Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:42:12 GMT

برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی به روز نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۳۴۹۴

برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی به روز نیست

ایسنا/کرمانشاه دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی به شکاف بین بسیاری از تشکل های دانشجویی با دانشجویان اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل مهم این موضوع، بروز نبودن برنامه های تشکل های دانشجویی است.  

سینا مجیدی در آستانه روز دانشجو(16 آذر) با حضور در دفتر ایسنا، از جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان پویاترین و بزرگترین تشکل دانشجویی در کشور نام برد و اظهارکرد: در این تشکل دانشجویی همواره سعی شده تا در همه مسائل جانب حق و مظلومان گرفته شود و در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مطالبه گری و انتقاد سازنده بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تشکل جامعه اسلامی سعی ما براین است که در کنار آموزش های علمی که دانشجویان در دانشگاه کسب می کنند، آنها را در جهت فعالیت های تشکیلاتی نیز هدایت کنیم و در جهت رشد و تقویت روحیه مطالبه گری و در نهایت نقش آفرینی آنها در جامعه بتوانیم کوشا باشیم و آنها را هدایت کنیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی خاطرنشان کرد: در تشکل جامعه اسلامی این مسیر برای همه دانشجویان فراهم شده تا بصورت یکسان بتوانند در این تشکل به فعالیت بپردازند و نقش موثری را در تصمیم گیری های دانشگاه و مطالبه گری ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این تشکل برنامه ها بر اساس مشکلات و دردهایی که در جامعه وجود دارد، اجرا می شود، گفت: دانشجویان برنامه هایی را در این قالب ها تدارک می بینند و اجرا می کنند و هیچ نهادی نمی تواند دراین برنامه ریزی ها دخالت کند، بنابراین این خاصیت باعث شده تا تشکل جامعه اسلامی بین همه اقشار دانشجویان از جایگاه خاصی برخوردار باشد و پر قدرت و با کمترین حمایت های مالی و معنوی به فعالیت های خود ادامه دهیم.

مجیدی با بیان اینکه تشکل جامعه اسلامی همواره تلاش داشته تا نقش دانشجویان را در همه فعالیت ها پررنگ نگاه دارد، افزود: حتی در روزهای اوج کرونا هم به فعالیت های خود ادامه دادیم و نه تنها  برخلاف دیگر تشکل ها غیرفعال نبودیم، تعداد مخاطبان ما هم افزایش پیدا کرد و مخاطبان جدیدی جذب کردیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها بویژه دانشگاه رازی حمایت چندانی از تشکل های دانشجویی ندارند، گفت: در دوره ریاست قبلی دانشگاه رازی تشکل ها از کمترین میزان حمایت ها برخوردار بودند و تشکل ها را با این کار ضعیف کردند و هنوز هم ادامه دارد. با این وجود تلاش داشته ایم تا کمترین وابستگی مالی را به دانشگاه  داشته باشیم و برنامه های خودمان را پیش ببریم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی علت ارتباط ضعیف بین دانشگاه و تشکل های دانشجویی را در دانشگاه رازی ناشی از نوع نگاه رئیس سابق دانشگاه به این تشکل ها دانست و گفت: متاسفانه ایشان در ظاهر از جناح خاصی حمایت نمی کرد و این موضوع به ضرر تشکل ها تمام می شد، اما از سویی می دیدیم که برخی نهادهای دانشجویی زیرمجموعه خود دانشگاه که زیرمجموعه هیچ تشکل دانشجویی نبودند، از حمایت های مالی بسیار خوبی برخوردار بودند و امکانات زیادی به آنها داده می شد، درحالی که باید این امکانات و حمایت ها را به تشکل ها می دادند.

وی یادآورشد: اینکه لطف دانشگاه تنها شامل یک نهاد خاص می شد که ربطی به تشکل های دانشجویی نداشت، باعث شده بود تا تشکل های دانشجویی در دانشگاه ضعیف شوند و حالا امیدواریم که با تحولاتی که اخیرا در دانشگاه بوجود آمده، تلاش هایی برای بهبود تشکل های دانشجویی انجام گیرد.

مجیدی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص چرایی ضعیف شدن نقش تشکل های دانشجویی بین دانشجویان هم گفت: شاید یکی از مهترین دلایل ایجاد شکاف بین تشکل ها و دانشجویان، بروز نبودن اهداف و برنامه های تشکل ها است که این موضوع سبب شده تا برنامه های آنها با مشکلاتی که دانشجویان با آن دست و پنجه نرم می کنند، همخوانی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه کسانی که در راس اکثر تشکل های دانشجویی برای آنها برنامه ریزی می کنند، دیدگاهی که به دانشجویان دارند، مناسب دانشجویان 30 سال پیش است، درحالی که این دانشجویان، دیگر دانشجویان 30 سال پیش نیستند و این اجتماع دیگر آن اجتماع نیست و مشکلاتی که اکنون در کشور حاکم است،  مشکلات 30 سال پیش نیست و طرز فکر دانشجویان تغییر پیدا کرده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی ادامه داد: متاسفانه دبیران تشکل ها روی یکسری برنامه های تکراری تاکید و پافشاری دارند، درحالی که برنامه های آنها از نظر دانشجویان از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

وی افزود: هرچند مسئولین تشکل های دانشجویی خود از بدنه دانشجویان هستند، اما متاسفانه طرز فکر خاصی را دنبال می کنند که بروز نیست و توقع دارند که این نسل جوان پیگیر و دنباله رو آنها باشد، درحالی که تشکل ها باید دنبال دانشجویان باشند.

مجیدی تصریح کرد: زمانی که دانشجویان پیگیر مشکل خاصی هستند و تشکل ها پیگیر مشکل دیگری، دانشجویان دیگر رغبتی برای رفتن به سمت این تشکل ها ندارند، چراکه از نظر آنها کارایی برایشان ندارد.

وی ادامه داد: معتقدم اگر تشکل های دانشجویی بتوانند با برنامه ریزی دقیق و حساب شده، از داخل مشکلات دانشجویان برنامه بیرون بکشند، اینگونه می توانند دانشجویان را به فعالیت های تشکیلاتی تشویق کنند و به سمت این تشکل ها بیایند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی هشت سال گذشته ضربه بزرگی به دانشجویان زده شد و با بکارگیری سیاست های غلط مخصوصا در دانشگاه ها باعث شدند فعالیت تشکل ها به حداقل خود برسد و این موضوع دلسردی دانشجویان را به دنبال داشته است.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر عدم پاسخگویی مسئولین به مطالبه گری دانشجویان هم باعث تضعیف روحیه مطالبه گری بین آنها شده است، بنابراین وقتی در دانشگاه مسئولین فقط به تظاهر از مطالبه گری دانشجویان استقبال می کنند، نباید انتظار داشت که این قشر وارد مشکلات جامعه هم بشوند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی كرمانشاه روز دانشجو دانشگاه رازي جامعه اسلامي دانشجويان تشکل جامعه اسلامی تشکل های دانشجویی مطالبه گری فعالیت ها برنامه ها حمایت ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی بعداز ظهر امروز یک شنبه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در اعلام حمایت و همبستگی با آزادی خواهان حامی مردم غزه در جهان، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در دانشگاه آمریکا در سطح دنیا امر بسیار مبارکی می‌باشد که منجر به یک جریان انقلاب دانشجویی شود و ارکان نظام سلطه آمریکا را به لرزه در می‌آورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دهه ۶۰ بیان داشت: راه قدس از کربلا می‌گذرد، اولین پله آزادی کربلا بود که سفر اربعین اتفاق بزرگ و تمدن سازی بود به دنبال آن راه قدس در پیش است.

رئیس دانشگاه شهرکرد به تأکیدات سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است، اشاره و یادآور شد: آمریکا به دانشجویان دانشگاه‌های خود رحم نمی‌کند و دانشجویان را به طرز فجیع بازداشت می‌کند.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی که سال ۵۷ در کشور شکل گرفته، پیام انقلاب اسلامی می‌باشد و گفتمان نظام اسلامی است.

پیرعلی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی، آمریکایی و دولت‌های آنها اغتشاشی در ایران شکل می‌گیرد مداخله می‌کنند، ایران به هیچ وجه این کاررا نمی‌کند، ما بیشتر عقبه فکری برای دانشجویان هستیم و پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۳، گفتمان انقلاب اسلامی اکنون توسط دانشجویان در آمریکا شنیده شده است.

وی با اشاره به وتو ۳ مرتبه‌ای آمریکا در متوقف نمودن کشتار و نسل کشی مردم غزه در سازمان ملل اشاره و گفت: آمریکا میدانی وارد گود کشتار مردم مظلوم در غزه شده است.

پیرعلی افزود: اسرائیل ابزاری برای استکبار می‌باشد تا نقشه‌های آمریکا را در منطقه پیاده کند و دیگر کاربرد اصلی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به جنبش دانشجویی در آمریکا اذعان داشت: این جنبش مورد حمایت دانشجویان دانشگاه شهرکرد و کشور می‌باشد و ما حمایت معنوی خود را اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: از سال ۵۷ بیشتر روز قدس و آرمان‌های انقلاب، آرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را دنبال کردیم.

وی درباره عملیات وعده صادق بیان داشت: حمله موشکی تحمیل اراده جمهوری اسلامی بر صهیونیست بود؛ فضا
به نفع جبهه مسلمین تغییر کرده و اولین بار است که هیمنه رژیم صهیونسیتی شکسته شده، ملت‌ها پشتوانه قوی نظامی را احساس می‌کنند.

پیرعلی در پایان کلام اظهار کرد: با حمایت معنوی و تمدن سازی که در محوریت اسلام شکل گرفته در سراسر جهان و با حضور دانشجویان عدالت خواه در کشورهای آمریکا، اروپا و… رویداد بسیار مهمی رقم بخورد و شر جرثومه فساد صهیونیستی و آمریکا از سر بلاد اسلامی و مسلمان کوتاه شود.

کد خبر 6091241

دیگر خبرها

  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند