Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فتحی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد:تعداد ۳۱ واحد مرغداری غیرمجاز با اقدامات و پشتیبانی حوزه‌های تخصصی اقدام به تولید می‌کنند و با مکانیزه کردن مراحل تولید نظیر تغییر در تعداد قطعات جوجه ریزی و قفسه بندی، میزان تولید با افزایش قطعه در واحد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این راستا، ظرفیت واحد‌های تولید مرغ گوشتی آذربایجان شرقی از ۱۰ قطعه در مترمربع به ۱۲ قطعه افزایش و دوره پرورش از ۹۰ روز به ۶۰ روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وظیفه قرارگاه امنیت غذایی استان، آسیب شناسی نظام تولید، توزیع و عرضه محصولات اساسی و کشاورزی است، گفت: تشکیل این قرارگاه مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی دولت و ستاد تنظیم بازار کشور بوده، برای تشکیل آن به وزارت جهاد کشاورزی تکلیف شده و وظیفه آن آسیب شناسی نظام تولید، توزیع و عرضه محصولات اساسی و کشاورزی است.

فتحی با اشاره به اینکه دستور جلسات قرارگاه بر اساس اولویت‌ها و مشکلات استانی تعیین می‌شود، افزود: با توجه به نوسانات قیمتی در مرغ و تخم مرغ، تصمیم بر این است که ابتدا نظارت و برنامه ریزی‌ها برای تنظیم قیمت مرغ و تخم مرغ باشد و پس از آن محصولات دیگر جهت آسیب شناسی و حل مشکلات در دستور کار جلسات قرارگاه قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به چالش‌های موجود در تنظیم قیمت مرغ و تخم مرغ پرداخت و گفت: اولین مساله در این باره بررسی نظام تولید است مبنی بر اینکه آیا میزان تولید در استان جوابگوی میزان تقاضا می‌باشد یا خیر؛ با توجه به میزان جوجه ریزی ۳.۵ میلیون قطعه‌ای در ماه و جمعیت انسانی ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی، طبیعتاً باید میزان جوجه ریزی به ۴.۵ میلیون قطعه برسد.

فتحی با اشاره به رتبه سوم استان در کشور در تولید تخم مرغ گفت: میزان تولید تخم مرغ در استان حدود ۱۰ درصد تولید کل کشور بوده و مازاد نیاز است؛ در مقوله مرغ با برنامه ریزی‌هایی که در قرارگاه امنیت غذایی انجام شده، می‌توان میزان تولید را تا ۲۰ درصد افزایش داد و نیاز استان را تامین کرد.

وی قیمت تعیین شده در ستاد تنظیم بازار برای گوشت مرغ گرم را ۳۱ هزار تومان عنوان کرد و این قیمت را مناسب برای تولید کننده و مصرف کننده با توجه به قیمت سایر اقلام دانست.

وی گفت: با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران با قیمت ارز دولتی و از طریق سامانه بازارگاه تامین می‌شود، مرغداران می‌توانند با آرامش خاطر برای جوجه ریزی اقدام کنند و اگر این سیاست تغییر نکند و برنامه ریزی‌ها دقیق اجرا شود تا پایان سال انتظار نوسان قیمت وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ارتباط با پلاک کوبی دام سبک و سنگین استان با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد دام استان شناسنامه دار شدند، گفت: این اقدام منجر به کسب آمار دقیق از تعداد دام شده و بر اساس آن می‌توان میزان نهاده‌های دامی مورد نیاز را تامین کرد.

فتحی همچنین به چالش‌های موجود در حوزه نظارت بر توزیع و بحث قیمت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: نظارت‌های دوره‌ای بر واحد‌های صنفی روشی قدیمی است، اما با همکاری ۴۰ نفر از نیرو‌های بسیج مستضعفان و ۴۰ نیرو از سازمان صمت استان همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: البته تمرکز اصلی طبق مصوبات قرارگاه امنیت غذایی، ایجاد شفافیت در توزیع است که با استفاده از سامانه‌های مرتبط مثل سامانه جامع انبارها، سامانه جامع تجارت و صندوق‌های مکانیزه فروشگاه‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید مرغ جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی میزان تولید جوجه ریزی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند

ایسنا/مازندران معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تلاش و تسهیلگری دولت سیزدهم بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند.

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی امروز، ۸ اردیبهشت در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه، کار و تولید مازندران در ساری با عنوان اینکه دولت سیزدهم، دولت صادق و عمل است، اظهار کرد: با مجموع اقدامات تاثیرگذار دولت سیزدهم، نرخ بیکاری در کشور از ۹.۲ دهم درصد اکنون به کمتر از هفت درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در این دولت اقدامات مطلوبی نیز در راستای رفاه بیش از پیش جامعه کارگری انجام شده است، افزود: منویات رهبر معظم انقلاب در امر تولید باید سرلوحه و اولویت کاری مردم و مسئولان قرار گیرد.

رحمانی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: تحقق منویات رهبری نیازمند اتحاد و همدلی مردم و مسئولان و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همسو با تحقق منویات رهبری، بانک‌های عامل به ویژه بانک‌های خصوصی نیز باید منابع خود را به سمت رونق تولید سوق دهند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به جایگاه والای کارگران در دین مبین اسلام و نظام اسلامی، گفت: جامعه کارگری همانند گذشته پای نظام اسلامی ایستاده‌اند و از هیچ تلاش و کوششی برای به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصاد کشور دریغ نمی‌کنند.

معاون وزیر تعاون در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام اسلامی هم اکنون در جنگ اقتصادی با دشمنان است، اعلام کرد: دشمنان برای ضربه زدن به این انقلاب و نظام با بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، جنگ سخت اقتصادی را علیه نظام اسلامی راه اندازی کردند.

حجت الاسلام رحمانی افزود: همه باید به این باور برسند که کشورمان در جنگ نابرابر اقتصادی است و باید همه با هم منسجم شویم در این صورت می‌توانیم در برابر توطئه‌های سازمان یافته بدخواهان نظام اسلامی به پیروزی برسیم.

وی با عنوان اینکه در جنگ تحمیلی با مشارکت مردم به پیروزی رسیدیم، گفت: اکنون در این جنگ نوین دشمن، امور اقتصادی باید به مردم واگذار شود.

دولت سیزدهم پیگیر رفع مشکلات کارگری و تسهیل در تولید است

استاندار مازندران با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی در راستای بهبود وضعیت معیشت کارگران صورت گرفته است، گفت: دولت مردمی سیزدهم بدنبال  رفع مشکلات جامعه کارگری و تسهیل‌گری در تولید است.

یوسف نوری نیز با بیان اینکه بی‌شک با رفع مشکلات کارگران و تسهیل‌گری در تولید که دولت سیزدهم مصمم به انجام آن است و افق روشنی برای نظام اسلامی ترسیم خواهد شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم با افزایش حقوق و مستمری، گام موثری را در راستای بهبود وضع معیشتی جامعه کارگری برداشته است.

وی افزود: جامعه کارگری هم اکنون از مزایای طرح طبقه‌بندی مشاغل بی‌بهره است؛ این مشکل باید با اهتمام بیشتر مسئولان و دولتمردان رفع شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، اعلام  کرد: باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق منویات معظم رهبری به خوبی استفاده شود.

نوری توضیح داد: نرخ بیکاری در کشور با کمتر از هفت درصد در اختیار مازندران است که این مهم در راستای همگرایی، وحدت و اتحاد مردم و مسئولان این خطه امکان پذیر شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کارگران در خط مقدم تولید و عامل مهم برای توسعه و پیشرفت هستند، افزود: در نظام اسلامی کارگران از شان و منزلت والایی برخوردار هستند.

استاندار مازندران از کار به عنوان عمل صالح نام برد و بیان کرد: پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) بر دستان پینه بسته کارگران بوسه می‌زدند و این افتخار بزرگی برای جامعه کارگری است.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت‌های نخبگانی زیادی در مازندران وجود دارد باید برای توسعه استان از این ظرفیت استفاده شود، خاطرنشان کرد: در استانی که از ظرفیت بالایی برخوردار است، زیبنده نظام اسلامی نیست که بیکار داشته باشد.

وضعیت مسکن در استان مازندران خوب نیست

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز ناامنی شغلی را از دغدغه‌های مهم کارگران دانست و اظهار کرد: کارگران مازندران نسبت به کاری که انجام می‌دهند مزد ناچیزی دریافت می‌کنند؛ نسبت دریافت مزد درآمد کارگر نسبت به تمام استان‌های دیگر کمتر است.

وی با اشاره به اینکه کارگران یکی از شاخص‌های توسعه پایدار در جامعه هستند، افزود: مسکن کارگران از دیگر دغدغه جامعه کارگری است، وضعیت مسکن در استان مازندران خوب نیست و در جامعه کارگری سخت‌تر است.

بابایی کارنامی تصریح کرد: استان مازندران علاوه بر کشاورزی از صنعت خرد برخوردار است که کارگران در آن نقش‌آفرین هستند.

وی یادآور شد: در فراکسیون کارگری مجلس تلاش می‌کنیم تا بخشی از مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان را مرتفع کنیم.

در پایان این آیین از ۲۰ نفر از نخبگان جامعه کار و تولید مازندران با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری