Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@23:27:11 GMT

آموزش گردشگری در مدارس روستای جهانی خرانق

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۵۱۶۲

آموزش گردشگری در مدارس روستای جهانی خرانق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «نادر پیری اردکانی» با بیان این که دانش آموزان سال نهم مدرسه شهید مروتی خرانق برای اولین بار در رشته گردشگری تدریس می‌کنند، اظهار کرد: قرار بود که این دانش آموزان برای ادامه تحصیل به اردکان بروند و ادامه تحصیل دهند، اما پیشنهاد کردیم که خرانق با توجه به جهانی شدن این روستا و کاروانسراهایش میزبان رشته گردشگری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس، تصمیم گرفتیم تا هنرستان کاردانش را به رشته گردشگری تجهیز کنیم هر چند که استقبال از این رشته تحصیلی در روستا برایمان قابل تصور نبود، اما با جمعیت چهارنفره از ۷ دانش اموز پایه تحصیلی نهم، فعالیت این رشته برای اولین بار در خرانق آغاز به کار کرد.

نماینده آموزش و پرورش در بخش خرانق با بیان این که در ابتدا، خانواده‌ها نگران آینده این رشته تحصیلی بودند، گفت: دیدگاه غالب اینگونه بود که همه می‌توانند در رشته گردشگری فعالیت کنند و نیازی به مرتبط بودن رشته تحصیلی نیست، اما در حال حاضر بسیار علاقمند هستند و خانواده‌ها نیز احساس رضایت می‌کنند.

وی با بیان این که زیرساخت‌های فعالیت در حوزه گردشگری فراهم شده است، گفت: باید بچه‌ها را به گونه‌ای پرورش دهیم که بتوانند با بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها مسئولیت‌های مهم گردشگری در خرانق را بر عهده بگیرند.

وی با بیان این که اگر دانش آموزان کنونی موفق باشند می‌توانند هم نوعان و علاقمندان را جذب این حوزه کنند، گفت: ما با حدود ۷۰ دانش اموز محصل و آماده رشته گردشگری می‌توانیم کمبودهای نیروهای مرتبط را در خرانق برطرف کنیم و چه بهتر که این نیروها بومی باشند و بتوانند پس از تحصیل در رشته گردشگری در مشاغلی مانند بومگردی، راهنمای گردشگری، صنایع دستی و حتی میراث فرهنگی مشغول به کار شوند.

نماینده آموزش و پرورش در بخش خرانق با بیان این که در رشته گردشگری پایه نهم دروس موزه‌ها و راهنمای گردشگری دو درس کلی است، اظهار کرد: ما این دروس اختصاصی را در کنار دروس عمومی مانند ریاضی و فارسی به دانش اموزان آموزش می‌دهیم.

به گفته وی، توسعه این حوزه به حمایت کردن از بچه‌ها بستگی دارد چرا که در روستاهای دیگر هم دانش آموز علاقمند به این رشته وجود دارد و اگر دانش اموزان بومی جذب دبیرستان شوند، می‌توانیم با قوای بیشتری فعالیت کنیم.

پیری اردکانی با یادآوری این مساله که در بخش خرانق به رشته‌های مکانیک و برق، کشاورزی و غیره هم نیاز است، گفت: باید در کنار رشته گردشگری سایر رشته‌ها را نیز داشته باشیم، چرا که این رشته‌ها کمک کننده رشته گردشگری و تامین کننده نیازهای خرانق هستند.

نماینده آموزش و پرورش خرلنق در اردکان استان یزد درپایان گفت: البته علاوه بر رشته گردشگری، پیگیر ایجاد رشته مرمت در مدرسه نیز هستیم تا دانش آموزان علاقمند را به این رشته دعوت کنیم.

کد خبر 641258 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری وزارت آموزش و پرورش استان یزد سفر - گردشگری فرهنگ - میراث فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری وزارت آموزش و پرورش استان یزد سفر گردشگری فرهنگ میراث فرهنگی رشته گردشگری آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در این مسابقات ۹۰۰ دانش آموز دختر و پسر از سیزده نقاط در مناطق مختلف استان به مدت چهار روز در رشته‌های مختلف آیینی، پژوهشی، تقسیر، نهج البلاغه، صحیفه‌ی سجادیه، احکام گفتمان مهدوی، قرائت و ترتیل، اذان، حفظ انشاء نماز، مداحی و دعا خوانی برگزار می‌شود.

مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این آیین گفت: یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در کنار آموزش دروس کتب درسی به دانش آموزان تعلیم و تربیت آن‌ها متناسب با فرهنگ و دین اسلامی است.

میکائل باقری افزود: مسابقات کشوری در تابستان امسال در دو استان مازندان و خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات تفاوت هایی نسبت به ادوار گذشته دارد، عنوان کرد: ما بر اساس تحلیل هایی که در مسابقات ۶ سال اخیر انجام دادیم سهمیه ای برای استان ها در نظر گرفتیم که استان ها بتوانند کیفیت مسابقاتشان را ارتقاء دهند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: مسابقات قران، نماز و عترت هر ساله در بخش‌های کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

جمالی افزود: دانش آموزان حائز شرایط می‌توانند با توجه به علاقه و پایه تحصیلی خود در هر یک از این رشته‌ها ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد