Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان از مسوولان ذی‌ربط و دستگاه‌های متولی خواست: از پذیرش واحدهای صنعتی و تولیدی آلاینده در این استان اجتناب کنند

محمد حمیدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استان با بیان اینکه آلودگی هوا در بحث تغییر اقلیم آب و هوایی بسیار تاثیر گذار است اظهار کرد: ما در خصوص آلودگی هوا و مسائل مرتبط با جان و سلامت مردم با هیچ کس مسامحه نداریم و با کوتاهی در این حوزه برخورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، اضافه کرد: بشر باید به فکر مدیریت تخریب های ناشی از آلودگی هوا به طبیعت باشد و در این راستا مدیریت آلودگی هوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود:گاهی مواقع با اقداماتی بسیار کوچک می توان از بروز خسارات بسیار بزرگ در بحث آلایندگی هوا جلوگیری کرد.

حمیدی، استان سمنان را استانی صنعتی ارزیابی و خاطرنشان کرد: در صورت کوتاهی در حوزه آلایندگی ها، استان از این منظر آسیب پذیر خواهد شد؛ خوشبختانه در استان سمنان کمتر با بحث آلودگی هوا مواجه هستیم اما همچنان اقدامات پیشگیرانه و لازم باید در دستور کار قرار داشته باشد.

وی  دستگاه های تشخیص میزان آلودگی هوا، را از نیازهای ضروری شهر خواند و اظهار کرد: شهرداری ها در قبال شهروندان در حوزه تمیزی هوا وظایفی را بر عهده دارند، از این رو شهرداری های شهر های بزرگ استان ضرورت دارد تا نسبت به نصب دستگاه تشخیص آلودگی هوا اقدام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان عنوان کرد: در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، دفتر مدیریت امور شهری استانداری لازم است از روش‌های مختلف برای مساعدت شهرداری ها در این امر اقدام کند.

وی با بیان اینکه توجه به شاخص‌های آلودگی هوا، یکی از مولفه‌های اصلی در تامین سلامت افراد جامعه است، تصریح کرد: محیط زیست استان باید نظارت‌ها را در بحث آلاینده‌ها از شرق تا غرب استان به جدیت در دستور کار قرار داده و این امر استمرار داشته باشد.

حمیدی ضمن تاکید بر اینکه هوا بر روی سلامت تک تک افراد جامعه به صورت مستقیم ‌تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های متولی امر از پذیرش واحدهای صنعتی و تولیدی آلاینده اجتناب کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در پایان گفت: صدا و سیما با همکاری محیط زیست در قالب تولید محتوا در خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در حوزه مدیریت آلودگی هوا اقدام کنند تا فرهنگ سازی کارشناسی شده اجرایی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون استاندار سمنان استانی اجتماعی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان آلودگی هوا دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به دستاوردئهای سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: دستگاه های اجرایی را موظف کردیم که تک تک کارگروه های پیگیری مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان سمنان را تشکیل و تمام مصوبات را تا اجرای کامل دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفرهای استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی به روستاهای استان نیز دیگر موضوعی است که باید پیگیری شود، تاکید کرد: ابلاغ پیگیری و به نتیجه رسیدن این مصوبات نیز صورت گرفته است.

استاندار سمنان ضمن اشاره به تداوم سیاست دیدارهای چهره به چهره مسئولان استانی با مردم در دورترین نقاط استان در سال جاری بیان کرد: حضور مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی از دورترین روستاهای بخش خارتوران تا مساجد بزرگترین شهرها امسال هم ادامه خواهد داشت چرا که عقیده داریم این اقدامات در کنار گره گشایی از مردم، امید افزایی را نیز صورت می دهد.

هاشمی با بیان اینکه روابط عمومی ها دیگر موضوعی است که بسیار برای ما تاکید دارد، گفت: مردم باید از طریق روابط عمومی ها و رسانه ها از عملکرد دستگاه های اجرایی استان سمنان آگاه شوند.

وی افزود: دستور ارزیابی عملکرد مدیران در زمینه ارتباط شان با روابط عمومی ها در سراسر استان سمنان داده شده تا مدیران همانطور که به مدیر مالی اداری اهمیت می دهند به مدیر روابط عمومی هم اهمیت دهند لذا باید مدیران دستگاه های اجرایی جایگاه روابط عمومی را بالا ببینند.

استاندار سمنان بیان کرد: روابط عمومی ها در خط مقدم تبیین عملکرد دولت و امید افزایی در سراسر استان سمنان هستند و از مدیران خواسته ایم که به این موضوع اهمیت بدهند و حتماً در ارزیابی هایمان به این موضوع نیز توجه خواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد، تاکید کرد: اگر ما مردم را از عملکرد مان مطلع نسازیم گویا کاری انجام نداده ایم و این درست و قابل قبول نیست.

به گزارش مهر، سفر اول هیات دولت سیزدهم به استان سمنان آبان ۱۴۰۰ و سفر دوم فروردین ۱۴۰۳ صورت گرفت.

کد خبر 6092785

دیگر خبرها

  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب