Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۶ دوره کارگاه جلسه آموزشی ۱۵ ساعته طرح هجرت با جامعه مخاطب ۱۸۰ نفر و به میزان ۲۷۰۰ نفر ساعت در اردوگاه حرفه آموزی، زندان مرکزی، کانون اصلاح و تربیت و اندرزگاه نسوان قم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به اجرا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم افزود: از آنجا که ریشه بسیاری از جرایم در فقدان مهارت‌های زندگی و دانش رفتاری است، دوره‌های هجرت با رویکردی نوین و با لحاظ نمودن نیاز‌های مخاطبین، برای گروه‌های مخاطب زندانیان توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه طراحی شده و توسط مربیان آموزش دیده و متخصص اجرا می‌گردد.

او  تصریح کرد: هویت یابی فردی و اجتماعی، رسیدن به احساس ارزشمندی، خودآگاهی و شناخت خویشتن، افزایش اعتماد به نفس وکنترل ذهن از افکار منفی، پیشگیری از استرس، افسردگی و مهارت ارتباط موثر از جمله سرفصل‌های این دوره‌های آموزشی برای مخاطبان است.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: ارائه خدمات مشاوره فردی، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز از دیگر موارد اجرا شده جنبی در این دوره‌ها بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین غریب دادستان عمومی و انقلاب قم از صدور حکم قاضی جعلی با نام مستعار سید محمد مهدی خوانساری در قم خبر داد و گفت: کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۷ میلیون تومان، غصب عنوان قاضی دادگاه، جعل سند، استفاده از کارت جعلی قوه قضاییه، تشویق به فساد و فحشا و فراهم نمودن موجبات آن از عناوین اتهامی این متهم است.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به شناسایی و دستگیری این متهم پس از شکایات متعدد و رصد اطلاعاتی ضابطین حفاظت اطلاعات، گفت: با وصول شکایات مردمی و بازداشت متهم، تکمیل تحقیقات و بازجویی از متهم و رسیدگی به شکایات در دستور کار کارکنان حفاظت و شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قم قرار گرفت و دستور قضایی انتشار چهره متهم در رسانه‌ها برای شناسایی دیگر شاکیان صادر شد.

حجت الاسلام غریب در تشریح اقدامات متقلبانه متهم بیان داشت: متهم با معرفی خود به عنوان قاضی دادگاه و استفاده از کارت جعلی قوه قضاییه و با مانور متقلبانه و دادن وعده‌های واهی دریافت وام از بنیاد شهید اقدام به اغفال و فریب شاکیان و اخذ مدارک هویتی و چک و سفته از شکات می‌نمود و مدعی بود که باید در ابتدا مبلغی به حساب وی واریز نمایند تا بتوانند وام را دریافت کنند و از این طریق مبالغ متعددی را از ۱۴ نفر از شکات دریافت نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین غریب با بیان اینکه این متهم ۱۲ شاکی در اتهام تشویق به فساد و فحشا داشته است، گفت: این قاضی جعلی همچنین با وعده‌های واهی اقدام به تشویق زنان متعددی برای گرفتن طلاق از شوهرانشان با هدف برقراری رابطه با خود به بهانه ازدواج نموده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم رد مال مبالغ کلاهبرداری شده به شاکیان، پرداخت جزای نقدی به میزان مبلغ کلاهبرداری شده در حق دولت، تحمل ده سال حبس و دوسال انفصال از خدمات دولتی را از مجازات‌های مندرج در حکم صادره دادگاه برای این متهم برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین غریب بر ضرورت هوشیاری شهروندان در زمینه جعل عناوین مقامات و مشاغل دولتی و سوء استفاده از باور‌ها و احساسات مذهبی افراد تأکید کرد وگفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را برای پیگیری‌های قضایی به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به شماره ۱۵۸۰ گزارش نمایند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان عمومی و انقلاب کلاهبرداری اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عمومی و انقلاب قم حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای اخیر همزمان با برنامه‌های تازه دولت در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک و یارانه نقدی شاهد ارسال گسترده پیامکهای جعلی در خصوص یارانه از سرشماره‌های ناشناس هستیم،به‌عنوان مثال یکی از این پیامک ها در ادامه قابل مشاهده است.

در پیامک زیر از مخاطب خواسته شده است برای مشاهده یارانه معیشتی از طریق لینکی که در داخل پیامک قرار داده شده است، پیگیری انجام شود، این درحالی است که به‌وضوح یک لینک مشکوک با آدرسی نامعتبر در این پیامکها قرار داده شده است که احتمالاً هدف ارسال‌کنندگان آن سودجویی از مردم است.


به نقل از تسنیم، از سوی دیگر باید به این نکته نیز باید توجه داشت که بعد از اردیبهشت ۱۴۰۱ و حذف ارز ۴۲۰۰تومانی، یارانه معیشتی که از سال ۱۳۹۸ برقرار شده بود حذف شد و به‌صورت یکجا یارانه‌های نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود.

پیشتر از سوی مسئولان نیروی انتظامی درخصوص لینک های آلوده و مشکوک که در قالب پیامک ارسال می‌شود هشدار داده شده بود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901700

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • محکومیت صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان | جزئیات حکم
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • غضنفرآبادی: نیاز نبود موضوع «طرح نور» در صحن مجلس مطرح شود
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری