Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@07:19:07 GMT

علم و تاکتیک لازمه امر به معروف و نهی از منکر است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۲۹۳۱

علم و تاکتیک لازمه امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله کاظم صدیقی امروز در نخستین گردهمایی معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور که به میزبانی شیراز در حال برگزاری است، اظهار داشت: قرآن کریم ابتدا مسئولیت صیانت از خود را از ما می‌خواهد، لذا مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر؛ مسئولیت الهی، وجدانی، صنفی و پرچمداری از این فریضه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر چنین باشد از توطئه‌ها، شانتاژها، تبلیغات شبکه‌ای و سر و صداها نباید نگران شد و همه می‌دانیم که جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، جایگاه حفاظت از همه احکام دین است و اگر این دژ تخریب شود هیچ حکمی مصونیت پیدا نمی‌کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر عمود و سنگر حفاظ اصول و فروع دین است، گفت: این مهم هم کار خداست، هم کار همه انبیاء، هم رسالت خاتم پیغمبران و همه داعیان الی‌الله است.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: قرآن کریم در سوره بقره اهل کتاب را که شب بیدار و اهل امر به معروف هستند، جزو صالحین معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه دین و زندگی انسان نیست که متن است و هم ماموریت الهی است، گفت: با این اهمیت فوق‌العاده نباید فکر کرد که تنها ما امر به معروف داریم که دنیا هم نسبت به ارزش‌هایشان مجامع و سازمان‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی، حقوق بشر، حمایت از حیوانات، امور خیریه، محیط زیست و...تشکیل داده‌اند و گفتمانی را به وجود آورده‌اند که کسی نتواند از آنها تخطی کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه البته مصادیق ما با مصادیق آنها متفاوت است، افزود: آنها در امور شخصی، معنوی، خیرخواهی، تذکر و تبلیغ کردن را دخالت و محدود کردن آزادی‌ها می‌دانند اما اسلام و مکاتب آسمانی بشر را یک مجموعه می‌دانند و تامین مصلحت فرد را در گرو تامین مصلحت جامعه می‌دانند.

صدیقی با بیان اینکه قران کریم نظارت را به آحاد جامعه تقسیم کرده است، ادامه داد: پیغمبر و ائمه ما بدون استثنا در این جبهه پرچم را به اهتزاز درآورده‌اند.

او همچنین با بیان اینکه سیره همه انبیاء و خاتم انبیاء و ائمه، امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در کشور نیازمند قدرت، علم، برنامه، روش، تاکتیک و ایجاد یک گفتمان عمومی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اضافه کرد: همچنین این فریضه مهم علم، دانش، بینش، بصیرت و زمان شناسی می‌خواهد.

آیت‌الله صدیقی اظهار کرد: در همه کتب فقهی ما، از شرایط لازم برای امر به معروف و نهی از منکر داشتن علم است و بینش را مطرح نمی‌کنند در حالی که از اهمیت برخوردار است تا انسان متناسب با هر کسی به زبان خودش صحبت کند.

او خواستار برپایی کارگاه‌های آموزشی شد و گفت: با ارزیابی، باید این فریضه در برنامه ریزی‌ها با اقدام مناسب و شایسته اجرا شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تصریح بر این موضوع که امروز ما در اصول و فروع مورد هجوم قرار گرفته‌ایم و گاهی هم به ما شبیخون زده‌اند، عنوان کرد: ستاد امر  به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها برای صنف دانشجو و فضای دانشجویی چه خوراکی آماده کرده؟ و با چه سلاح و تجهیزاتی می‌خواهد در برابر شبهاتی که در آن رایج است، برخورد کند؟

