Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی ظهر یکشنبه در نشست سواد رسانه‌ای با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی سالن آمفی‌تئاتر ارشاد اسلامی شاهرود ضمن اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها، بیان کرد: این مهم طی دو سال اخیر در سطح شهرستان شاهرود در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اهمیت جایگاه و نقش ابزار خبر و اطلاع رسانی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی اشارات ارزشمندی داشتند و لذا باید گفت در کشورمان کمتر به برنامه مناسب در زمینه استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها پرداخته‌ایم لیکن هر وقت صحبت از فضای مجازی شده بیشتر مخاطرات و تهدیدهای آن اشاره شده و شاید این به آسیب‌هایی که متوجه نظام می‌شود، باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شاهرود گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند دشمنان از همین ابزار به دنبال تخریب نظام و ملت ایران بودند و در واقع هویت مردم ما را در نظام اسلامی را مورد هجمه قرار دادند در نتیجه دروغ نگاری و فضاسازی رسانه‌ای شامل درشت نمایی بخشی از نواقص که ممکن است در کشور وجود داشته باشد و نپرداختن به مزیت‌ها و فرصت‌های نظام از جمله مسائلی است که می‌بایست در این حوزه مد نظر قرار دهیم.

جلالی با بیان اینکه دغدغه‌ای در شهرستان پیرامون فضای مجازی و رسانه‌ها دو سال اخیر وجود داشته، علیرغم اینکه ساختار جامع به صورت مداوم برای فضای مجازی وجود ندارد، رصد فضای رسانه‌ای شهرستان بوده است، تاکید کرد: احساس می‌شود که می‌توان در سطح شهرستان به دغدغه‌های این حوزه و ساماندهی مجازی و شبکه‌های اطلاع رسانی پرداخت از سوی دیگر باید گفت ظرفیت‌های خوبی در شهرستان شاهرود وجود دارد و در نتیجه سعی شد تا رصد شبکه‌های فعال مجازی با اولویت مخاطبان و محتوای که تولید می‌کنند مدنظر قرار گیرد و منتظر دستورات و مصوبات از مرکز نباشیم در نتیجه این کار به اداره ارشاد اسلامی شاهرود واگذار شد و به لحاظ کمی و کیفی و همچنین محتوا و رسانه‌ها و فضای مجازی فعال شهرستان رصد شدند.

وی افزود: جدای از نتیجه این درصدها به دنبال این هستیم که در زمینه شاخص‌های اجتماعی اقتصادی فرهنگی و حتی سیاسی از ظرفیت خوب رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کنیم لذا از این رسانه‌ها استمداد می‌طلبیم که با همراهی نهادهای دولتی به اطلاع رسانی شفاف و اخبار با مزیت و ارزشمند حوزه شهرستان شاهرود بپردازد.

به گزارش مهر، ارائه راهکارهای ارتقا سواد رسانه‌ای و همچنین پیشنهادات ارائه شده از سوی خبرنگاران و فعالان شبکه‌های مجازی شهرستان شاهرود از جمله بخش‌های جانبی این نشست بود.

کد خبر 5368089

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری شاهرود سواد رسانه ای بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان واکسن کرونا عکس استانها گرگان آلودگی هوا ایلام بارش باران لیگ برتر فوتبال ایران تبریز شهرستان شاهرود اطلاع رسانی فضای مجازی رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود