Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه مدعی شد که آمریکا نمی‌تواند حضور دیپلماتیک خود را در روسیه افزایش دهد، زیرا دیپلمات‌های آمریکایی قادر به دریافت روادید روسیه نیستند.

وی گفت: «آمریکا تنها در صورتی می‌تواند دیپلمات‌های بیشتری را به روسیه بفرستد که دولت روسیه برای آن‌ها روادید صادر کند، اما تاکنون در این باره اقدامی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این در حالی است که روز جمعه، یکی از نمایندگان وزارت امور خارجه آمریکا به خبرگزاری تاس گفت که در روز‌های اخیر، آمریکا و روسیه در زمینه مسائل دوجانبه در مورد روادید دیپلماتیک به پیشرفت‌هایی دست یافتند.

پیشتر، کاهش شمار دیپلمات های آمریکا و روسیه در خاک یکدیگر به دلیل بالا گرفتن اختلافات سیاسی اتخاذ شده بود. تصمیم جدید برای  کاهش ندادن شمار کارکنان سفارتخانه‌ها در حالی اتخاذ شده که این روز‌ها واشنگتن و مسکو بر سر آنچه تحرکات نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین خوانده می‌شود به شدت با هم اختلاف نظر دارند.

مقامات مسکو روز چهارشنبه اعلام کردند به کارکنان سفارت آمریکا که بیش از سه سال در روسیه بودند دستور داده تا ۳۱ ژانویه به کشور خود بازگردند. این اقدام پس از آن انجام شد که هفته گذشته سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد ۲۷ دیپلمات روس به همراه خانواده‌هایشان از آمریکا اخراج شده اند و باید نهایتاً تا ۳۰ ژانویه به کشورشان بازگردند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه هم اعلام کرد که در دسامبر ۲۰۲۰، وزارت امور خارجه آمریکا به طور یکجانبه محدودیتی سه ساله برای مأموریت‌های بلندمدت برای کارمندان سفارت در واشنگتن و سرکنسولگری‌های روسیه در نیویورک و هیوستون تعیین کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفیر آمریکا سفیر روسیه روابط دیپلماتیک تنش روسیه و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی

منبع: تسنیم

tags # سید ابراهیم رئیسی ، آفریقا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • فیلم| ثبت لحظه انهدام پهپاد آمریکایی در یمن
  • آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست