوان واکنش آمریکا چطور خواهد بود گفت: این یک تصمیم بالقوه فاجعه بار خواهد بود.

وی موضع واشنگتن مبنی بر "تعهد کامل" آمریکا نسبت به این موضوع که تایوان ابزار لازم برای دفاع از خود را خواهد داشت، را تکرار کرد.

بلینکن گفت: امیدوارم که رهبران چین بسیار با دقت به این موضوع و عدم تشدید یک بحران فکر کنند که به نظرم می‌ تواند عواقب بسیار وحشتناکی برای مردم به همراه داشته باشد و این به نفع هیچکس، از جمله تایوان نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تایوان تنش آمریکا و چین تایوان تنش آمریکا و چین پرواز هواپیماهای وزیر دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092918

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس