Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق از برگزاری رویداد ملّی ایده پردازی کاریزمن با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی، مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، در نشست خبری پنجمین رویداد ملی ایده پردازی کاریزمَن که با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، عنوان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای متعددی وجود دارند که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند که در گذشته این فعالیت‌ها از طریق استخدام نیرو صورت می‌گرفته است، اما امروزه این فعالیت‌ها به صورت کارفرمایی_پیمانکاری به بخش خصوصی برون‌سپاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه عهده‌داری این مسئولیت توسط شرکت‌های خلاق فرهنگی یکی از اهداف تحولی این رویداد است، اظهار کرد: امروزه دستگاه‌ها فعالیت‌های تعریف شده‌ای را برای اجرا به پیمانکاران واگذار می‌کنند اما در این رویداد به دنبال این هستیم که شرکت‌های خلاق فرهنگی بتوانند در طراحی روش‌های ارائه فعالیت‌های فرهنگی هم ایده پردازی کنند.
وی ادامه داد: این دو هدف باعث می‌شود که اقدامات فرهنگی دستگاه از حالت فرسایشی در بیاید و به روش‌های روزآمد، نوین و متناسب با نیاز جامعه تبدیل شود.
وی بابیان اینکه همه کسانی که ایده‌ها، ظرفیت‌ها، طرح‌ها و یا شرکت‌هایی که محصول یا خدمت نوآور و خلاق فرهنگی دارند می‌توانند در این رویداد شرکت کنند، اظهار کرد: ایده‌ها و طرح‌ها ارائه شده در فراینده شتابدهی قرار می‌گیرند و بعد از تکمیل و پشت سر گذاشتن مشاوره‌ها، کارگاه‌های تمرین و تجربه، داوری می‌شوند و سپس در سبد پیمان‌کاران خلاق فرهنگی قرار می‌گیرند و به دستگاه‌ها و نهادها معرفی می‌شوند.
مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق افزود: شرکت‌هایی که محصول کاملی را ارائه می‌کنند مستقیم در سبد معرفی به نهادها قرار می گیرند.
وی ادامه داد: برای ایجاد تحول در عرصه فرهنگ، باید شرکت های خلاق توسعه داده شوند و سعی شود که فرصت‌های بزرگ به صورت برابر در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرند.
وی در رابطه با حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: نیازهای فرهنگی و اجتماعی پرسنل، کارکنان و خانواده‌های آنان، نیازهای فرهنگی و اجتماعی فضای عمومی سازمان، نیازهای فرهنگی و اجتماعی حوزه مأموریت نهادها و سازمان‌ها، نیازهای فرهنگی و اجتماعیِ حوزه مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی است.
وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت ایده به سایت کاریزنگار به نشانی http://kariznegar.ir/kariznegar/16  مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نیازهای فرهنگی و اجتماعی خلاق فرهنگی ایده پردازی فعالیت ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نوزدهمین رویداد ملی جامعه پرداز با حضور حجت الاسلام و المسلمین متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان و تشکل‌ها و سمن‌های مرتبط با حوزه خانواده و ازدواج در روز‌های ششم و هفتم اردیبهشت در استان گلستان برگزار شد.

متقی‌فر گفت: در این رویداد مجموعه‌های فعال در عرصه زنان، خانواده و جمعیت شناسایی و تولیدات و محصولات و خدمات هر مجموعه به بقیه‌ی مجموعه‌ها معرفی شدند.

وی همچنین گفت: در گام بعدی بر اساس نظام مسائل استانی و با مشاوره و راهنمایی اساتید رویداد، شروع به طراحی عملیات می‌کنند.

رویداد ملی«جامعه پرداز» محلی برای تجمع و هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری و شبکه‌سازی تشکل‌های حوزه خانواده و همچنین شناسایی مسأله‌های اصلی حوزه خانواده است.

در برگزاری رویداد جامعه پرداز، ۳۰ تشکل فعال حوزه خانواده و ازدواج، جمعیت و هویت زن در رویداد ملی جامعه پرداز که به صورت مشترک توسط وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده برگزار شده است، حضور داشتند.

در این طرح بعد از شناسایی مجموعه‌های فعال مردمی در هر استان، رویدادی برای شناختن و شناساندن این مجموعه‌ها برگزار می‌شود تا با هم افزا شدن این مجموعه‌های مردمی بتوان عملیات‌های مشترکی را رقم زد.

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود