Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پیامی روز جهانی داوطلبان را به تمامی داوطلبان عرصه مدیریت بحران به ویژه گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله یا همان دوام تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، در پیام علی نصیری  آمده است: «حضور و نقش شهروندان داوطلب به ویژه در قالب تشکل‌های مردمی و ایفای نقش در تمامی عرصه های رشد و توسعه جوامع امروزه از چنان جایگاه و مرتبه بی بدیل، برجسته و والایی برخوردار است که موفقیت هر طرح و برنامه توسعه با آن سنجیده و ارزیابی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه برنامه های اجتماعی به طور عام و برنامه های تاب آوری جامعه در برابر حوادث و سوانح به طور خاص جلب مشارکت شهروندان در قالب تشکل های مردمی سال هاست که در رئوس طرح های توسعه جای گرفته است.»

وی ادامه داد:‌ «تحقیقات مستند و درس آموزه های عرصه مدیریت حوادث و سوانح نشان داده است که بیش از ۸۰ درصد نجات یافتگان گرفتار در سوانح به خصوص زلزله و سیل به ویژه در ساعت های اولیه ناشی از اقدام نیروهای مردمی حاضر در صحنه بوده است. از همین رو به میزانی که شهروندان در قالب تشکل های مردمی گرد هم می آیند و آموزش های امداد و نجات را فرا گیرند در ساعت های طلایی و اولیه حوادث و تا زمان حضور امداگران رسمی که به طور معمول از نقاط دور و نزدیک و با گذشت زمان وارد صحنه حادثه می شوند، می توانند نقش موثری در نجات جان انسان ها ایفا کنند.»


نصیری اضافه کرد: «حضور داوطلبان امدادگر در کشور عزیزمان با تکیه بر آموزه های دینی و ارزش های نوع دوستی و یاری گری که ریشه در فرهنگ مردمان این آب و خاک دارد، از قدمتی قابل توجه برخوردار است. از همین رو باید همواره تقویت تشکل های مردمی و جذب شهروندان داوطلب در عرصه امدادگر و حتی فراتر از آن یعنی ایفای نقش آنان در اجرای برنامه های کاهش ریسک و خطر و طرح های پیشگیرانه در عرصه تحقق جامعه ای ایمن و تاب آور در دستور کار قرار گیرد تا این حلقه کلیدی مدیریت بحران جامعه محور تکمیل شده و مورد غفلت قرار نگیرد. روز جهانی داوطلبان که فرصتی برای یادآوری ارزش های انسانی و گرامیداشت ایثارگران این عرصه است بر تمامی داوطلبان مبارک باد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکل های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری پیامی صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَ‌بَ اللَّـهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَ‌ةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْ‌عُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإذْنِ رَ‌بِّهَا ۗ وَیَضْرِ‌بُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُ‌ونَ»
(آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زد و سخن نیک را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرد که ریشه‌اش ثابت و شاخه آن در آسمان است؟ میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش می‌دهد؛ و خدا مَثَلها را برای مردم می‌زند، شاید که آنان پند گیرند.)

بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه، سازندگی و... به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903328

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