Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریابان شمخانی در جریان ملاقات با رئیس شورای امنیت ملی قرقیزستان با اشاره به اشتراکات تمدنی و منافع و تهدیدات مشترک تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان همکاری میان دو کشور در همه سطوح را گسترش و تعمیق داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام نورنیوز، «طلعت بیک مصدق‌اف» معاون رئیس جمهور و رئیس شورای امنیت ملی قرقیزستان که برای انجام یک دیدار رسمی سه روزه به تهران سفر کرده است، صبح امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون طیف وسیعی از همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با او گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار طرفین بر گسترش همکاری‌های همه‌جانبه میان تهران-بیشکک در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاکید کردند.

دریابان شمخانی در جریان این ملاقات با اشاره به اشتراکات تمدنی و منافع و تهدیدات مشترک تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان همکاری میان دو کشور در همه سطوح را گسترش و تعمیق داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تشریح ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های ترانزیتی، انرژی، علمی، پزشکی، فناوری، آی تی و شرکت‌های دانش‌بنیان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همه‌جانبه همکاری میان دو کشور اعلام کرد.

دریابان شمخانی با اشاره به تحولات افغانستان خاطرنشان کرد: شرایط بغرنج کنونی منطقه به ویژه اوضاع افغانستان حاصل سیاست‌های غلط و بحران‌آفرین آمریکا در منطقه و بیش از ۲۰ سال تجاوز و اشغالگری واشنگتن در افغانستان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: با توجه به لزوم ایجاد صلح، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام را از مولفه‌های مهم برای تحقق چنین هدفی می‌دانیم.

در این دیدار مصدق‌اف معاون رئیس جمهور و رئیس شورای امنیت ملی قرقیزستان نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران بر وجود اشتراکات قابل توجه در رویکرد‌های منطقه‌ای دو کشور تاکید کرد و گفت: قرقیزستان علاقه‌مند است که هم‌زمان با استقرار دولت جدید در ایران، سطح مناسبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی خود را با تهران ارتقاء بدهد.

او با اشاره به مواضع مشترک ایران و قرقیزستان در زمینه بحران افغانستان اظهار داشت: لازم است کشور‌های منطقه برای جلوگیری از شکل‌گیری بحران انسانی، فقر مطلق و رشد تروریسم در افغانستان، کشور‌های منطقه با اتخاذ ابتکار‌های مشترک و هماهنگ به ایجاد ثبات در این کشور کمک کنند.

مصدق‌اف استفاده از بنادر جنوبی ایران برای ترانزیت کالا به قرقیزستان را در ردیف اولویت‌های همکاری دو کشور عنوان کرد و افزود: همکاری‌های امنیتی و تبادل تجربیات برای مبارزه با تروریسم، موادمخدر و جرائم سازمان یافته از جمله زمینه‌های مهمی است که می‌تواند در دستور کار توسعه مناسبات تهران-بیشکک قرار بگیرد.   بیشتر بخوانید: تاکید شمخانی بر لزوم همکاری میان ایران و هند/ باید در رفع موانع روابط اقتصادی ایران و هند با نگاه به آینده کوشا بود   انتهای پیام/ برچسب ها: علی شمخانی شورای عالی امنیت ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی شمخانی شورای عالی امنیت ملی شورای عالی امنیت ملی همکاری میان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی