Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نفیسه فنایی نایب‌رییس بانوان هیات هاکی استان اصفهان گفت: تعداد افراد زیادی در استان اصفهان به ورزش هاکی گرایش ندارند که یکی از دلایل آن را می‌توان در ناشناخته بودن آن در سطح استان دانست.

وی گفت: درعین‌حال این ورزش بسیار پرهزینه است و نیازمند تجهیزات گران‌قیمت است، اما باز بیشترین سهم در کم بودن ورزشکاران این رشته مربوط به ناشناخته بودن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نایب‌رییس بانوان هیات هاکی استان اصفهان گفت: حدود ۱۰۰ ورزشکار زن و مرد در رشته هاکی چمن و هاکی سالنی در استان اصفهان فعالیت دارند که ۲۰ درصد از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت مربیگری و داوری در این رشته نیز گفت: ۱۰۰ ورزشکار در اصفهان دارای مدارک مربیگری و داوری هستند که متأسفانه اکنون تعداد بسیار کمی از آن‌ها فعالیت دارند.

فنایی همچنین بابیان اینکه داور در سطوح بین‌المللی داریم، اما مربی دارای مدرک بین‌المللی در استان نداریم گفت: در بخش مربیگری نیاز به دانش‌افزایی به‌مراتب احساس می‌شود، ولی ‎در بخش داوری از داوران خوبی برخوردار هستیم.

وی گفت: در استان ۲ داور بین‌المللی بانو و در بخش مردان نیز ۴ داور بین‌المللی فعال هستند.

نایب‌رییس بانوان هیات هاکی استان اصفهان با اشاره به اینکه ایران در بخش آسیایی در قسمت بانوان پیشرفت چشمگیری داشته و در بخش مردان بسیار خوب درخشیده است گفت: متأسفانه به دلیل شرایط کرونایی و تعطیلی رشته هاکی در استان، بازیکن ملی از اصفهان نداشتیم، اما رؤیا گازوری در مسابقات زیر ۲۳ سال که ماه گذشته برگزارشده بود به اردوی گروه ملی هاکی داخل سالن دعوت شد.

وی گفت: چندین بازیکن دیگر نیز در لیست دعوت‌شدگان به اردوی هاکی چمنی هستند.

اصفهان نیازمند سالن اختصاصی هاکی است

فنایی درباره وضعیت سالن‌های اختصاصی این رشته در استان گفت: ورزش هاکی در استان در سالن‌های دارای زمین هندبال مانند سالن نصر تمرین می‌شود که درگذشته ساعت‌های بسیار کمی برای این رشته در نظر گرفته می‌شد.

وی گفت: به دلیل نبودن سالن اختصاصی و نوبت‌های پی‌درپی تمرینی، همان ورزشکاران معدودی که داشتیم را هم از دست دادیم.

وی بابیان اینکه پنج شهرستان استان به‌ویژه شهرستان‌های سمیرم و خمینی‌شهر در این رشته ورزشی فعال هستند گفت: اکنون هفته‌ای یک جلسه در استان برای تمرین هاکی بانوان در نظر گرفته‌شده است.

نایب رییس بانوان هیات هاکی استان اصفهان همچنین به آخرین مسابقات هاکی بانوان زیر ۱۸ سال در مهرماه امسال در همدان و نیز حضور اصفهان در لیگ هاکی اشاره کرد و گفت: متأسفانه درزمینهٔ اجرای مسابقات کم‌کاریم و یا به لحاظ تاریخ برگزاری مسابقات گذشته مدام به مشکل برخوردیم.

وی گفت: امیدواریم مسابقات آینده بدون مشکلات قبلی برگزار شود و گروه‌ها در بهترین حالت آمادگی خود را حفظ کنند.

هاکی اصفهان تیمداری و حمایت نمی‌شود

فنایی گفت: متأسفانه هیچ باشگاه حرفه‌ای در سطح استان در رشته هاکی تیمداری نمی‌کند و تاکنون از این رشته حمایتی نشده است.

وی گفت:‎ بسیاری از مشکلات هیات هاکی با تلاش‌های مجدانه رییس هیات برطرف شده است، اما یکی از مشکلات که هنوز وجود دارد عدم اختصاص سانس به ورزشکاران این رشته است که هفته‌ای یک جلسه تمرین برای این رشته واقعاً کم است.

نایب‌رییس بانوان هیات هاکی استان اصفهان بابیان اینکه ‎در دوران شدید کرونا تمامی تمرین‌های رشته هاکی مانند دیگر رشته‌های ورزشی تعطیل بود گفت: پیش از همه‌گیری کرونا طرح‌های استعدادیابی در مدارس و توسط مربیان هاکی انجام می‌شد، اما در زمان کرونا این طرح‌ها نیز متوقف شد که در تلاشیم تا به‌زودی استعدادیابی در این استان از سر گرفته شود.

هاکی از قدیمی‌ترین انواع بازی‌های توپ و چوب است که در هر گوشه از دنیا در زمان‌های مختلف به شکلی انجام می‌شد.

اولین فدراسیون هاکی در ایران به‌طور رسمی ۱۶ اسفند ۱۳۵۰ تأسیس شد و در ایران فقط هاکی داخل سالن و هاکی روی چمن بازی می‌شود، اما در سایر نقاط چهار هاکی روی یخ و هاکی خیابانی نیز معمول است.

هاکی روی چمن یک ورزش گروهی است که بین دو گروه ۱۱ نفربر روی یک زمین چمن باهدف واردکردن یک توپ کوچک به‌وسیله چوب هاکی به دروازه حریف انجام می‌شود.

نهاد اداره گر این رشته ورزشی فدراسیون بین‌المللی هاکی است و مهم‌ترین مسابقات این رشته ورزشی المپیک و جام جهانی هاکی است که هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هاکی بانوان هاکی روی چمن بین المللی رشته ورزشی رشته هاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ حدیثه پیشه از مسئولان کاروان زیارتی دختران حاج قاسم گفت: این زائران از استان اصفهان در قالب ۵۰ دستگاه اتوبوس از ۴۰ منطقه در اصفهان راهی کرمان شدند تا در کنار مزار مرد میدان، با شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت، برای پیروی از راه سردار دل‌ها تجدید میثاق دوباره ایی ببندد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود: مدت زمان این سفر حدود ۵۰ ساعت است، پیاده‌روی اجتماع‌گونه از مصلای امام علی (ع) کرمان تا بیت‌الزهرا و در نهایت حضور در مزار سردار دل‌ها در ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه (زمان شهادت) از برنامه‌های این سفر زیارتی است.


زمان اعزام کاروان زیارتی دختران حاج قاسم، در اردیبهشت است و پشتوانه این اعزام عظیم، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم است که در ایام شهادت سردار دل‌ها برگزارمی شود و ایده این کاروان از اصفهان است.


امسال سومین سال متوالی است که دختران حاج قاسم از اصفهان به سوی مزار سردار سلیمانی راهی شدند.

دیگر خبرها

  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • پایان لیگ برتر کانوپولو بانوان با قهرمانی تیم اصفهان خروشان
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • قدیمی: سرمربی هاکی بانوان در صورت کسب مقام آسیایی می‌ماند
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه