Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر پروژه ساماندهی بیمه درمان سکونتگاه های غیر رسمی کشور گفت: بیمه سلامت، حاشیه نشینان را نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار می دهد و بیمه سلامت آمادگی پوشش بیمه ای برای اقشار مختلف را دارد.

محمد جعفری، امروز چهاردهم آذرماه در جمع خبرنگاران اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی را درخواست ریاست جمهوری، قانون و استان ها دانست و گفت: استفاده از نسخه کاغذی به خط پایان نزدیک شده و همه مایل به اجرای تمام و کمال طرح نسخه نویسی الکترونیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که ماهانه ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نسخه الکترونیک در کشور در قبال ۶۰۰ هزار نسخه کاغذی صادر شده است، افزود: اول دی ماه آخرین مهلت استفاده اختیاری از دفاتر بیمه کاغذی در کشور است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان عنوان کرد: موسسات تشخیصی و درمان و پزشکان طی ماه های اخیر الزام آورتر از گذشته به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک روی آورده اند و موسسات جامانده از این طرح طی ۱۵ روز آینده خود را به زیرساخت های اجرای این طرح مجهز خواهند کرد.

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور بیان کرد: ماهانه ۱۳۰ هزار نسخه الکترونیکی در کرمان صادر می شود در حالی که در ماه گذشته فقط هزار و ۲۰۰ نسخه کاغذی صادر شده است.

جعفری با اشاره به اینکه مردم بعد از اتمام دفاتر بیمه مجدد درصدد گرفتن دفتر بیمه جدید هستند، افزود: موسسات درمانی و تشخیصی نسبت به گذشته برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی آماده تر و ۲ سال در حال آموزش دیدن هستند اما مردم باید آگاه شوند تا بتوانند در این طرح همراهی کنند و گاهی مشاهده می شود که مردم از تمام تغییرات ایجاد شده در این راستا با وجود اطلاع رسانی های فراوان با خبر نیستند.

وی از بروز بودن پرداخت های بیمه سلامت در بخش بستری، سرپایی و پزشک خانواده خبر داد و عنوان کرد: استان کرمان بروزترین پرداخت ها را در بین سازمان های بیمه گر کشور دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: بیمه سلامت ماهانه حدود ۸۲ میلیارد تومان مطالبات مراکز درمانی را پرداخت می کند تا مسیر درمان و حفاظت مالی بیمه شدگان را به خوبی به انجام برساند.

وی اظهار کرد: جاری شدن طرح نسخه نویسی الکترونیک یکی از پروژه هایی که سال جاری در کشور در دست اجرا بوده، که بر اساس بند ث ماده ۶۷ و چ ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه و بند ج تبصره ۱۷ قانون بودجه بالغ بر ۷۵ درصد نسخه کشور به صورت الکترونیکی صادر می شود و این مقدار در کرمان ۹۹ درصد است و به عنوان استان پیشرو در کشور مطرح است.

جعفری از متصل بودن بیش از ۹۵ درصد مطب ها، داروخانه و آزمایشگاه به سامانه نسخه الکترونیک خبر داد و تصریح کرد: فقط ۱۵ روز تا مهلت اختیاری اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک باقی مانده و با توجه به حمایت رئیس جمهوری از الکترونیک سازی فرایندها بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ لذا اگر موسسه ای همچنان نسخه کاغذی می نویسد وارد فرایند الکترونیک شود.

وی تاکید کرد: پرداخت بیمه به اسناد کاغذی از اول دی ماه ممنوعیت قانونی دارد و به منزله تصرف در اموال دولتی خواهد بود بنابراین پزشکان از ارائه نسخه کاغذی و دستی جدا خوداری کنند.

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور یکی از دغدغه های بحق مردم را در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بی اطلاع ماندن از اتمام تاریخ انقضای دفاتر بیمه عنوان و اظهار کرد: مردم می توانند با مراجعه به پنل شهروندی  https://www.bimehsalamatiranian.ir از تاریخ اعتبار بیمه و سایر اطلاعات مورد نیاز بدون مراجعه حضوری مطلع شود.

وی اضافه کرد: بیمه شدگان می توانند در گوگل واژه "تبدیل دفترچه بیمه سلامت" را جستجو کنند سیستم درگاه مورد نظر را پیشنهاد می دهد و بیمه شده می تواند از این طریق و بدون مراجعه حضوری بیمه خود را تمدید، عضو جدید خانواده را اضافه، و عکس را بروز کنند همچنین بیمه شدگان می توانند با شماره گیری کد #۱۶۶۶* علاوه بر اطلاع از اعتبار بیمه از پزشک خانواده و سایر اطلاعات نیز مطلع شوند.

مدیر پروژه ساماندهی بیمه درمان سکونتگاه های غیر رسمی کشور در ادامه سخنانش گفت: بیمه سلامت، حاشیه نشینان را نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار می دهد و بیمه سلامت آمادگی پوشش بیمه ای برای اقشار مختلف را دارد.

وی ادامه داد: طرح بیمه درمان رایگان حاشیه نشینان و ارائه پزشک خانواده به این گروه در کرمان اجرا شد و بعد از سفر مدیرعامل بیمه سلامت به این استان به کل کشور تعمیم داده شد. گفتنی است بیمه رایگان "شهرک پدر" انجام شده و اکنون ساکنان شهرک صنعتی در دست اجرا است.

جعفری افزود: بعد از کرمان، تهران دومین استان اجرا کننده بیمه رایگان سلامت برای حاشیه نشینان است و در این راستا ۲۵۸ نقطه حاشیه نشین در دستور کار قرار گرفت که کار بزرگی است و رفع سایر مشکلات این قشر نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان سازمان بیمه سلامت مناطق حاشیه نشین اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک تحت پوشش بیمه حاشیه نشینان بیمه رایگان نسخه کاغذی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی