Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «علی الفتلاوی» عضو ائتلاف «فتح» عراق امروز یکشنبه سخنانی را در خصوص دستکاری نتایج انتخابات پارلمانی این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو ائتلاف فتح گفت: «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح اسناد و ادله مربوط به دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی را در اختیار قوه قضاییه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تقلب در انتخابات و دستکاری در نتایج آن از سوی قوه قضائیه جدی گرفته نشود، موضوع بین المللی خواهد شد.

این شخصیت عراقی یادآور شد: امیدواریم قوه قضائیه منصفانه رفتار کند تا موضع آن فصل الخطاب قرار گیرد. گفتنی است، العامری روز گذشته در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی ارائه دلایل و مستندات تقلب در انتخابات پارلمانی عراق گفت: امیدوار بودیم که انتخابات در سلامت کامل و به دور از تقلب برگزار شود. ما بر لزوم تسریع در برگزاری انتخابات پس از رخدادهای مردمی تاکید داشتیم و معتقد بودیم که انتخابات زودهنگام گامی رو به جلو است اما این انتخابات در فضای مورد انتظار ما برگزار نشد.

رئیس ائتلاف فتح عراق اظهار داشت: ترس ما از تقلب در این انتخابات تصادفی نبود و از ابتدا از دستکاری الکترونیکی نتائج نگرانی داشتیم زیرا تجربه سال ۲۰۱۸ را هنوز از خاطر نبرده ایم.ما از همان ابتدا شک داشتیم. در کلیه نشستها با کمیساریای عالی انتخابات ما درباره دستکاری الکترونیکی در نتایج انتخابات ابراز نگرانی کردیم.

وی اعلام کرد: آنچه رخ داد نشانه سردرگمی کمیساریا و عدم صلاحیت آن برای مدیریت این انتخابات سرنوشت ساز بود. ما امیدوار به برگزاری انتخاباتی به دور از تقلب بودیم اما به نظر ما، کمیساریا آماده برگزاری انتخابات نبود.

وی با بیان اینکه معتقد بودیم که انتخابات منجر به بازیابی اعتماد به فرایند سیاسی می‌شود، اظهار داشت: اما از ابتدا به دستگاه‌های الکترونیکی استفاده شده در انتخابات شک و تردید داشتیم.

رئیس ائتلاف الفتح با بیان اینکه کمیساریای عالی انتخابات هیچ گزارشی درباره دستگاه‌های الکترونیکی انتخابات به پارلمان ارائه نکرد، گفت:کمیساریای عالی انتخابات مرتکب اشتباهات زیادی شد و فراتر از اختیاراتش عمل کرد. این نهاد در اعلام نتایج انتخابات، قانون را زیر پا گذاشت و متعهد نشد که نوار نتایج انتخابات را پیش از ارسال به نمایندگان به نهادهای سیاسی تحویل دهد.

وی تاکید کرد: کمیساریای عالی انتخابات مدعی شد که نتایج اولیه بیانگر ۹۴ درصد آراست، این در حالی است که نتایج اولیه تنها نشانگر ۷۹ درصد آرا بوده است.

رئیس ائتلاف الفتح با بیان اینکه اختلاف فاحشی در نوار نتایج آراء انتخابات که به نامزدها تحویل داده شد و نتایج اعلام شده وجود دارد، گفت: ما به دادگاه فدرال دادخواست ارائه کردیم و طبق قانون، مدارک و ادله‌ای که تقلب در انتخابات را ثابت می‌کرد، تحویل دادیم. ما ۶ گزارش از پرونده تقلب و تخلف کمیساریا در اختیار داریم.

کد خبر 5368075 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق انتخابات عراق هادی العامری ایالات متحده امریکا عراق مذاکرات وین روسیه عربستان سعودی ایران رژیم صهیونیستی اوکراین فلسطین لبنان ولادیمیر پوتین آنتونی بلینکن واشنگتن جورج قرداحی کمیساریای عالی انتخابات نتایج انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در 21 اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

بنابر گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش نمود تا با لحاظ نمودن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم شریف اقدام نماید.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افزود: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

متقی‌فر در پایان اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به این شرح اعلام کرد:

1- علیرضا سلیمی

2- غلامحسین رضوانی

3- محمد سراج

4- زهره سادات لاجوردی

5- زهره طبیب‌زاده

6- فاطمه قاسم پور

7- مجتبی زارعی

8- حسین صمصامی

9- حسین نجابت

10- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

11- علی اصغر پورمحمدی

12- حسن خجسته باقرزاده

13- مهدی شریفیان

14- مهدی عسگری

15- عبدالحسین روح الامینی

16- سعید آجرلو

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902120

دیگر خبرها

  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد