Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین؛امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز روزشنبه در نشست خبری خود که به منظور معرفی قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نزاجا با اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره اینکه ارتش همواره در خدمت مردم محروم بوده است، اظهار داشت: مقرر قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نزاجا در اصفهان تشکیل شده است اما قصد آن کمک به همه محرومان کل کشور است و در این راستا ارتش از تجهیزات نظامی جبهه های دیروز، امروز به عنوان امدادرسانی به مردم مناطق محروم بهره می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه مأموریت‌های ارتش هم نوع رزمی و هم غیر رزمی است، افزود: ارتش یکی از ارکان مهم و قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران است که در همه عرصه‌ها فعالیت‌های خیرخواهانه، مجاهدانه و جهادی به مردم داشته است.
ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از شروع پاندومی کرونا ارتش در ساخت بیمارستان و نیز اعزام نیرو فعال بوده چنانکه مرکز واکسیناسیون بیمارستان الزهرا(س) اصفهان و نیز شهرهای شاهین شهر،شهرضا و کاشان از پزشکان و پزشکیاران ارتش نیرو به خدمت گرفته شد.
وی ادامه داد: همچنین در سیستان و بلوچستان در اوج کرونا حدود ۴۰ نفر از نیروهای کادر پزشکی و و پزشکیار ارتش به این منطقه اعزام شدند.
امیرسرتیپ دوم آذرافروز با تاکید به وظیفه ذاتی تعریف شده ارتش در قانون اساسی و "شعار ارتش فدای ملت" تمرکز محرومیت زدایی در برنامه‌های خود قرار داده است.
وی ادامه داد: کشور ایران از جمله کشورهایی است که شاهد بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، خشکسالی است و از این رو ارتش در راستای کاهش خسارت ها با کمک رسانی ورود جدی داشته است.
وی در پاسخ به رسیدگی به نقاط محروم اصفهان از جمله حصه اصفهان گفت: مسئولان در هر زمینه که درخواستی داشته باشند ارتش به یاری آنها می رود اما تا کنون درخواستی برای کمک در این زمینه نداشته ایم.

1200 تخت بیمارستانی توسط ارتش به تخت بیمارستانی کشور اضافه شد
سرهنگ ولی رحمانی در ادامه این نشست خبری به هزینه کرد 500 میلیارد تومانی ارتش برای رفع محرومیت زدایی و نیز کرونا اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۲ بیمارستان دائمی در کشور توسط قرارگاه محرومیت زدایی ارتش تاسیس شده است.
وی افزود: ساخت بیمارستان با تمام تجهیزات پزشکی در جوار بیمارستان الزهرای اصفهان،نقطه صفر مرزی بین ایران و ترکمنستان،استان چهارمحال و بختیاری،استان قم و شهر خاش بخشی از این پروژه ها بوده است.
مدیر طرح‌های محرومیت زدایی و فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش تصریح کرد: با اقدامات ساخت بیمارستان توسط ارتش، یک هزار و 200 تخت بیمارستانی به سیستم بهداشت و درمان کشور توسط ارتش نیروی زمینی اضافه شده است.
وی ساخت بیمارستان قم در هفت روز و خاکبرداری توسط 483 کامیون و نیز 24 هزار نفر ساعت فقط در یک شبانه روز را یکی از اقدامات بی نظیر ارتش در بحران کرونا نام برد.
وی بااشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه محرومیت زدایی واجب شرعی است، افزود: ارتش طبق فرمایش رهبری همواره سعی در مردم یاری و کمک بی منت به مردم مناطق محروم بوده است.
سرهنگ رحمانی دیگر خدمات محرومیت زدایی ارتش را اجرای طرح‌های آبرسانی به نقاط محروم کشور عنوان کرد و بیان داشت: آبرسانی به 40 روستای استان سیستان و بلوچستان در دستور کارارتش قرار گرفته است.
وی همچنین از اجرای طرح ساخت مسکن توسط ارتش و سپاه خبر داد و افزود: 50 درصد پروژه مسکن در شهرستان خاش و زاهدان توسط نیروی زمینی ارتش تامین شده است و نیز ارتش در ساخت سوله و ورزشگاه نیز مشارکت داشته است.
سرهنگ رحمانی اضافه کرد: ۱۲ هزار نفر از نیروهای کادر پزشکی ارتش در بحران شیوع کرونا مشغول خدمت بوده اند.
وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت بهداشت و درمان کشور توسط ارتش اضافه شده است، ادامه داد: تا کنون 300 هزار دُز واکسن کرونا توسط قرارگاه ارتش به مردم تزریق شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ارتش فقر محرومیت قرارگاه محرومیت زدایی محرومیت زدایی تخت بیمارستانی ساخت بیمارستان توسط ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمد نوبخت نیا  فرماندار این شهرستان  ضمن تشکر از زحمات و اقدامات بسیج سازندگی سپاه در حوزه های مختلف به ویژه در امر محرومیت زدایی گفت:نقش بسیج سازندگی در امر محرومیت زدایی شایسته تقدیر است و  هر زمان در امور مختلف توسعه با فرهنگ بسیجی عمل کرده ایم ، موفق شده ایم.

سرهنگ اسماعیلی مسئول بسیج سازندگی سپاه نقده با اشاره به اینکه بسیج سازندگی چون گذشته در راستای امور محوله به ویژه در حوزه محرومیت زدایی و ایجاد بستر های لازم در حوزه های مختلف پای کار است ؛ از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

در این دیدار مقرر شد  اولویت‌های روستاهای هدف مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفته و سپس در راستای رفع محرومیت زدایی اقدامات عملی صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده