Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن فیری بیکن، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای یک دوره چهار ماهه دیگر معافیت عراق از تحریم های ایران را تمدید کرد تا بغداد بتواند همچنان به خرید گاز و برق از ایران ادامه دهد.

فیری بیکن نوشت: همزمان شدن این تمدید معافیت با از سرگیری مذاکرات در وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سبب شده تا برخی اینطور ارزیابی کنند که واشنگتن در حال امتیازدهی به ایران برای نشان دادن حسن نیت خود به منظور بازگشت به این توافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است که دولت بایدن دستور تمدید معافیت عراق را ١٩ نوامبر امضا کرده  اما آن را تا ٢٩ نوامبر به کنگره ارائه نداده است و همین امر سبب بروز گمانه زنی هایی درباره انگیزه دولت واشنگتن از این کار شده است.

بر اساس این معافیت، عراق می‌تواند به مدت ١٢٠ روز دیگر به واردات برق و گاز از ایران ادامه دهد و مشمول تحریم های واشنگتن نخواهد شد. این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا مدت زمان دوره این معافیت را کوتاهتر کرده بود اما اکنون بایدن آن را تا چهار ماه افزایش داده است.

وزارت امورخارجه آمریکا تاکید دارد که ادامه معافیت عراق از تحریم های ایران کماکان در راستای منافع ملی آمریکا است.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با اعلام این خبر گفت که واشنگتن معافیت عراق را تمدید کرده است تا این کشور بتواند برای تامین برق مورد نیاز خود وارد تراکنش های مالی لازم با ایران شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی شهرآورد تهران آمریکا خرید انرژی تمدید معافیت آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی شهرآورد تهران معافیت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا

برپایی چادرهای تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوزه دانشگاه واشنگتن در شهر سیاتل آمریکا به رغم هشدار و مخالفت مسئولان دانشگاه/ زوما دستگیری دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی در شهر تامپا ایالت فلوریدا آمریکا/ زوما نیروهای گارد ایالتی مشغول مقابله با دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه تگزاس در شهر آستن ایالت تگزاس آمریکا/ زوما مسابقه سومو (کشتی سنتی ژاپنی) با گریه بچه در معبد "سنسوجی" در شهر توکیو/ رویترز دستکم 120 کشته در اثر سیل ناشی از شکستن یک سد در مرکز کنیا/ رویترز و خبرگزاری فرانسه شعار "پایان صهیونیستم" در کنار چادرهای تحصن دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه ایالتی " اِوِرگرین" در واشنگتن آمریکا/ رویترز "صهیونیسم یعنی تروریسم" شعاری در جریان اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا/ رویترز جلسه محاکمه 9 مرد در دادگاهی در شهر اشتوتگارت آلمان به اتهام توطئه ادعایی برای سرنگونی دولت آلمان و احیای امپراتوری آلمان/ ایستگاه قطارهای سریع السیر در شهر نانجینگ چین/ DDP مسابقات دو نیمه ماراتون در مسکو/ تاس کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از جشن قهرمانی اینترمیلان تا روز نخل مسیحیان ارتدوکس

دیگر خبرها

  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است