Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@04:23:03 GMT

تسلیم شدن هزاران نفر از عناصر مسلح جبهه تیگرای

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۳۵۶۷

ارتش اتیوپی از تسلیم شدن هزاران نفر از عناصر مسلح جبهه آزادی بخش تیگرای خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در حالی که درگیری‌ها بین نیرو‌های ارتش اتیوپی و عناصر مسلح جبهه تیگرای در شمال این کشور ادامه دارد، نیرو‌های دولتی از تسلیم شدن هزاران نفر از این عناصر مسلح خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون دولتی اتیوپی، تصاویری را از کسانی که آن‌ها را هزاران اسیر از جبهه تیگرای خواند، پخش کرد.

ژنرال تادسی وردی فرمانده نظامی جبهه تیگرای از تغییر آرایش عناصر مسلح این گروه خبر داد و اعلام کرد نیرو‌های ما طرح‌های جدیدی برای عملیات نظامی در نظر گرفته اند. تادسی افزود: ”در جنگ پیشروی و عقب نشینی، طبیعی است. ما کنترل بعضی مناطق را در دست گرفتیم و از بعضی مناطق عقب نشینی کردیم. این عقب نشینی‌ها بر اساس طرح‌های جدید عملیاتی و نه نتیجه فشار‌های نظامی بوده است. دشمن تلاش می‌کند، آن را پیروزی برای خود جلوه دهد. آنچه درباره قرار گرفتن نیرو‌های تیگرای در محاصره و قطع خطوط تدارکاتی آن‌ها گفته می‌شود، جنگ روانی است. “

از سوی دیگر، آبی احمد نخست وزیر اتیوپی از جبهه تیگرای خواست تسلیم شود و گفت، این گروه پس از شکست نظامی، گزینه دیگری جز تسلیم شدن ندارد.

جبهه آزادی بخش خلق پس از دست دادن قدرت در اتیوپی به دنبال قبضه قدرت و خودمختاری در استان تیگرای است، اما با واکنش ارتش و نخست وزیر مواجه شده و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

درگیری‌ها از نوامبر ۲۰۲۰ آغاز شد که آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی نیرو‌های ارتش را برای سرکوب و نابودی جبهه آزادیبخش خلق تیگرای به آنجا اعزام کرد. آبی احمد این اقدام را واکنشی به حملات عناصر این جبهه علیه پایگاه‌های ارتش اتیوپی دانست. اکنون درگیری‌های مسلحانه بین ارتش اتیوپی و شورشیان پس از یک سال در مناطق شمالی اتیوپی به پایتخت این کشور نزدیک شده است.

بر اساس برآورد‌های سازمان ملل، مناقشه مسلحانه اتیوپی تاکنون هزاران کشته و بیش از دو میلیون آواره برجای گذاشته و صد‌ها هزار نفر دیگر را در آستانه قحطی قرار داده است.

به دنبال تشدید درگیری ها، کارکنان سازمان ملل و اتباع آمریکا، فرانسه، انگلیس، کانادا و کارمندان غیرضروری هیئت‌های دیپلماتیک اتحادیه اروپا اتیوپی را ترک کردند.

درگیری‌های مسلحانه در اتیوپی فعلا در استان امهارا دومین استان بزرگ این کشور، محدود شده است. نیرو‌های دولتی در اتیوپی اعلام کردند کنترل ۱۰ شهر دیگر در استان امهارا را در دست گرفتند. اهمیت ژئوپلتیک این استان آن است که دریاچه تانا که سرچشمه رودخانه نیل آبی است و ۸۰ درصد از زمین‌های قابل کشت اتیوپی در آن قرار دارد.

دولت اتیوپی همچنین اعلام کرد پس از استان عفر، کنترل شهر لالیبیلا را در دست گرفته و جاده تدارکاتی اصلی عناصر مسلح جبهه تیگرای را قطع کرده است.

برچسب ها: اتیوپی ، درگیری مسلحانه ، جبهه آزادی بخش تیگرای

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اتیوپی درگیری مسلحانه جبهه آزادی بخش تیگرای عناصر مسلح جبهه ارتش اتیوپی جبهه تیگرای درگیری ها تسلیم شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در درگیری‌های امروز در شهرک دیر غصون در شمال طولکرم، یکی از نظامیان این رژیم از یگان ویژه یمام زخمی شده است.

این در حالی است که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از بیش از ۱۲ ساعت تخریب و محاصره خانه‌ای در روستای «دیر الغصون» در شمال طولکرم عقب‌نشینی از این منطقه را آغاز کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی در این یورش ۲ مبارز تحت تعقیب فلسطینی را به شهادت رسانده است.

برخی منابع نیز گزارش دادند که یک مبارز فلسطینی در جریان این یورش نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و پیکر وی از سوی نظامیان صهیونیست ربوده شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی چند زخمی و احتمالاً شهید را از منطقه‌های پیرامونی این خانه محاصره‌شده به یک خودرو نظامی منتقل کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرنگار المیادین به نقل از شاهدان عینی ۳ فلسطینی در جریان یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به دیرالغصون به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به روستای بیت ریما در شمال غرب رام الله در کرانه باختری حمله ور شد.

در جریان این یورش یک جوان فلسطینی به شدت زخمی شد.

کد خبر 6096572

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس