Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@20:11:39 GMT

اتهام‌های جدید علیه متا و گوگل در روسیه

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۲۳۸۲

اتهام‌های جدید علیه متا و گوگل در روسیه

ایتنا - گوگل در سال جاری میلادی ۳۲ میلیون روبل جریمه پرداخت کرده است. این درحالی است که گوگل، توئیتر و متا به طرز قابل توجهی تعداد پست‌های ممنوعه در روسیه را در پلتفرم هایشان کاهش داده‌اند.
به گفته دادگاهی در مسکو، رگولاتور ارتباطات روسیه شکایت‌هایی علیه شرکت‌های آمریکایی گوگل و متا ثبت کرده که احتمالاً جریمه‌هایی بر حسب درآمد سالانه آنها در روسیه در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، راسکامنادزر (سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه) در ماه اکتبر تهدید کرد در صورت عدم حذف محتوای غیرقانونی به طور مکرر، جریمه‌هایی بر اساس درآمد گوگل و فیس بوک بر این شرکت‌ها وضع می‌کند.

طبق قانون روسیه مبلغ جریمه ای که برای تکرار تخلفات بر شرکت‌ها وضع می‌شود بین ۵ تا ۱۰ درصد درآمد آنها در این کشور خواهد بود. دادگاه منطقه تاگانسکی در مسکو اعلام کرد تاریخ رسیدگی به هر دو پرونده ۲۴ دسامبر است.

اخیراً روسیه فشار بیشتری بر شرکت‌های فناوری خارجی وارد می‌کند زیرا سعی دارد فضای اینترنتی خود را بهتر کنترل کند. این کشور از ماه مارس سرعت توئیتر را کاهش داده و مرتباً جریمه‌هایی برای نقض قوانین محتوا بر شرکت‌های دیگر وضع کرده است.

گوگل در سال جاری میلادی ۳۲ میلیون روبل جریمه پرداخت کرده است. این درحالی است که گوگل، توئیتر و متا به طرز قابل توجهی تعداد پست‌های ممنوعه در روسیه را در پلتفرم هایشان کاهش داده‌اند.

دولت روسیه ماه گذشته از ۱۳ شرکت خارجی که بیشتر آنها آمریکایی و در حوزه فناوری فعال هستند، خواسته تا پایان ۲۰۲۱ میلادی نماینده‌ای رسمی در خاک روسیه معرفی کنند و در غیر این صورت با محدودیت یا مسدودیت هایی روبرو می‌شوند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک گوگل روسیه متا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که ناتو هرگز هیچ طرح مخربی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مذکور با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: همانطور که قبلا اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک اتحاد دفاعی است (!)، بدون هیچ طرحی در مورد روسیه، هرگز آنها را نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش تاس، در جریان اجلاس ماه جولای سال ۲۰۲۳ در ویلنیوس، سران ائتلاف نظامی ناتو روسیه را «جدی ترین و مستقیم ترین تهدید برای امنیت» نامیدند و اولین طرح دفاعی در صورت درگیری با روسیه از دوران جنگ سرد را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ادعاهای غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگ علیه ناتو بجنگد را یک هذیان خوانده بود.

کد خبر 6092542

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد