Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع سوری گزارش دادند که عملیات ترمیم و بازسازی شبکه ارتباطی برق این کشور برای انتقال انرژی از اردن به لبنان طی چند روز آینده به پایان خواهد رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع رسمی سوریه اعلام کردند که عملیات بازسازی بخش خط اتصال برق در خاک سوریه  که قرار است برق اردن را به لبنان منتقل کند، طی روزهای آینده به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه البناء، این منابع اعلام کردند که این خط  اتصال برق در طول 10 سال گذشته و جنگ در این کشور آسیب‌های قابل توجهی دیده و عملیات ترمیم و نگهداری آن در حال انجام است.

در همین راستا مهندس «فواز الظاهر» مدیر شرکت عمومی انتقال و توزیع برق سوریه در گفتگو با اسپوتنیک توضیح داد که قبل از سال 2011 خط اتصال برق میان لیبی، مصر، اردن، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و ترکیه  فعال بود اما گروه‌های تروریستی مسلح با حملات مکرر به شبکه  ارتباطی اردن و سوریه موجب شدند تا این خط اتصالی به طور کامل از سرویس خارج شود.

وی افزود با توجه به نیاز کشور برادرمان لبنان به برق و انتقال انرژی از اردن که باید از طریق خط اتصالی سوریه انجام بگیرد و با وجود همه دشواری‌هایی که در این زمینه وجود دارد ما هرگز مانعی در برابر لبنان خواهیم بود.  این کشور در حال حاضر نیاز به کمک دارد و در این زمینه جلسات متعددی در اردن برگزار و توافق شد که اردن بخشی از برق لبنان را تامین کند.

آیا بعد از ابتکار فرانسه سفرای کشورهای عربی به لبنان باز می‌گردند؟درخواست جریان آزاد ملی برای برکناری رئیس بانک مرکزی لبنان

 

«غسان الزامل» وزیر برق سوریه نیز اعلام کرد که برنامه بازسازی شبکه برق کشورش تا پایان سال جاری میلادی کاملا اجرا می‌شود و هم اکنون مهندسان مشغول نگهداری و تعمیر خساراتی هستند که در طول یک دهه نبرد به این شبکه وارد شده است.

چندی قبل وزرای انرژی سه کشور همسایه لبنان، سوریه و اردن گفتند، به توافقی درباره انتقال برق به لبنان که دچار یک بحران مزمن انرژی است، دست یافته‌اند.

«ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان گفت که بانک جهانی که در جلسه مشترک این سه کشور حضور داشت، منابع مالی یک وام برای واردات و انتقال برق به لبنان را تامین خواهد کرد.

در حال حاضر اردن و مصر مشغول مذاکره با آمریکا هستند تا به موافقت رسمی مستثنی کردن توافقنامه انتقال گاز مصر و برق اردن به لبنان، از قانون سزار دست یابند. کاخ سفید، شورای امنیت ملی و وزارت خارجه و خزانه داری نیز با کنگره درحال بررسی امکان تهیه نامه ضمانت یا اطمینان به عنوان جایگزین مستثنی شدن از نظام تحریم‌ها هستند. به ویژه اینکه وزارت خزانه داری آمریکا همچنان با تعلیق نظام تحریم‌ها مخالف است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مسعود قادر معاون کنترل و تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در گفتگو با خبرنگاران حوزه کشاورزی خبرگزاری صدا و سیما،  با اشاره به موفقیت دانشمندان جوان ایرانی در تولید واکسن ORT با بالاترین استانداردهای جهانی اظهار داشت: دستاوردهای چنین موفقیتی تنها به بی نیازی از واردات یک نوع واکسن محدود نمی شود و در عمل، دانش و توان تولید انواع واکسن های جدید را نیز به همراه دارد و از همین رو، به موازات این امر، تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد نیز در دستور کار قرار گرفت و مراحل مختلف آن با موفقیت سپری شده است.

وی با اشاره به سهم موثر و مفید موسسه رازی در حفظ سلامت و تامین امنیت غذایی کشور، به تشریح سابقه تولید انواع واکسن های دامی اشاره کرد و گفت: سهم بزرگی از تامین و حفظ سلامت انواع مواد غذایی، به ویژه در زمینه گوشت و لبنیات به لطف زحمات و تلاش های دانشمندان گمنام موسسات تامین کننده واکسن ها، از جمله موسسه رازی بوده و در حال حاضر نیز، تحقیقات برای تولید واکسن های نوین و چندگانه با جدیت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

معاون کنترل و تضمین کیفیت موسسه رازی با بیان خطرات و تهدیدات دائمی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای صنعت طیور کشور، تصریح کرد: این بیماری بطور مداوم صنعت طیور و حتی انواع پرندگان را تهدید می کند و به دلیل حضور پرندگان مهاجر در نقاط مختلف کشور، جلوگیری از ورود آن غیر ممکن است.
وی افزود: از همین روز تولید واکسن برای غلبه بر این بیماری اهمیت بسیاری دارد و خوشبختانه دانشمندان جوان ایرانی موفق شدند با روش ژنتیک معکوس به سویه این واکسن دست یافته و مراحل تولید آن را سپری کنند.

قادر با بیان اینکه تحقیقات در این زمینه با جدیت ادامه دارد، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده، با تکمیل مراحل آزمایش و طی مراحل قانونی، این واکسن در یک سال آینده به تولید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دستکم نیمی از انواع واکسن های جدید حوزه دام و طیور در داخل کشور و در موسساتی مانند موسسه رازی تولید می شود، تصریح کرد: دانش فنی برای گسترش تولید در دسترس است و می توانیم بطور کامل نیازهای کشور را در داخل تولید کنیم.
معاون موسسه رازی با اشاره به پیچیدگی های صنایع دارویی و بیولوژیک در سطح جهان، تصریح کرد: کشورهای دارای این دانش به هیچ وجه دوست ندارند با کشورهای دیگری از جمله ایران همکاری کنند و حتی از ارائه کوچکترین خدمات یا فروش تجهیزات خودداری می کنند، اما ما می توانیم بدون کمک آنها پیش برویم.

دکتر قادر با بیان اینکه یکی از عمده ترین موضوعاتی که باعث کندی پیشرفت این دانش می شود، فرسودگی تجهیزات است، از شرکت ها و صنایع داخلی خواست برای تامین نیاز موسسات سرم سازی اقدام کنند و گفت: ما از شرکت های سازنده تجهیزات می خواهیم که وارد این عرصه شوند و آماده ایم اطلاعات اولیه و نیازهای خود را به آنها ارائه کنیم تا این تجهیزات را در داخل کشور تولید کنند و در اختیار موسسات بگذارند.

وی از مردم و به ویژه مصرف کنندگان واکسن ها خواست با مطالبه محصول با کیفیت ایرانی، سیاستگذاران، مدیران و مسئولان در عرصه های مختلف را به حرکت در مسیر تولید بهترین و جدیدترین محصولات در داخل کشور تشویق کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش