Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@08:43:54 GMT

نسبت پرستار حرفه ای، به ازای هر تخت 1.8 است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۴۷۲۰

نسبت پرستار حرفه ای، به ازای هر تخت 1.8 است

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده، نسبت پرستار حرفه ای به تخت به ازای هر تخت 1.8 است؛ لذا ضرورت افزایش افراد جذب شده درنظام سلامت وجود دارد.

به گزارش برنا؛ عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره برخی اظهارات درخصوص کمبود پرستار در کشور، گفت: سرانه پرستار در کشور براساس سه مدل نسبت پرستار به تخت، نسبت پرستار به جمعیت و نسبت پرستار به پزشک، بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه تاکنون در ایران به عنوان شاخص اصلی درنظر گرفته شده، نسبت پرستار به تخت بوده است.

وی تصریح کرد: براساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده، نسبت پرستار حرفه ای به تخت به ازای هر تخت 1.8 است؛  لذا ضرورت افزایش افراد جذب شده درنظام سلامت وجود دارد.

عبادی ادامه داد: یکی از نقدهایی که وجود دارد این است که تاکنون عملکرد پرستار و عرصه خدمتی آنها را تنها در چارچوب بیمارستان ها دیده ایم درحالی که در دوره ها و برنامه های آموزشی دانشگاهی این گروه علاوه بر عرصه خدمات در بیمارستان ها، عرصه های بزرگ تری همچون حضور در سطوح مختلف پیشگیری و ارائه خدمات در جامعه هم قابل تسری است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: بنابراین اگر نگاه کارآفرینی و توسعه عدالت در سلامت داشته باشیم حتما فضاهایی را برای کسب و کار و ارائه خدمات سلامت توسط پرستاران در سطح جامعه برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حضور پرستاران در عرصه مراقبت در منزل و سایر عرصه های اجتماعی همچون پرستار مدرسه، کارخانه و نظایر آن می تواند فضای بیشتری را برای نقش آفرینی این عزیزان فراهم کند، عنوان کرد: باید علاوه بر گسترش کمی تربیت پرستار در برنامه های درسی آنها هم بازنگری صورت گیرد و یا آنکه برنامه های درسی جدیدی مبتنی بر تربیت پرستار جامعه نگر یا بهداشت طراحی شود که این موضوع در دست بررسی است و امیدواریم تا چندماه آینده کارهای کارشناسی آن به اتمام برسد و قابل ارائه باشد.

عبادی در پایان اظهار کرد: در دوره جدید، توسعه نقش پرستاری در جامعه از برنامه های اصلی وزارت بهداشت خواهد بود تا به این وسیله به اقتصاد سلامت و بهبود شاخص های سلامت و نقش آفرینی پرستاران در عرصه های اجتماعی کمک کنیم.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون درمان و آموزش پزشکی ایران شاخص پرستار وزارت بهداشت سلامت بیمارستان برنامه های آموزشی جامعه کسب و کار کارشناسی اقتصاد کمبود پرستار جذب پرستار نسبت پرستار وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت

یونس پناهی٬ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۷۴ هزار و ۱۰۳ پژوهشگر فعال و ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت به ثبت رسیده اند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۰۱ واحد توسعه تحقیقات بالینی، ۴ مرکز ملی تحقیقاتی۵۷ مطالعه کوهورت فعال و ۲۶ شبکه تحقیقاتی در سراسر کشور داریم. در حال حاضر ۳۳۰ طرح برای ارزشیابی مراکز تحقیقاتی بررسی شده اند.  

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اضافه کرد: با مجوز شورای گسترش ۱۱ مرکز نوآوری تاسیس و ۱۱۴مرکز رشد فناوری سلامت راه اندازی شده اند.

پناهی ادامه داد: اکنون ۴۱۳۰ پتنت ملی در حوزه سلامت  و در مجامع علمی  بین المللی به ثبت رسیده است که این موضوع سبب ارتقای رشد علمی و تولید علم در کشور خواهد شد.  

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: در راستای توسعه مرز‌های نوین تحقیقات سلامت محور از ظرفیت‌های علمی کشور استفاده بهینه شده است.  

وی اضافه کرد: بهبود فرایند تولید علم و حرکت در مرز‌های دانش در جهت مسئله محوری و ماموریت گرایی توسعه پیدا کرده است.

پناهی گفت: در حال حاضر رتبه تولید علمی ایران در دنیا ۱۵ و جایگاه کشورمان از منظر فناوری ۶۲ است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این جایگاه ارتقا پیدا خواهد کرد.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت افزود: با توجه به حذف ردیف بودجه مراکز تحقیقاتی دارای ردیف مستقل بودجه از کتاب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مراکز تحقیقاتی بر اساس زمینه و سابقه فعالیت در گروه ­های مربوطه امتیازدهی و رتبه بندی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس