Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:28:06 GMT

درسنامه نهج‌البلاغه در استان اصفهان تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۲۲۲۶

درسنامه نهج‌البلاغه در استان اصفهان تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن عارضی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو برگزار شد ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: چهار ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد معاون رئیس جمهور آمریکا قصد سفر به ایران را داشت، فضای خیلی خاصی بود، خفقان حاکم بود و تنها دانشجویان به این سفر واکنش نشان دادند و فریاد زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب دانشجویان همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، ادامه داد: دانشجویان باید به درستی انقلاب را بشناسند، درک کنند و در صورت لزوم به اتفاقات مختلف واکنش نشان دهد، چرا که مواجهه ما با جهان اطراف بر اساس جهان بینی است که داریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه برای درک درست از انقلاب روحانیونی مانند شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر و… به دانشگاه‌ها ورود کردند، گفت: بعد از آن نیز رهبر معظم انقلاب بر اساس فرمان رهبر کبیر انقلاب به دانشگاه‌ها وارد شدند و زمانی که ایشان به عنوان رهبر معظم انقلاب انتخاب شدند، نهادهای نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها تشکیل شد.

نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه از حالت سنتی خارج شده است

وی با تاکید بر اینکه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از حالت سنتی خارج شده و با برنامه راهبردی فعالیت خود را در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: طی سه ماه گذشته که در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان فعالیت دارم مخاطب اولم دانشجویان، دوم اساتید و سوم کارمندان بوده است.

حجت‌الاسلام عارضی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق راهبردهای خود از جمله اقدامات صورت گرفته در سه ماه گذشته بوده است، گفت: ۲۸ واحد دانشگاهی در استان داریم و یک هزار و ۵۰۰ نفر هیئت علمی و سه هزار و ۹۰۰ استاد مهمان با این واحدها همکاری می‌کنند.

تحول در کتب معارف دانشگاه آزاد اسلامی را در دستور کار داریم

وی افزود: تحول در کتب معارف دانشگاه آزاد اسلامی را در دستور کار داریم، این امر در حوزه کلان نیز دنبال می‌شود، سرفصل‌های کتب انتخاب شده و تاکنون کتب ۱۰ درس آماده شده است، در استان اصفهان نیز درسنامه ها آغاز شده است و در حوزه نهج‌البلاغه این امر محقق شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان اضافه کرد: به روز رسانی اطلاعات اساتید گروه معارف را نیز در دستور کار داریم و درسنامه نهج‌البلاغه را نیز در استان اصفهان تدوین خواهیم کرد.

مشورت گرفتن از دانشجویان باید در دانشگاه‌ها مورد توجه باشد

وی با بیان اینکه مشورت گرفتن از دانشجویان باید در دانشگاه‌ها مورد توجه باشد، ادامه داد: این امر به معنای تکریم دانشجو است و باید این امر در همه حوزه‌ها انجام شود.

حجت‌الاسلام عارضی با تاکید بر اینکه تحقق گام دوم انقلاب باید در دانشگاه‌ها دنبال شود، تصریح کرد: مخاطب این بیانیه جوانان متعهد و متخصص هستند که دانشجویان مصداق چنین افرادی هستند.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش تصدی گری طرح اندیشه محوری دانشجویان را به خودشان واگذار کرده‌ایم، گفت: برای اجرای برنامه روز دانشجو در دانشگاه آزاد اصفهان همه اقدامات بر عهده هیئت‌های دانشجویی است و ما تنها نظارت داریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به تشکیل کانون مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: این کانون کشوری است و کار سختی است که به دانشجویان سپرده شده است.

وی با بیان دانشگاه مسأله محور از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، گفت: در این زمینه تاکنون سه جلسه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شده است و موضوعات مهم استان را دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام عارضی با بیان اینکه برای مثال در حوزه بحران آب دانشگاه‌ها باید ورود کنند و این چالش را به صورت علمی حل کنند، گفت: این امر می‌تواند مصداق ایجاد دانشگاه مسأله محور باشد.

کد خبر 5367926

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری نهج البلاغه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها دانشگاه آزاد ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان واکسن کرونا عکس استانها گرگان آلودگی هوا ایلام لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران تبریز دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی رهبر معظم انقلاب نهاد نمایندگی دانشگاه ها دستور کار حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ یکصد و پنجاه و هفتمین نشست مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با معاونین فرهنگی دانشجویی و مدیران فرهنگی واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد.

جت‌الاسلام حسن عارضی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این نشست با توصیف طرح تدریس با جهت‌گیری الهی که هم‌اکنون در برخی واحدهای دانشگاهی در حال اجراست آن را روش مناسبی برای سوق دادن دانشجویان به‌عنوان قوای محرکه جامعه به سمت علوم مفید و مقید به اخلاق و در نهایت کسب رضا حق‌تعالی دانست.

این همایش یک‌روزه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان برگزار و به بررسی موضوعات مختلفی ازجمله بخشنامه‌های جدید در حوزه امور فرهنگی، اقدامات ویژه در مورد حجاب برتر، کتب جدید منتشر شده در حوزه معارف اسلامی و فعالیت‌های دبیرخانه مهدویت پرداخته شد.

در این همایش نحوه برگزاری طرح ضیافت اندیشه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود مطرح شد و مسئولان استان به سؤالات پاسخ دادند.مصوبات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که می‌توان به تبیین طرح دانشجویی حامیم ۳، برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی، بیان توصیه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی و اجتماعی، مرور کارنامه فرهنگی واحد‌ها و تبیین ابلاغیه جدید معاونت فرهنگی دانشجویی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد.

در پایان جلسه معاونان و مدیران فرهنگی واحد‌ها به همراه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در جوار مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی در تجمع اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز پلیس امریکا با استادان و دانشجویان شرکت کرده و با قرائت بیانی بسیج اساتید و کارکنان و دانشجویان واحد شهرضا با محکوم کردن این رفتار پلیس آمریکا بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: رژیم غاصب صهیونیستی و همراهان و هم‌قطاران این رژیم منفور، در راستای اهداف پوچ و شوم خود همواره به سوی کفر و شرک سرازیر هستند. در روز‌های گذشته شاهد حمایت دانشجویان و مردم سراسر دنیا ازجمله آمریکا و... از مردم مظلوم فلسطین و واکنش زشت و بسیار ناشایست مأموران و پلیس‌های آمریکایی در برابر اعتراضات دانشجویان بودیم.

در این بیانیه مطرح شده:‌ آمریکا، کشوری که مدعی آزادی بیان و مفتخر به القاب دروغین سیاست‌های مردمی بوده؛ هم‌اکنون در مقابل ابراز نظر و همدردی جوانان و دانشجویان کشورش به این صورت در مقابل آنان می‌ایستد و به سرکوبشان می‌پردازد. آیا تعریف آزادی و آزادی بیان در این کشور با سایر کشور‌ها متفاوت است؟ یا آزادی باید فقط توسط دیگر کشور‌ها رعایت شود و خودش هر طور که خواست می‌تواند نقش بازی کند؟ اگر این اقدامات را کشور دیگری انجام دهد داد مدعیان حقوق آزادی در کل جهان به صدا در نخواهد آمد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»