صدیقی خواستار شناخت روش دشمن در تخریب اعتقادات شد و تاکید کرد: تا دشمن و امکانات و سلاح آنها برای ما شناخته نباشد، مقابله ما موفقیت کامل نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تسلط بر شبکه‌های مجازی امروز جزو ضرورت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب است، گفت: باید گروههای اندیشه ورز در هر شهر و استانی تشکیل شود، چرا که بدون امکانات و نیرو نمی‌توان به جنگ رفت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین با بیان اینکه در جنگ نرم و جنگ تبلیغات و جنگ عقیدتی قرار داریم و مشکل اعتقادی به ویژه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در اولویت قرار داده شود، عنوان کرد: دنیا پرچم ما را نشان گرفته و همه ما باید سپرهایی برای دفع تیرها در راستای حفظ حاکمیت دین، نظام و پاسداری از ولایت فقیه داشته باشیم.

راهبرد مهم امر به معروف اطاعت از ولی امر است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این گردهمایی فاصله مسائل امر به معروف و نهی از منکر تا مقصد نهایی را زیاد دانست و اظهارداشت: اگر در دوران مسئولیت یک قدم به سمت جلو حرکت کنیم، ارزشمند است و برای برنامه‌های بزرگتر باید برنامه داشته باشیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به زیارت آل یاسین در باب امر به معروف و نهی از منکر گفت: حق آن است که اهل بیت به آن راضی هستند و تعاریف حاشیه‌ای در امر به معروف باطل است و نباید در این راه تردیدی کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه‌ داد: مشکل این است که در 150 سال اخیر می‌خواهیم به شاخه‌های دیگر حق گره بزنیم و توجیه کنیم اما واقعیت این است که کار را نباید توجیه کنیم زیرا باطل است، برخی افراد کم دانش با توجه به شبکه‌های معاند سبک زندگی جدید تعریف می‌کنند اما نمی‌دانند که از اصل ماجرا غافل می‌شوند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اگر در جامعه ما می‌خواهد معروف پیاده شود، نظام ولایی باید در صدر آن باشد گفت: اطاعت از نائب امام زمان واجب است اما برخی رفتار ما باعث ایجاد منکر می‌شود که همین منکر برای سایر منکرات راه باز می‌کند و اگر اطاعت از ولی را جدی بگیریم برای بقیه میدان‌ها دیگر راهی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر امام جمعه شیراز آیت الله لطف الله دژکام رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل کشی شریک است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی تصریح کرد: دشمن به انواع جنایات خود علیه نوار غزه ادامه می دهد و نسل کشی و ویرانگری و ربودن فلسطینی ها را همچنان مرتکب می شود.

وی افزود: دشمن صهیونیست از تکنیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین مرتکب می شود که از جمله آنها، پخش صدای فریاد ناله و درخواست کمک از طریق بلندگوهای نصب شده بر روی پهپادهای خود است تا مردم پس از شنیدن صدا برای کمک به سمت منبع صدا حرکت کنند و پس از جمع شدن مردم در محل، آنها را هدف قرار دهد.

سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: نبش قبر و سرقت اعضای بدن بیماران و قتل پرسنل پزشکی از جمله دیگر جنایت های ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه بوده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بیمارستان ها در غزه را به گورهای جمعی تبدیل کرده است.

سید عبدالمالک بدرالدین الحوثی افزود: هر کاری که دشمن صهیونیستی انجام می دهد تحت حمایت همه جانبه از جکله مالی و تسلیحاتی آمریکایی‌هاست. نقش آمریکا در تجاوز به فلسطین به گونه ای است که گویی جنگ غزه، نبرد این کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها کشور قطر به عنوان یک کشور میانجی را برای اتخاذ دیدگاه همسو با آمریکا و اسرائیل علیه جنبش حماس تحت فشار قرار می‌دهند. آمریکا به قوانین و حقوق بشر و یا هر عنایونی که مطرح می کند و درباره آن لاف می زند مانند دموکراسی و آزادی عقیده و بیان، احترام نمی‌گذارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال (عکس)
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • شکست دیوید تیلور به نفع حسن یزدانی نیست!
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است