Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج بررسی‎‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بروز عفونت مجدد با گونه اومیکرون سه برابر بیشتر از گونه‌های دیگر ویروس کرونا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آفریقایی به منظور بررسی احتمال مبتلا شدن مجدد به بیماری کووید -۱۹ به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون مطالعه جدید انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که بین مارس ۲۰۲۰ تا ۲۷ نوامبر سال جاری بیمار شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. از این میان ۳۵ هزار و ۶۷۰ مورد مشکوک به عفونت مجدد بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه اومیکرون قادر است مصونیت ایجاد شده ناشی از عفونت قبلی را خنثی کند و باعث بیمار شدن مجدد فرد شود؛ به نظر می‌رسد که احتمال عفونت مجدد با سویه اومیکرون سه برابر بیشتر از دیگر گونه‌های ویروس کرونا است. هدف از انجام مطالعاتی از این قبیل تعیین میزان فرار ایمنی گونه اومیکرون از ایمنی طبیعی و ناشی از دریافت واکسن و ارزیابی قدرت انتقال آن است.

نتایج مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا قادر است ایمنی طبیعی ناشی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، اما میزان دقیق آن مشخص نشده است و محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این گونه جدید می‌تواند به طور کامل از ایمنی طبیعی فرار کند یا خیر؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت در آفریقا در حال گسترش است، به طوری که آمار مبتلایان به این گونه بیش از ۱۱ هزار نفر شده است؛ در حالی که دو هفته پیش این آمار ۵۸۵ نفر بود.

کد خبر 539863

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا ابتلا به کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ اومیکرون جهش جدید کرونا کرونا و اومیکرون کرونا و جهش اومیکرون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شده نشان می دهد گونه اومیکرون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز